• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5392 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۱۳ دي

علي باقري، معاون سياسي وزير خارجه:

نيازي به فضاسازي رسانه‌اي درباره مذاكرات نيست

علي باقري كني، معاون سياسي وزارت امورخارجه و عضو ارشد تيم مذاكره‌كننده در حاشيه مراسم گراميداشت سومين سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سليماني در وزارت امور خارجه در جمع خبرنگاران به پرسش‌هايي درباره وضعيت مذاكرات احياي برجام پاسخ داد. 
به گزارش خبرگزاري ايرنا، باقري در پاسخ به اين پرسش كه آيا اختلافات ايران با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي حل شده است يا خير، گفت: روند گفت‌وگوها يك مسير پيوسته‌اي بوده و وقفه‌اي در آن ايجاد نشده است و اينكه كار رسانه‌اي در اين زمينه انجام نمي‌شود به اين معناست كه كارها به ‌طور جدي پيگيري مي‌شود و نيازي نيست كه براي هر موضوعي فضاسازي رسانه‌اي صورت  بگيرد.
باقري درباره ابراز تمايل رافائل گروسي، مديركل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي به تهران گفت: جمهوري اسلامي ايران به عنوان يك عضو موثر و مسوول آژانس و NPT همواره و به عنوان كشوري كه داراي توانمندي‌هاي هسته‌اي، دانش هسته‌اي و فناوري هسته‌اي است همواره همكاري جدي و موثر با آژانس داشته و در ادامه هم اين همكاري قطعا ادامه خواهد داشت. بحث‌هاي آژانس را كه از قبل در تعامل ميان طرف ايراني مطرح بوده و پيگيري مي‌شده است، الان هم در تعاملاتي كه ميان دوطرف است، پيگيري مي‌شود. او در واكنش به ادعاي آلمان و امريكا كه عنوان كرده‌اند مذاكرات برجامي براي آنها اهميتي ندارد و تمركزي روي اين موضوعات ندارند، گفت: مذاكرات روند پيوسته‌اي بوده كه ادامه داشته است. ممكن است شيوه‌هاي آن متفاوت شده باشد اما همچنان اين روند ادامه دارد.
باقري در پاسخ به اين سوال كه آيا خبر خوش مذاكراتي در دفاع از منافع ملي داريد، گفت: ما در اين مسير قرار داريم و بايد تلاش كنيم و تلاش ما اين است كه بتوانيم.
وي درباره اينكه يكي از سنگ‌اندازي‌هايي كه در روند مذاكرات انجام مي‌شود اين است كه ايران دست از انتقام عاملان ترور سردار سليماني برداشته است، موضع ايران در اين خصوص چيست، گفت: جمهوري اسلامي ايران از ابتدا اعلام كرده در چارچوب حقوق بين‌الملل پيگير فرآيند حقوقي و قضايي بين‌المللي جنايت ترور شهيد سليماني بوده، هست و خواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون