• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5396 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۱۸ دي

خبرهاي سينما

بفتا فهرست اوليه‌اش را منتشر كرد

نامزدهاي اوليه جوايز بفتا ۲۰۲۳ از سوي آكادمي بريتانيا معرفي شدند. به گزارش مهر به نقل از اسكرين، فهرست اوليه نامزدهاي جوايز بفتا ۲۰۲۳ در ۲۴ بخش اعلام شد. در اين ميان بيشترين نامزدي نصيب فيلم‌ «در جبهه غرب خبري نيست» شد كه در ۱۵ بخش نامزد كسب جايزه شد و پس از آن «اشباح اينيشرين» با نامزدي در ۱۴ بخش درخشيد. در مراحل بعدي «همه‌چيز همه‌جا به يك‌باره» و «الويس» هر يك با نامزدي در ۱۲ بخش، «افترسان»، «تاپ گان: ماوريك»، «بابل» و «تار» هريك با ۸ نامزدي ديگر فيلم‌هايي بودند كه بيشترين توجه را به خود جلب كردند. در اين ميان جاي نگرفتن نام جيمز كامرون براي ساخت «آواتار: راه آب» و دمين شازل براي «بابل» در بخش بهترين كارگرداني از نكات جالب توجه اين فهرست بود. امسال «افترسان»، «در جبهه غرب خبري نيست»، «اشباح اينيشرين»، «الويس»، «همه‌چيز همه جا به يك‌باره»، «فابلمن‌ها»، «زندگي»، «تار»، «تاپ گان: ماوريك» و «مثلث غم» براي كسب عنوان بهترين فيلم باهم رقابت مي‌كنند و در بخش بهترين فيلم غيرانگليسي نيز «در جبهبه غرب خبري نيست»، «آرژانتين، ۱۹۸۵»، «باردو»، «نزديك»، «كورساژ»، «تصميم به ترك»، «اي‌او»، «عنكبوت مقدس»، «دختر آرام» و «RRR» نامزد هستند.
در بخش بهترين بازيگر زن نقش اول هم نائومي آكي، آنا دي آرماس، كيت بلانشت، جسيكا چستين، وايولا ديويس، دانيله ديدويلر، لسلي منويل، اما تامپسون، ميشل ويليامز و ميشل يئو نامزد شده‌اند و در بخش بهترين بازيگر مرد نقش اول آستين باتلر، تام كروز، هريس ديكينسون، برندان فريزر، كالين فارل، دانيل كالويا، فليكس كامرر، داريل مك‌كورمك، پل مسكال و بيل ناي نامزد هستند. فهرست نهايي نامزدهاي بفتا ۱۹ ژانويه منتشر مي‌شود و برندگان جوايز خود را در مراسمي كه يكشنبه ۱۹ فوريه برگزار مي‌شود، دريافت مي‌كنند.

درگذشت بازيگر ترميناتور
«ارل بوئن» كه بيشتر براي بازي در نقش روان‌شناس دكتر «پيتر سيلبرمن» در سري فيلم‌هاي «ترميناتور» شناخته مي‌شد، در سن ۸۱ سالگي درگذشت. به گزارش ايسنا به نقل از هاليوود ريپورتر، «ارل بوئن» كه چند سال با سرطان ريه دست و پنجه نرم مي‌كرد، متولد ۸ آگوست ۱۹۴۱ بود و در طول حرفه خود در ده‌ها فيلم سينمايي مقابل دوربين رفت. او در سال ۱۹۸۴، برجسته‌ترين نقش خود را در نقش دكتر سيلبرمن در فيلم «ترميناتور» (نابودگر) ساخته «جيمز كامرون» با بازي «آرنولد شوارتزنگر» و «مايكل بين» تجربه كرد و در ادامه در فيلم‌هاي «ترميناتور ۲: روز داوري» (۱۹۹۱) و «ترميناتور ۳: ظهور ماشين‌ها» (۲۰۰۳) دوباره در اين نقش ظاهر شد. از ديگر فيلم‌هاي اين بازيگر مي‌توان از «نبرد فراتر از ستاره‌ها»، «مردي با دو مغز»، «ملت بيگانه»، «اسلحه برهنه»، «همراه»، «بودن يا نبودن»، «مثل يك مرد قدم بزن» و «شاهزاده» نام بُرد. «بوئن» در عرصه تلويزيون نيز در سريال‌هايي چون «دختران طلايي»، «رييس كيه؟»، «خانواده مادر»، «قانون و هري مك‌گراو»، «وبستر»، «متلاك»، «مترسك و خانم پادشاه» و «پسر با جهان ملاقات مي‌كند» به ايفاي نقش پرداخت. او پس از بازنشستگي از بازيگري در سال ۲۰۰۳، فعاليت خود را به عنوان صداپيشه در راديو، سريال‌هاي انيميشن و بازي‌هاي ويديويي ادامه داد.

نقش اصلي «گلادياتور» معرفي شد 

بازيگر «مردم معمولي» و «افترسان» در حال مذاكره براي ايفاي نقش اصلي در ادامه فيلم برنده اسكار «گلادياتور» ساخته «ريدلي اسكات» است. به گزارش ايسنا به نقل از گاردين، اين بازيگر ۲۶ ساله نقش لوسيوس، پسر لوسيلا را بازي مي‌كند، «كاني نيلسن» در فيلم اصلي «گلادياتور»  در سال ۲۰۰۲ در نقش لوسيلا بازي كرد. «ريدلي اسكات» در اواخر سال ۲۰۲۱ تاييد كرد كه فيلمنامه دنباله «گلادياتور» را قبلا نوشته شده است و اضافه كرد كه مولفه‌هاي كافي از نسخه اصلي براي پرداختن به ادامه داستان وجود دارد. طبق گزارش‌ها، پيش‌نويس نهايي فيلمنامه در نوامبر ۲۰۲۲ ارايه شد و «ريدلي اسكات» نيز با «پاول مسكل» ملاقاتي براي سپردن نقش اصلي فيلم داشته است.
«مسكل» پس از ايفاي نقش در اقتباس پربيننده از رمان «مردم عادي» نوشته «سالي روني»، در كنار «اوليويا كولمن» در «دختر گمشده» و «اميلي واتسون» در فيلم «مخلوقات خدا» بازي كرد و براي درام «افترسان» مورد تحسين قرار گرفت. او هم‌اكنون مشغول بازي در نقش استنلي در نمايش «اتوبوسي به نام هوس» در تئاتر آلميدا در لندن است و پس از آن در فيلم علمي- تخيلي «دشمن» در كنار «سيرشا رونان» ظاهر خواهد شد. خبر ساخت دنباله فيلم «گلادياتور» اولين‌بار در نوامبر سال ۲۰۰۱ مطرح شد اما سال‌ها طول كشيد كه به مرحله عملياني برسد. براساس طرح كلي داستان، اين فيلم با محوريت شخصيت «لوسيوس» پسر خواهر كومودوس امپراتور غاصب رومي ساخته مي‌شود كه به‌شدت تحت‌تاثير شخصيت ماكسيموس قرار مي‌گيرد. 
شخصيت كومودوس را قسمت اصلي «واكين فينيكس» بازي مي‌كرد كه در نهايت به دست ماكسيموس (راسل كرو) كشته شد. قسمت اصلي «گلادياتور» در مجموع به فروشي بالغ بر ۴۰۰ ميليون دلار در گيشه جهاني دست يافت و در ۱۱ شاخه نيز نامزد اسكار شد و در نهايت اسكار بهترين فيلم و بازيگر مرد را كسب كرد. «ريدلي اسكات» در مصاحبه‌اي با نشريه امپاير به بهانه اكران فيلم «آخرين دوئل» اعلام كرده بود كه پس از ساخت فيلم «ناپلئون» با بازي «واكين فينيكس» در نقش «ناپلئون بوناپارت»، دنباله فيلم «گلادياتور» را به سينما خواهد آورد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون