• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5401 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۲۴ دي

تجليل از اسپايك لي در انجمن نويسندگان امريكا

اسپايك لي با دريافت جايزه «يان مك‌للان هانتر» ازسوي انجمن نويسندگان امريكا  تجليل مي‌شود.
به گزارش مهر به نقل از ورايتي، اسپايك لي فيلمساز و كارگردان امريكايي در مراسم انجمن نويسندگان كه ماه مارس برگزار مي‌شود، اين جايزه معتبر را دريافت مي‌كند.
اين جايزه براي تجليل از نويسندگاني اهدا مي‌شود كه نقش قابل‌توجهي در سينما و تلويزيون داشته‌اند و از طريق آثارشان مسائل و دغدغه‌هاي اجتماعي را بازتاب داده‌اند.
رابرت بنتون، تان فونتانا، جفري وارد، اندرو برگمن، جان سيالي، نورا افروئن و والتر برنشتاين از چهره‌هايي هستند كه پيش از اين با اين جايزه تجليل شده‌اند.
رييس انجمن نويسندگان شرق امريكا با تجليل از اسپايك لي گفت وي نزديك به ۴۰ سال است كه شماري از معنادارترين و خلاقانه‌ترين فيلم‌هاي سينمايي را نوشته و كارگرداني كرده است. او با نوشته‌هايش هم از قدرت به چالش كشيدن فرد برخوردار است و هم سرگرم كردن و اطلاع‌رساني درباره نژادپرستي و تعصب.
لي با اولين فيلم بلندش در سال ۱۹۸۶ با عنوان «او بايد آن را داشته باشد» به عنوان يكي از تاثيرگذارترين كارگردان‌هاي نسل خود ظاهر شد و اولين نامزدي اسكارش را براي فيلمنامه ۱۹۸۹ «كار درست را انجام بده» كسب كرد. وي براي «كوكلاس كلان سياه» محصول ۲۰۱۸ برنده اسكار فيلمنامه اقتباسي شد.
او در سال‌هاي اخير به سراغ سريال‌هاي تلويزيوني و فيلم‌هاي مستند رفته و از فيلم اولش اقتباسي براي نتفليكس در قالب سريال انجام داده است.
او به تازگي در ايجاد برنامه‌اي بورسيه‌اي مشاركت كرده كه با هدف كمك به پرورش استعدادهاي خلاق از دانشجويان سياهپوست آتلانتا كه توانايي مالي ندارند، حمايت مي‌كند. جوايز انجمن نويسندگان ۵ مارس به برندگان اهدا مي‌شود.
از جوايزي كه لي در كارنامه‌اش دارد، مي‌توان به اسكار افتخاري ۲۰۱۶، اسكار بهترين فيلمنامه اقتباسي ۲۰۱۹، جايزه بزرگ كن ۲۰۱۸، جشنواره برلين ۱۹۹۷ و امي ۲۰۰۷ اشاره كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون