• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5401 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۲۴ دي

مهاجم سابق آبي‌ها در گفت‌وگو با «اعتماد»:

هواداران از ساپینتو فقط قهرمانی می‌خواهند

استقلال به یک هافبک و یک مهاجم شش‌دانگ نیاز دارد

سامان زماني

 

 

تيم فوتبال استقلال در روزي كه در 90 دقيقه برابر تراكتور به تساوي بدون گل رسيده بود و در دقيقه 93 يك بر صفر از حريف خود عقب افتاد، در دقيقه 110 با گل يامگا به گل تساوي رسيد. اين تيم در ادامه در دقيقه 120 به پناتي دست يافت تا يامگا گل دوم خود و برتري استقلال را به ثمر برساند. استقلال با اين نتيجه راهي مرحله يك‌هشتم نهايي جام‌ حذفي فوتبال ايران شد. استقلالي‌ها درحالي به سختي از سد تراكتور گذشتند كه چند روز قبل در جريان هفته پانزدهم ليگ برتر برابر اين تيم تبريزي دو بر صفر متحمل شكست شده بودند. 
استقلال درحالي راهي مرحله يك‌هشتم نهايي جام‌حذفي فوتبال ايران شد كه در نيم فصل در جايگاه چهارم قرار گرفت و اين موضوع باعث ناراحتي هوادارانش شد. استقلالي‌ها فصل قبل بالاتر از پرسپوليس قهرمان ليگ شدند، حالا اما در نيم فصل نتوانستند شرايط خوب فصل قبل خودشان را تكرار كنند كه اين موضوع باعث شد هيات‌مديره اين باشگاه براي همكاري يا عدم همكاري با ساپينتو تشكيل جلسه بدهد. بعد از اين جلسه هم باشگاه استقلال رسما حمايت خود را از ساپينتو اعلام كرد تا به اين ترتيب بركناري ساپينتو فعلا از دستور كار باشگاه استقلال خارج شود.
درباره شرايط استقلال و اينكه اين تيم چرا نتوانست در نيم فصل نخست امسال شرايط خوب فصل قبلش را تكرار كند با علي موسوي بازيكن سابق اين تيم گفت‌وگو كرديم. موسوي در ابتداي صحبت‌هاي خود به استقلال فصل قبل تحت هدايت فرهاد مجيدي اشاره كرد و گفت: استقلال پارسال كه قهرمان شد با يك تيم دفاعي و بردهاي اقتصادي قهرمان شد. پارسال هم استقلال مشكل گلزني داشت اما بردهايي كه با تك گل‌ها به دست مي‌آمد تيم را به قهرماني رساند، بنابراين نمي‌توانيم بگوييم كه پارسال استقلال مشكل داشت و امسال مشكلي ندارد. پارسال بازيكنان از تك فرصت‌ها استفاده مي‌كردند و به گل مي‌رسيدند اما اين شرايط امسال تكرار نمي‌شود. 
او در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود به حضور ريكاردو ساپينتو در استقلال اشاره كرد و گفت: امسال ساپينتو كه آمد واقعا كارش سخت بود. بالاخره فصل قبل استقلال قهرمان شده بود و پذيرفتن مسووليت اين تيم واقعا سخت است. همه انتظار دارند همان روند پارسال ادامه داشته باشد و تيم دوباره قهرمان شود. مهم نيست روند استقلال در فصل قبل چطور بود و بردهاي اقتصادي به دست آمد، هواداران از ساپينتو فقط قهرماني مي‌خواستند. با هر شرايطي ساپينتو آمد و كارش را آغاز كرد.
موسوي در ادامه گفت: استقلال هفته‌هاي ابتدايي ليگ را به سختي پشت سر گذاشت و شرايط خوبي را نداشت اما بعد از گذشت چند هفته به شرايط ايده‌آل رسيد. در هفته‌هاي ابتدايي ساپينتو سعي داشت تيم را بيشتر بشناسد و همين نبود شناخت كافي باعث شد تيم شرايط خوبي را نداشته باشد. با اين حال بعد از گذشت چند هفته استقلال به شرايط ايده‌آل خود رسيد و توانست بازي‌هاي خوبي را انجام بدهد. بعد از اينكه استقلال به شرايط خوب خود رسيد ليگ تعطيل شد و همين تعطيلي ليگ روي استقلال تاثيرات منفي زيادي داشت. تيم روزهاي خوبي را داشت اما تعطيلي شرايط خوب را از استقلال گرفت و حالا هم بايد منتظر باشيم دوباره به شرايط خوب برگردد. 
وي در ادامه درباره اينكه آيا عملكرد ساپينتو در استقلال قابل دفاع است يا خير گفت: استقلال در آخرين بازي ليگ در سرماي تبريز نتوانست بازي خوب خود را انجام بدهد و بعد از اين بازي فشار زيادي روي آقاي ساپينتو آمد. اين فشار روي تيم و آقاي ساپينتو به حدي بود كه وقتي در ديدار جام حذفي برابر تراكتور به پيروزي رسيدند، انگار قهرمان جام‌جهاني شده‌اند. اين نشان‌دهنده اين است كه فشار روي تيم و مربي خيلي زياد بود. باشگاه در اين فصل مشكلاتي داشت و از طرفي نتايج در برخي بازي‌ها خوب نبود كه باعث شد فشار روي تيم و مربي زياد شود.
موسوي در ادامه گفت‌وگوي خود با «اعتماد» به مشكلات مالي اين باشگاه اشاره كرد و گفت: درست است كه مشكلات مالي وجود دارد اما باشگاه استقلال هميشه اين‌گونه بوده است. استقلال هميشه مشكل مالي داشته است. با اين حال بازيكنان استقلال پول بگيرند يا نگيرند بازي‌شان همين است و با پول به ابرستاره تبديل نمي‌شوند. به نظر بعد از جام‌جهاني وقتي بازيكنان بازي‌ها را ديدند خودشان كمي خجالت كشيدند. با اين پول‌هايي كه پرداخت مي‌شود انتظارها بايد بيشتر باشد اما اين‌گونه نيست. بدترين بازي جام جهاني از بهترين بازي ما جذاب‌تر بود. بدترين بازي جام‌جهاني را تا پايان تماشا مي‌كرديم اما بعضي از بازي‌هاي ليگ را نمي‌شود تا پايان تماشا كرد. از طرفي در ليگ ما مديرعامل‌ها دايم از مشكلات گله مي‌كنند و بازيكنان هم از بي‌پولي مي‌نالند و هيچ چيز سر جاي خودش نيست. هر مديرعاملي به استقلال مي‌آيد تاثير مستقيم روي بازيكنان دارد و بازيكنان گاهي با آن مدير وارد چالش مي‌شوند. بازيكن نمي‌تواند روند خوبي را داشته باشد اما بهانه مي‌كند و مي‌گويد كه پول نمي‌دهند. باشگاه با پرداخت نكردن پول به دست بازيكنان بهانه مي‌دهد. پارسال هم مشكلات گلزني داشتيم اما بردهاي اقتصادي تيم را قهرمان كرد. مي‌خواهم بگوييم الان با پارسال خيلي تفاوتي با هم ندارند.
او در ادامه درباره اينكه استقلال در نقل‌وانتقالات نيم‌فصل در چه پست‌هايي نياز به جذب بازيكن دارد هم گفت: استقلال نياز به يك مهاجم ششدانگ دارد كه بتواند از معدود فرصت‌ها گل بسازد. از طرف ديگر تيم نياز به يك هافبك پشت مهاجم هم دارد تا پاس‌هاي خوبي براي مهاجمان ارسال كند. الان هم در بازي‌ها مي‌بينيم كه فرصت گلزني گاهي ايجاد مي‌شود اما تيم مهاجم گلزني ندارد كه بتواند از فرصت‌ها به خوبي استفاده كند و به گل برسد. استقلال اگر مهاجم ششدانگ داشته باشد به راحتي در بيشتر بازي‌ها به پيروزي مي‌رسد و اين‌گونه فشارها روي تيم هم ايجاد نمي‌شود. اگر مي‌خواهيد مشكلي حل شود بايد از نظر فني نيازهاي تيم را برطرف كنيد. اگر تيم مثل پارسال بازي مي‌كرد و لااقل در بازي‌ها يك گل مي‌زد مي‌توانست نتيجه را حفظ كند اما الان شرايط تغيير كرده و تيم مشكل دارد. اين موضوع براي يك تيم بزرگ خيلي بد است. يك هافبك پشت مهاجم هم اگر به تيم اضافه شود باعث مي‌شود فرصت‌هاي بيشتري خلق شود. به نظرم الان هم براي اين كار دير است و اگر مي‌خواهند قهرمان شوند بايد هر چه زودتر مهاجم و هافبك پشت مهاجم جذب كنند. اگر هم قصد خريد مهاجم دارند هم توصيه من اين است كه با ديد باز وارد بازار شوند و اين‌گونه نباشد كه بازيكني بيايد كه عملكرد فني خوبي نداشته باشد. 
در روزهاي اخير صحبت‌هاي زيادي درباره همكاري يا عدم همكاري باشگاه استقلال با ساپينتو مطرح شد و برخي مدعي بودند كه اين مربي پرتغالي بايد برود و برخي هم اعتقاد داشتند كه او بايد به كارش ادامه دهد. علي موسوي درباره اين موضوع مي‌گويد: رفتن ساپينتو به سود استقلال نيست. او بايد به كارش ادامه دهد و تا پايان فصل تحت حمايت مديران باشگاه باشد. اگر قرار باشد برود دوباره شاهد اتفاقات بدي خواهيم بود و باز هم بايد با پرونده جديد روبه‌رو شويم. آن‌طور كه من مي‌دانم اين روزها باشگاه با مشكلات مالي فراواني روبه‌رو است و برخي از اين مشكلات به خاطر پرنده‌هاي خارجي است. اگر ساپينتو برود باز هم بايد شاهد اين باشيم كه پرونده جديدي عليه پاشگاه شكل بگيرد. در اين شرايط بايد از ساپينتو حمايت كنند كه به كارش ادامه دهد. مطمئن باشيد در آرامش كار كردن به سود استقلال خواهد بود.
موسوي در پاسخ به اين سوال كه آيا استقلال با ادامه اين روند مي‌تواند قهرمان شود، گفت: همان‌طور كه گفتم قبل از جام جهاني شرايط تيم واقعا خوب بود. يعني در ابتدا كار خوب پيش نمي‌رفت اما رفته‌رفته شرايط بهتر شد. الان هم اگر همان روند را شاهد باشيم و تيم بتواند به روند خوبش برگردد، مي‌تواند قهرمان شود. نكته بسيار مهم اين است تيم شرايط ايده‌آل خود را دوباره پيدا كند و بتواند در بازي‌ها از فرصت‌ها به خوبي استفاده كند. اگر مهاجم جذب شود و تيم در آرامش به كارش ادامه بدهد، يكي از شانس‌هاي اصلي قهرماني خواهد بود؛ مي‌تواند هواداران را خوشحال كند.
استقلالي‌ها كه اين روزها خود را براي مصاف حساس هفته شانزدهم برابر سپاهان آماده مي‌كنند در جايگاه چهارم جدول قرار دارند و براي صعود به رده‌هاي بالايي جدول نياز دارند كه در اين ديدار به برتري برسند. نكته مهم اين است كه بازي در اصفهان برگزار خواهد شد و استقلال ساپينتو در اين فصل عملكرد قابل قبولي در بازي‌هاي خارج از خانه نداشته است. با اين حال آبي‌پوشان تهراني بسيار اميدوار هستند كه در بازي برگشت ليگ، باخت دو بر صفر در بازي رفت را جبران كنند و شرايط‌شان درجدول هم بهتر شود.


استقلال در آخرين بازي ليگ در سرماي تبريز نتوانست بازي خوب خود را انجام بدهد و بعد از اين بازي فشار زيادي روي آقاي ساپينتو آمد. اين فشار روي تيم و آقاي ساپينتو به حدي بود كه وقتي در ديدار جام حذفي برابر تراكتور به پيروزي رسيدند، انگار قهرمان جام‌جهاني شده‌اند. اين نشان‌دهنده اين است كه فشار روي تيم و مربي خيلي زياد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون