• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5392 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۱۳ دي

وزارت نفت در خصوص مشكل صادرات نفت كشور جوابيه ارسال كرد

دشمن به دنبال صفر كردن صادرات نفتي است

ديروز دو جوابيه يكي از سوي وزارت نفت و ديگري از سوي مركز برنامه‌ريزي منابع انساني و امور اداري به دفتر روزنامه ارسال شد. علي فروزنده مديركل روابط عمومي وزارت نفت با ارسال جوابيه‌اي به دفتر روزنامه اعتماد در خصوص يكي از مطالبات اعتماد توضيحاتي ارايه كرد. در اين جوابيه آمده است: «بسمه تعالي، جناب آقاي حضرتي، مديرمسوول محترم روزنامه اعتماد، با سلام، نظر به انتشار گزارشي با عنوان «بالاخره نفت مي‌فروشيم يا در جنگ اقتصادي هستيم؟» مورخ 5/10/1401 در روزنامه اعتماد، توضيحاتي جهت اطلاع و تنوير افكار مخاطبان آن جريده ارسال مي‌گردد. لذا خواهشمند است مقرر فرماييد وفق ماده 23 قانون مطبوعات، توضيحات ارسالي در روزنامه اعتماد انتشار يابد. علي فروزنده، مديركل. رونوشت: جناب آقاي عرفاتي، معاون محترم سخنگو و دبير شوراي اطلاع‌رساني دولت.»

نفت مي‌فروشيم اما دشمن هم بيكار نيست
نظر به انتشار گزارشي با عنوان «بالاخره نفت مي‌فروشيم يا در جنگ اقتصادي هستيم؟» مورخ 5/10/1401 در روزنامه اعتماد توضيحاتي جهت اطلاع نويسنده گزارش و آگاهي مخاطبان روزنامه ارايه مي‌شود. 
1- برخلاف نظر نويسنده گزارش، استناد به پديده «جنگ اقتصادي» در هنگام نابه‌ساماني‌هاي اقتصادي متعلق به دولت سيزدهم نيست و اين مفهوم با عناوين مختلف و غلظت بيشتر با عناويني مانند «جنگ تمام‌عيار اقتصادي» در دولت گذشته نيز استفاده مي‌شد و در آن روزها روزنامه‌هاي همسو با دولت با روايتگري‌هاي متنوع به اين موضوع مي‌پرداختند و از همفكران خود در دولت قهرمان‌سازي  مي‌كردند.
2- وقوع «جنگ اقتصادي» عليه ايران عزيز كه از سال 1397 وارد مراحل جديدي شد واقعيتي غيرقابل انكار است و دولت سيزدهم نيز با مضايق اين پديده كه روز به روز پيچيده‌تر مي‌شود دست و پنجه نرم مي‌كند. اذعان بسياري از كارشناسان اين است كه ابعاد اين جنگ اقتصادي نسبت به سال‌هاي قبل به مراتب سخت و پيچيده‌تر شده است و در اين حال دولت سيزدهم با جهاد همه‌جانبه تلاش مي‌كند تا آثار اين جنگ را در زندگي و معيشت مردم كنترل نمايد. 
3- دشمن در دشمني كردن خود كوچك‌ترين ترديدي ندارد و از سال‌ها قبل عنوان كرده بود كه به دنبال به صفر رساندن صادرات نفت ايران است. پرواضح است در چنين نبرد دايمي دشمن تك و پاتك مداوم دارد و به‌طور روشن به دنبال ضربه زدن به منافع كشور و كور كردن منافذ تنفس ارزي است. اما كاركنان خدوم صنعت نفت به‌رغم همه تحريم‌ها و گاه حتي مداخلات نظامي بيگانگان عليه نفتكش‌ها، كار صادرات و كسب درآمد ارزي براي كشور را به خوبي و بيشتر از گذشته انجام داده و به اذعان مقامات ارشد اقتصادي و گزارش‌هاي رسمي رقم قابل توجهي بيش از درآمدهاي نفتي در دولت قبل را محقق ساخته و تحويل خزانه داده است.
4-  صنعت نفت در همين روزهاي سخت تحريم، توليد نفت را به كانال بيش از 3 ميليون بشكه در روز رسانده است و به اتكاي اين توليد پايدار، ركوردهاي تاريخي مصرف بنزين و گازوييل در كشور رقم خورده و كشور از نظر تامين سوخت در مضيقه و كمبود قرار ندارد.
5-  وزارت نفت در شرايط جنگ اقتصادي نظام سلطه عليه ايران عزيز، در خصوص نحوه فروش و صادرات نفت كشور و وصول درآمدهاي ارزي تحت شرايط خاص، با توجه به امكان سوءاستفاده دشمنان، نمي‌تواند نحوه عمليات و تلاش‌هاي صورت‌گرفته و در حال انجام در اين زمينه را رسانه‌اي نمايد، اما قدر مسلم اين است كه آثار موفقيت اين تلاش سبب شده است تا دولت سيزدهم در طول 16 ماه فعاليت خود در تامين منابع ارزي مورد نياز جهت اداره كشور دچار بحران نشود. بله، نفت مي‌فروشيم و پولش را هم مي‌گيريم اما دشمن نيز بيكار نمي‌نشيند و دشمني مي‌كند.
6- درخصوص تلاطم اخير بازار ارز كه به صورت هدفمند طراحي شده و با هجمه رسانه‌اي، جنگ رواني و تركيبي دشمن با هدف ايجاد نارضايتي در اقشار مختلف مردم به وقوع پيوست، بخشي از تلاش‌هاي دولت براي مديريت بازار ارز آسيب ديد كه متقابلا با تغيير آرايش و پاتك به موقع در بخش‌هاي مربوط به مديريت كشور، اين حمله دشمن دفع و مديريت شده است. بله، بالاخره جنگ اقتصادي است اما در اين جنگ، دولت هم بي‌عمل نيست.
7-  وزارت نفت به عنوان قلب تپنده نظام اقتصادي كشور تابستان امسال موفق شد سهم خود در رشد اقتصادي كشور را 10 درصد ارتقا دهد. اين مهم كه در دشوارترين تحريم‌هاي ظالمانه به دست آمده سبب تاب‌آوري بيشتر كشور در مقابل دشمنان شده و خواب آنها را براي تضعيف «ايران قوي» آشفته ساخته است. اين واقعيتي است كه اميدواريم روزنامه اعتماد و ساير رسانه‌هاي همسو با آن چشم خود را به روي آن نبندند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون