• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5392 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۱۳ دي

اخبار

۶۰ زن و مرد در تله زورگيران خشن
دو سارق كه در بازجويي‌ها به ۶۰ فقره زورگيري تلفن همراه اعتراف كرده بودند در دادگاه مدعي شدند فقط يك سرقت انجام داده‌اند
اعتماد آنلاين| دزدان خشن كه متهم هستند ۶۰ زن و مرد را طعمه سرقت كرده‌اند، محاكمه شدند. متهمان با توجه به ۶۰ شكايت مشابه تحت تعقيب قرار گرفتند و در آخرين سرقت وقتي قصد دزديدن گوشي زني جوان را داشتند، بازداشت شدند. يك‌سال قبل به پليس خبر رسيد دو سارق با حمله به زن و شوهري جوان موبايل زن را دزديده و گريخته‌اند. شوهر اين زن گفت: همراه همسرم در ايستگاه اتوبوس در حاشيه اتوبان نواب نشسته بودم كه پسر جواني به سمتم حمله‌ور شد و سعي كرد تلفن همراهم را بدزدد. من مقاومت كردم كه يك موتورسوار ديگر به سمتم آمد و مرا هل داد و با قمه چند ضربه به دست و سرم زد. در حالي كه روي زمين افتاده بودم به سمت همسرم حمله كرد و او را هم به‌شدت كتك زد و پس از سرقت گوشي موبايلم گريخت.
شكايت‌هاي مشابه
با اين شكايت ماموران به رديابي دزدان مسلح پرداختند. در اين ميان خبر رسيد چند زن و مرد ديگر نيز در تله سارقان خشن افتاده و هدف سرقت قرار گرفته‌اند. در حالي كه شمار شاكي‌ها به ۶۰ نفر رسيده بود به پليس خبر رسيد دو دزد جوان در اجراي آخرين نقشه شوم‌شان در محدوده ميدان قزوين گرفتار و از سوي مردم دستگير شده‌اند.ماموران به محل اعزام شدند و دريافتند دزدان قصد سرقت تلفن همراه زن جواني را داشتند و او را به زمين هل دادند اما كسبه محل آنها را دستگير كردند.زن جوان به ماموران پليس گفت: در خيابان با تلفنم صحبت مي‌كردم كه يكي از دزدان از پشت سرم گوشي تلفن همراهم را قاپيد. او مي‌خواست فرار كند كه يقه لباس راكب موتوسيكلت را گرفتم و او هم مرا حدود ۵۰ متر با خودش روي زمين كشيد، تا اينكه شاهدان به كمكم آمدند.با دستگيري دو سارق جوان مشخص شد آنها از اتباع خارجي هستند و با پلاك جعلي و بدون داشتن گواهينامه با موتوسيكلت دست به سرقت‌هاي خشن مي‌زدند.متهمان به ۶۰ فقره سرقت در محدوده خيابان‌هاي نواب، قزوين و گمرك اعتراف كردند و مالباختگان در مواجهه حضوري آنها را شناختند.به اين ترتيب براي دو دزد به اتهام شروع به قتل عمدي، ضرب و جرح با سلاح سرد، سرقت، جعل پلاك، نداشتن گواهينامه و ورود غيرقانوني به ايران كيفرخواست صادر و پرونده‌‌شان براي رسيدگي به شعبه دوم دادگاه كيفري يك استان تهران فرستاده شد.در ابتداي جلسه شاكي‌ها يك به يك به تشريح شكايت پرداختند و براي دو متهم اشد مجازات خواستند.سپس متهمان از خود دفاع كردند. يكي از آنها كه ۲۱ سال دارد، گفت: من غير از اتهام سرقت از زن جوان ساير سرقت‌ها را قبول ندارم. من اتهام شروع به قتل را هم قبول ندارم. ما قصد فرار داشتيم كه زن جوان خودش را جلوي موتور انداخت و من هم از ترسم زمين خوردم و از سوي شاهدان دستگير شدم. من هيچ‌كدام از مالباختگاني را كه در دادگاه حضور دارند، نمي‌شناسم.قاضي گفت: قبلا در همه مراحل بازجويي به سرقت‌ها اعتراف كرده بودي. حالا انكار مي‌كني؟متهم پاسخ داد: من فقط يك بار دست به سرقت زدم و همانجا هم دستگير شدم. در پليس آگاهي تحت فشار ناچار شدم اعتراف كنم.سپس قاضي گفت: چه زماني وارد ايران شدي؟متهم جواب داد: چند ماه پيش از سرقت و به صورت قاچاقي وارد ايران شدم.سپس دومين متهم به دفاع پرداخت و گفت: من فقط اتهام سرقت از زن جوان را قبول دارم و قصدي هم براي كشتن او نداشتم. آن روز قرص آرامبخش مصرف كرده بودم و حال خودم را نمي‌فهميدم. وقتي گوشي موبايل زن جوان را ديدم يك‌باره تصميم به سرقت گرفتم و همانجا هم از سوي شاهدان دستگير شدم. من حال طبيعي نداشتم و مرتكب اشتباه شدم. در يك لحظه اشتباه كردم.سپس وكلاي متهمان به دفاع پرداختند. يكي از وكلا گفت: غير از موردي كه موكل من بابت آن دستگير شده ساير اتهام‌ها بدون مدرك است و اگر شاكي‌ها مي‌توانند عكس، فيلم يا هر سند ديگري مبني بر گناهكار بودن موكلم ارايه دهند.صحبت‌هاي اين وكيل با اعتراض شاكي‌ها همراه شد و آنها گفتند چهره متهمان را شناسايي كرده‌اند و اطمينان دارند آنها دزدان خشن تلفن‌هاي همراه‌شان هستند.در پايان جلسه قضات وارد شور شدند تا راي صادر كنند.

 

باند بزرگ اسكيمري متلاشي شد

كلاهبرداران از طريق راه‌اندازي دستگاه اسكيمر در ميدان تر‌بار شهرهاي مختلف استان مازندران و با دريافت كارت‌هاي بانكي شهروندان اقدام به كپي‌برداري از كارت آنها مي‌كردند

اعتماد آنلاين| رييس پليس فتا استان مازندران از شناسايي و دستگيري اعضاي باند 7 نفر كلاهبرداراني كه اقدام به كپي كردن كارت شهروندان و برداشت از حساب‌شان مي‌كردند، خبر داد.سرهنگ سامع خورشاد گفت: «با وصول پرونده‌هاي متعددي مبني بر اينكه از حساب بانكي شهروندان برداشت‌هاي غير‌مجازي صورت گرفته است، موضوع با جديت در دستور كار كارشناسان قرار گرفت.»او گفت: «در تحقيقات اوليه ماموران مشخص شد، كارت‌هاي بانكي مالباختگان توسط كلاهبرداران به وسيله دستگاه اسكيمر كپي‌برداري شده و از اين طريق به وجوه آنها دسترسي پيدا كرده‌اند.»سرهنگ خورشاد گفت: «در ادامه ماموران در بررسي‌هاي تخصصي خود متوجه شدند كلاهبرداران از طريق راه‌اندازي دستگاه اسكيمر در ميدان تر‌بار شهرهاي مختلف استان مازندران و با دريافت كارت‌هاي بانكي شهروندان اقدام به كپي‌برداري از كارت آنها مي‌كردند.»اين مقام انتظامي گفت: «بررسي‌ها و تلاش كارشناسان پليس فتا هويت از متهمان مشخص و با اقدامات صورت‌گرفته محل اختفاي‌شان مورد شناسايي قرار گرفت كه در يك عمليات غافلگيرانه مجرمان سايبري دستگير شدند و اعتراف كردند عابربانك شهروندان را كپي و با آنها لوازم خانگي خريداري كرده‌اند.»اين مقام انتظامي گفت: «كارشناسان مبلغ سرقت‌شده ازحساب‌هاي بانكي بيش از ده‌ها نفر شهروند و همچنين با توجه به افزايش شكات پرونده مبالغ كلاهبرداري را 30 ميليارد ريال برآورد كرده و در حال بررسي است و از اعضاي اين باند 7نفره 300 عدد كارت بانكي خام كشف شده است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون