• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5398 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۲۰ دي

قطري‌ها دست از سر فوتبال برنمي‌دارند

مالكان پي‌اس‌جي به دنبال خريد تاتنهام!

شنيده‌ها حاكي از آن است كه سرمايه‌گذاري ورزشي قطر ظاهرا به دنبال توسعه است. گفته مي‌شود مذاكراتي در اين زمينه با تاتنهام هاتسپر قبلا انجام شده. مالكان قطري باشگاه بزرگ فرانسوي پاري‌سن‌ژرمن و شركت سرمايه‌گذاري (QSI)، ظاهرا مي‌خواهند يك باشگاه اروپايي ديگر بخرند. گفته مي‌شود تيمي كه چشم آنها را گرفته در ليگ برتر انگليس است؛ تيم تاتنهام هاتسپر.  براساس اين گزارش، مالكان پاري‌سن‌ژرمن در حال مذاكره با تعدادي از باشگاه‌هاي ليگ برتري هستند كه مهم‌ترين آنها تاتنهام هاتسپر است. رسانه‌ها گزارش دادند ناصر الخليفي، رييس و مديرعامل شركت سرمايه‌گذاري ورزشي قطر، هفته گذشته در لندن با دنيل لوي، مدير اسپرز، مذاكراتي انجام داده است. QSI يا همان شركت سرمايه‌گذاري قطر قصد دارد با دريافت سهام اقليت در باشگاه‌هاي عمدتا اروپايي گسترش خود را افزايش دهد. آن‌طور كه اخبار رسيده نشان مي‌دهد آنها حتي علاقه دارند نفوذ خود را در امريكاي جنوبي هم داشته باشند.  ظاهرا مالكان پاري‌سن‌ژرمن مي‌خواهند از الگوي گروه ابوظبي كه مالكيت منچسترسيتي را برعهده دارد پيروي كنند. از سال ۲۰۰۸ كه اين گروه مالكيت سيتي را برعهده گرفت، گروه ابوظبي موفقيت‌هاي زيادي با اين باشگاه كسب كرده است. در سال‌هاي اخير گروهي با نام City Football Group تاسيس شده و توسط اماراتي‌ها گسترش داده شده است. در حال حاضر دوازده باشگاه در سراسر جهان زير چتر اين گروه وجود دارد. قطري‌ها از مدت‌ها پيش توجه ويژه‌اي به فوتبال را آغاز كرده‌اند. اوج كار آنها گرفتن ميزباني جام جهاني 2022 قطر بود كه چندي پيش برگزار شد. با وجود انتقادات زيادي كه به مقامات قطر و فيفا براي اين ميزباني وارد شد آنها در رساندن پيام اصلي خود به دنيا موفق ظاهر شدند. اينكه قطر كشوري رو به پيشرفت است و فرصت‌هاي زيادي براي سرمايه‌گذاري در آن وجود دارد. 
ديگر اقدام امير قطر، خليفي و شركا خريدن باشگاه پاري‌سن‌ژرمن و تبديل آن به يك باشگاه بزرگ اروپايي است. آنها با به خدمت گرفتن بزرگ‌ترين ستاره‌هاي دنيا از جمله مسي، نيمار و امباپه تيم پاريسي را از يك باشگاه درجه دوي اروپايي به يك باشگاه نامبروان تبديل كردند. 
حال آنها مي‌خواهند با ورود به معتبرترين ليگ فوتبال دنيا با خريد باشگاه تاتنهام مسير جديدي براي خود باز كنند. مسيري كه مي‌تواند آنها را حتي بزرگ‌تر از رقباي منطقه‌اي خود كند. فعلا عربستان، قطر و امارات مسابقه‌اي فوتبالي به راه انداخته‌اند و در اين راه از هيچ اقدامي چشم‌پوشي نمي‌كنند. عربستان با خريد نيوكاسل و آوردن رونالدو به خاور ميانه، امارات از طريق خريد منچسترسيتي و چند باشگاه ديگر و قطر به واسطه برگزاري جام جهاني و حضور قدرتمند در سطح اول فوتبال اروپا با تيم پي‌اس‌جي.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون