• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5389 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۱۰ دي

خلاصه الاشعار فی الرباعیات

نشست نقد و بررسی «خلاصه الاشعار فی الرباعیات» با تصحیح و تحقیق سیدمحمد عمادی‌حائری برگزار می‌شود.
نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه، سیزدهم دی از ساعت ۱۵ به بحث و گفت‌وگو درباره‌ کتاب یاد شده اختصاص دارد که با حضور سیدعلی میرافضلی، جواد بشری و سیدمحمد عمادی‌حائری برگزار می‌شود.
در خبر برگزاری این نشست آمده است: ابوالمجد محمدبن‌مسعودبن‌مظفر تبریزی از فضلای نیمه نخست قرن هشتم است که در حدیث و تاریخ و ادب و ریاضی نزد استادان برجسته‌ تبریز که در آن عصر مهم‌ترین مرکز فرهنگی ایران و محل آمدوشد دانشمندان نامدار بود، درس خواند. رساله‌های مجموعه سفینه تبریز که به هست او گردآوری و کتابت شده گویای آگاهی او از علوم گوناگون است. خلاصه الاشعار فی الرباعیات از زمره رباعی‌نامه‌های موضوعی است که ابوالمجد تبریزی آن را در پنجاه باب و مشتمل بر پانصد رباعی در نیمه نخست قرن هشتم هجری تالیف و تدوین کرده است.

نقل رباعیات بزرگان معاصر ابوالمجد در آذربایجان و اران مانند امین‌الدین حاجی و جلال‌الدین عتیقی در کنار درج رباعیات کسانی مانند اثیرالدین ابهری و خواجه نصیرالدین طوسی گویای گرایش‌های محیط ادبی و عرفانی تبریز در آن عصر است. به‌ تازگی این کتاب با تصحیح و تحقیق سیدمحمد عمادی‌حائری و به همت نشر هرمس منتشر شده است.
علاقه‌مندان این نشست را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang، کانال تلگرام bookcitycc و صفحه این مرکز در آپارات می‌توانند پیگیری کنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون