• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5391 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۱۲ دي

اين آقازاده در فدراسيون فوتبال چه كار دارد؟

اختصاصي «اعتماد» پيدا شدن ردپاي يكي از نامزدهاي اصولگراي انتخابات رياست‌جمهوري در فدراسيون!

گروه  ورزش

موضوع انتخاب سرپرست نايب‌رييسي زنان فدراسيون فوتبال وارد فاز تازه‌اي شده و به نظر مي‌رسد مديران فدراسيون از جانب دولت 

تحت فشار هستند. در همين راستا خبرنگار اعتماد به اطلاعاتي دست پيدا كرده كه نشان مي‌دهد فرزند دختر يكي از نامزدهاي اصولگراي انتخابات رياست‌جمهوري براي يكي از گزينه‌هاي نايب‌رييسي زنان فدراسيون فوتبال مشغول رايزني است. 
به گزارش «اعتماد»، هيات‌رييسه فدراسيون فوتبال يك جاي خالي مهم در دلِ خود دارد و آن‌هم، صندلي نايب‌رييس سوم يا همان نايب‌رييس زنان است. صندلي كه چندان در طول 2 سال گذشته مورد استفاده قرار نگرفت، چون شهره موسوي به جز يك دوره كوتاه‌مدت در همان روزهاي نخست حضورش در فدراسيون فوتبال، ديگر به ساختمان سئول نرفت. او كه در پرونده ارز ديجيتال كينگ ماني متهم و در بازداشت بود از راه دور و به صورت اسكايپي از زندان، عضويت در هيات ‌رييسه را پيش برد. موسوي در اين مدت بيشتر در نقش ماشين امضا براي ساير اعضا كاربرد داشت تا اينكه مشكلات فوتبال و فوتسال زنان را ريشه‌يابي و حل‌وفصل كند.
مهدي تاج بعد از روي كار آمدن دوباره‌اش به عنوان رييس فدراسيون فوتبال سعي داشت تا مشكلات به وجود آمده در زمينه زنان را برطرف كند و با توجه به در پيش بودن مسابقات جام جهاني، ترجيح داد اين مساله را به بعد از اتمام رقابت‌هاي جام جهاني 2022 قطر موكول كند. تاج بعد از اتمام جام جهاني، مصرانه پيگير بود تا بتواند به دوران جنجالي شهره موسوي در فدراسيون فوتبال پايان بدهد.
رييس فدراسيون فوتبال سرانجام توانست با پيگيري‌هاي خود شهره موسوي را از ساختار فدراسيون فوتبال خارج كند اما چالش بزرگ بعد از بركناري موسوي ايجاد شد، جايي كه مهدي تاج به سراغ انتخاب جانشين موسوي رفت و در اين زمينه مذاكره با چند گزينه را در دستور كار خود قرار داد اما اولويت اصلي تاج كسي جز گلاره ناظمي نبود.
ناظمي سال‌هاست در سازمان ليگ فوتبال ايران در كسوت مسوول كميته مسابقات زنان مشغول به فعاليت است و به عنوان يك چهره بين‌المللي و نام‌آشنا در ورزش كشور به حساب مي‌آيد. تجربه بالاي او در عرصه مديريت و البته رزومه موفقي كه هم در عرصه مديريت و هم داوري دارد، باعث شد تا جامعه فوتبال و فوتسال زنان استقبال خوبي از گلاره ناظمي انجام بدهند.
موازي با مطرح شدن نام گلاره ناظمي، اسم يك گزينه ديگر هم روي ميز آمد: منصوره سادات هاشمي نايب‌رييس هيات فوتبال استان تهران. با اين حال سوابق نه چندان قابل توجه و از همه مهم‌تر واكنش منفي اهالي فوتبال به مطرح شدن نام اين گزينه باعث شد مهدي تاج در همان وهله نخست كه نام منصوره سادات هاشمي به ميان آمد، واكنش منفي نسبت به اين مساله نشان دهد. اما پيگيري‌هاي خبرنگار اعتماد نشان داد هاشمي گزينه معرفي شده از سوي نهادهاي بالادستي بود (طبق گزارشي كه در 30 مهر امسال در اعتماد و روزنامه اعتماد منتشر شد). اتفاق جنجالي كه هفته‌هاي گذشته در رسانه‌ها هم مطرح شد، حضور ثابت و مصرانه يكي از نزديكان منصوره سادات هاشمي در ساختمان وزارت ورزش و جوانان و دفتر معاون توسعه ورزش زنان بود. هدف اين حضور چيزي جز رايزني براي به منصب رساندن نايب‌رييس فعلي هيات فوتبال تهران نبود.
اما جديدترين اخبار رسيده به خبرنگار اعتماد نشان مي‌دهد منصوره سادات هاشمي براي رسيدن به صندلي نايب‌رييسي زنان فدراسيون فوتبال، تنها به رايزني با معاون وزير ورزش ‌و جوانان افاقه نكرده و به سراغ يك گزينه ارتباطي جديد رفته تا بلكه بتواند شانس خود را افزايش بدهد. هاشمي با دختر يكي از نامزدهاي اصولگراي انتخابات رياست‌جمهوري رابطه نزديكي دارد و حتي اين رابطه نزديك باعث شد تا فصل گذشته با هماهنگي يكي از نزديكان منصوره سادات هاشمي، اين فرد به تمرينات يكي از تيم‌هاي فوتسال زنان برود و به آنها وعده تلاش براي رفع مشكلات‌شان را بدهد.
هاشمي كه گفته مي‌شود دوستي خانوادگي و نزديكي با خانواده اين نامزد اصولگراي انتخابات رياست‌جمهوري و برادرش كه سابقه مديريت در فوتبال در كارنامه‌اش ديده مي‌شود دارد، سعي داشته تا با تكيه بر اين رابطه، فراتر از ضوابط قانوني به مهدي تاج رييس فعلي فدراسيون فوتبال فشار مضاعف وارد كند تا تصميم او براي انتخاب سرپرست نايب‌رييسي زنان فدراسيون فوتبال  تغيير كند.
رييس فدراسيون فوتبال مدت‌هاست كه تصميم نهايي خود را در زمينه انتخاب سرپرست نايب‌رييسي زنان گرفته و حتي گفته مي‌شود كه او قصد دارد روز سه‌شنبه به صورت رسمي در جلسه هيات‌رييسه فدراسيون فوتبال، گلاره ناظمي را معارفه كند اما دغدغه مهدي تاج، فشارهاي سياسي و بيروني ازسوي وزارت ورزش و البته نهاد رياست‌جمهوري است. آنچه در اين ميان واضح است اينكه انتخاب احتمالي منصوره سادات هاشمي با اين شرايط مي‌تواند نشان بدهد كه برخلاف اساسنامه فدراسيون فوتبال و البته خواسته صريح فيفا، رييس فدراسيون فوتبال حتي در زمينه انتخاب نايب‌رييس خود هم استقلال كافي را ندارد و تحت فشارهاي بيروني قرار مي‌گيرد.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون