• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5388 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۸ دي

اخبار ايران و جهان

برف بلاي جانِ حدود ۸۰  نفر در امريكا و ژاپن
همزمان با ادامه توفان سخت زمستاني در امريكاي شمالي، دست‌كم ۲۸ نفر در ايالت نيويورك امريكا، جان خود را از دست دادند. مقامات امريكا از اين توفان به عنوان «كولاك قرن» ياد مي‌كنند. توفاني كه باعث دست‌كم جان باختن ۶۰ نفر در اين كشور شده است. در سوي ديگر جهان، بارش سنگين برف در مناطقي از ژاپن، مرگ دست‌كم ۱۷ نفر را رقم زده است. بسياري از مناطق ژاپن در روزهاي اخير با بارش سنگين برف كه سه برابر بيشتر از حالت عادي بوده، مواجه شده‌اند.


13 كشته و هزاران آواره بر اثر سيلي در فيليپين
شوراي مديريت بلاياي طبيعي فيليپين اعلام كرد: «در پي بارش‌هاي سيل‌آسا در نواحي جنوبي اين كشور طي دو روز اخير بيش از ۴۵ هزار نفر آواره و سرگردان شده و حوادث مرتبط با اين شرايط نامساعد جوي، دست‌كم ۱۳ كشته به همراه داشته است.» باران و سيل شديد هزاران نفر را مجبور به ترك خانه‌هاي‌شان كرده و بسياري از آنها در مراكز اسكان موقت پناه گرفته‌اند. همچنين تاكنون دست‌كم ۲۳ نفر در اين حادثه طبيعي مفقود شده‌اند كه احتمالا اكثر آنها ماهيگير هستند. شوراي ملي مديريت و كاهش خطر بلايا روز سه‌شنبه اعلام كرده است كه بيش از ۱۶۶ هزار نفر از اهالي مناطق جنوبي، تحت‌تاثير سيل و خرابي‌هاي ناشي از آن قرار گرفته‌اند. تصاوير منتشرشده در رسانه‌هاي اجتماعي نيز گارد ساحلي، پليس و آتش‌نشانان را نشان مي‌دهد كه در ميان سيلاب و گل‌ولاي تا كمر فرو رفته و با وجود دشواري در انجام عمليات امدادرساني براي كمك و جابه‌جايي سيل‌زدگان در روستاها و خيابان‌هاي آب‌گرفته تلاش مي‌كنند. به گزارش شبكه الجزيره، همچنين طغيان رودخانه‌ها منجر به بسته شدن ۱۲ جاده شده و بيش از ۲۰ منطقه آسيب‌ديده نيز همچنان بدون برق هستند.


همدستي مادر و دختر براي قتل پدر خانواده
 اعتماد آنلاين: مادر و دختر به قتل پدر خانواده با همدستي دو نفر از آشنايان خود اعتراف كردند. مادر و دختري كه با همدستي 2 نفر از آشنايان خود پدر خانواده را به قتل رسانده بودند، دستگير شدند. با به دست آمدن اخباري درخصوص وقوع يك قتل در شهرستان قدس، ماموران پليس آگاهي با انجام تحقيقات گسترده ميداني و بررسي شواهد و مدارك موجود، اقدامات فني را براي دستگيري عاملان قتل آغاز كردند كه در تحقيقات اوليه مشخص شد به احتمال قوي، خانواده مقتول در اين قتل دست دارند. كارآگاهان پليس آگاهي پس از اخذ دستور قضايي، همسر و دختر مقتول را كه از مظنونان اصلي پرونده بودند، دستگير كردند و مورد بازجويي قرار دادند. متهمان دستگيرشده پس از بازجويي به ناچار به قتل پدر خانواده با همدستي دو نفر از آشنايان خود اعتراف كردند كه بلافاصله ديگر متهمان دستگير و پرونده مقدماتي تشكيل و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شد.


قصاص؛ مجازات عامل قتل  ۹۰۰ هزار توماني
اعتماد آنلاين| دعوا بر سر ۹۰۰ هزار تومان در يك قهوه‌خانه باعث شد برادران دو طرف نزاع باهم درگير شوند و جنايت رخ دهد. پسر جواني كه به خاطر ۹۰۰ هزار تومان دست به قتل زده بود با راي دادگاه به قصاص محكوم شد. درگيري منجر به قتل در يك قهوه‌خانه در جنوب تهران رخ داد. در آن درگيري پسر ۲۹ساله‌اي به نام سهيل چاقو خورد و به بيمارستان منتقل شد اما ساعتي بعد به خاطر شدت جراحات جان باخت. برادر سهيل به نام سعيد كه او را به بيمارستان منتقل كرده بود، برادر صاحب قهوه‌خانه به نام وحيد را به عنوان عامل جنايت معرفي كرد و گفت: «من مدت‌ها بود كه مشتري قهوه‌خانه بودم و هميشه به آنجا رفت‌و‌آمد داشتم. آخرين بار به قهوه‌خانه رفتم و كارت عابربانكم را به صاحب آنجا دادم و از او خواستم دو ميليون تومان كارت بكشد و در عوض اين مبلغ را پول نقد به من بدهد. صاحب قهوه‌خانه كارت كشيد اما فقط يك ميليون و ۱۰۰ هزار تومان به من پول نقد داد. او دفتر حساب‌هايش را نشان داد و گفت ۹۰۰ هزار تومان بدهكار هستم و ۹۰۰ هزار تومان را بابت بدهي‌اش برداشته است. به او اعتراض كردم و گفتم حالا به دو ميليون تومان احتياج دارم و بعدا بدهي‌ام را مي‌دهم اما قبول نكرد و كار به دعوا كشيد.» او ادامه داد: «قهوه‌خانه را ترك كردم و با برادرم تماس گرفتم. همان موقع برادرم سهيل و چند نفر از دوستانش به آنجا آمدند و درگيري ميان ما و صاحب قهوه‌خانه و برادرش بالا گرفت. برادر صاحب قهوه‌خانه به نام وحيد مقابل چشمانم برادرم را با قمه زد و گريخت.» به دنبال اظهارات اين مرد، ماموران به رديابي وحيد پرداختند و او را بازداشت كردند. وحيد به درگيري و قتل سهيل اعتراف كرد و در شعبه ۱۱ دادگاه كيفري يك استان تهران پاي ميز محاكمه ايستاد. در جلسه رسيدگي به اين پرونده پدر و مادر قرباني خواستار قصاص متهم شدند. سپس وحيد متهم به قتل مقابل قضات ايستاد و گفت: «من قتل را قبول دارم اما باور كنيد قصد كشتن سهيل را نداشتم و مرگ او ناخواسته رخ داد.» او در تشريح جزييات ماجرا گفت: «آن روز برادر سهيل به نام سعيد كه از مشتري‌هاي ما بود به قهوه‌خانه آمد و دعوا راه انداخت و من به هواخواهي از برادرم با او درگير شدم. سپس او قهوه‌خانه را ترك كرد. مي‌خواستم از قهوه‌خانه بيرون بروم كه ناگهان با او و برادرش به همراه ۱۳ نفر از دوستان‌شان كه همگي قمه و چوب در دست داشتند روبه‌رو شدم. مي‌خواستم فرار كنم اما آنها به من حمله كردند. حتي به سمت ماشينم رفتم اما اجازه ندادند سوار ماشين شوم، به همين خاطر به قهوه‌خانه برگشتم و در را قفل كردم اما آنها با لگد در قهوه‌خانه را شكستند و به ما حمله‌ور شدند. درگيري بالا گرفته بود و من براي دفاع از خودم و برادرم قمه يكي از مهاجمان را در دست گرفته بودم. برادرم هم پشت سر من بود كه مهاجمان يك‌باره مرا هل دادند و ناخواسته قمه به قلب سهيل كه روبه‌رويم ايستاده بود فرو رفت و من از ترسم فرار كردم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون