• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5404 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۲۷ دي

روايت خانواده «مونا نقيبي» از كشته شدن او

برادر مونا: تير به «شاهرگ» خواهرم برخورد كرد

بهاره  شبانكارئيان 

اعتماد| «اين گزارش با استناد بر صحبت‌هاي رييس اسبق شوراي سراوان، خانواده «مونا نقيبي» و آنچه حول و حوش خبر مربوط به قتل اين دختر ۷ ساله در استان سيستان‌وبلوچستان گذشته، تنظيم شده است.»

«مونا نقيبي»؛ دختر ۷ ساله اهل سراوان در اوايل آبان ماه امسال در روستاي «آسپيچ» در حالي كه با خواهرش قصد رفتن به مدرسه را داشت با شليك يك گلوله كه به «شاهر‌گش» برخورد كرد، كشته شد. اين خبر در همان روزهاي نخست ماجرا منجر به واكنش فرماندار سراوان شد. او در اين باره گفت: «كشته شدن كودك هفت‌ساله سراواني در روستاي آسپيچ اين شهرستان بر اثر تيراندازي ماموران انتظامي صحت ندارد. دو دستگاه خودرو در سراوان به همديگر تيراندازي مي‌كنند كه در اين بين مونا نقيبي بر اثر تيراندازي اين افراد مورد اصابت گوله قرار مي‌گيرد. به خانواده اين دختر توضيح داده شده كه دوربين‌هاي اطراف و دوربيني كه در محل بزرگراه بوده كاملا اين حادثه را ضبط كرده و شماره ماشين مشخص است. شناسايي و دستگيري اين افراد در دستور كار مسوولان انتظامي و امنيتي سراوان است و به خانواده اين دختر بچه اين اطمينان داده شده كه اين موضوع تا شناسايي عاملان اين حادثه پيگيري خواهد شد. اين احتمال مي‌رود كه مساله اين افراد بر سر اختلافات ايجادشده بر موضوع موادمخدر بوده باشد كه البته اين مساله تا روشن شدن علت اصلي اين تيراندازي پيگيري خواهد شد.» 
۲۵ دي ماه امسال هم با وجود گذشت يك ماه و نيم از اين اتفاق، جانشين فرمانده نيروي انتظامي سيستان‌وبلوچستان با اعلام اين خبر كه عاملان جنايت مربوط به كشته شدن مونا نقيبي دستگير شده‌اند، گفت: «در پي وقوع تيراندازي در يكي از مناطق مسكوني شهرستان سراوان دختربچه‌اي به نام مونا نقيبي مورد اصابت گلوله قرار مي‌گيرد و جان خود را از دست مي‌دهد. كارآگاهان اداره مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي به همراه تيم بررسي صحنه جرم به سرعت در محل حاضر شدند و از همان لحظات ابتدايي تحقيقات خود را جهت شناسايي عاملان جنايت آغاز كردند. تحقيقات و بررسي‌هاي ميداني پليس از همان ابتدا مشخص مي‌كرد كه يك باند سارقان مسلح هنگام سرقت مسلحانه يك دستگاه خودرو اقدام به تيراندازي كرده كه در اين بين اين دختر بچه هفت ساله‌ مورد اصابت گلوله قرار مي‌گيرد و به قتل مي‌رسد. با رصد دقيق پليسي مشخص شد عاملان اين جنايت پس از وقوع قتل به يكي از كشورهاي همسايه گريخته‌اند. سرانجام با كار دقيق پليسي و با توجه به حساسيت موضوع عاملان اين جنايت به محض ورود به كشور شناسايي و قاتل اصلي به همراه ۲ همدست ديگرش دستگير مي‌شوند. با دستگيري قاتل و اعتراف او و ديگر همدستانش به ارتكاب اين جنايت، پرونده جهت سير مراحل قانوني به همراه متهمان به مراجع قضايي ارسال شد.» 
حالا حرف‌هاي خانواده اين دختربچه هم همين‌ها است، اما خواهر بزرگ‌تر مونا كه در روز واقعه شاهد كشته شدن او بوده مشخصات يكي از ماشين‌ها را داده ولي هنوز از مشخصات ماشين ديگر صحبتي نكرده است. 

يكي از ماشين‌ها پژو مشكي رنگ بوده
«ژيلا ميرمرادزهي» رييس اسبق شوراي سراوان در مورد خبر كشته شدن مونا نقيبي به «اعتماد» مي‌گويد: «زماني كه حادثه اتفاق افتاد من سراوان نبودم اما به محض اينكه به سراوان برگشتم به ديدن خانواده رفتم و چيزي كه گفتند همين بود؛ دو ماشين طي تعقيب و گريز و تيراندازي كه داشتند، يكي از تيرها به مونا برخورد مي‌كند. تا جايي كه ما مي‌دانيم هر دو ماشين هم شخصي بودند. هيچ علامتي روي آنها نبوده است. مونا آن روز همراه خواهرش كه سه، چهار سال بزرگ‌تر است به مدرسه مي‌رفته كه ناگهان اين اتفاق برايش مي‌افتد. خواهر مونا مي‌گويد؛ آن روز صبح دو ماشين به سمت يكديگر تيراندازي مي‌كردند. يكي از ماشين‌ها پژو مشكي رنگ بوده اما خواهر مونا مشخصات يكي ديگر از ماشين‌ها را هنوز نگفته است. خواهر مونا مي‌گويد؛ همين‌طور كه داشته با خواهرش راه مي‌رفته يك دفعه متوجه شده مونا كنارش نيست. وقتي برمي‌گردد، مي‌بيند مونا روي زمين افتاده است. افرادي كه همان دور و اطراف بودند به خاطر سر و صدا از خانه‌هاي‌شان بيرون آمده و به خواهر مونا موبايل‌شان را داده بودند تا با خانواده‌اش تماس بگيرد و ماجرا را بگويد. خواهر مونا هم با پدرش تماس مي‌گيرد.» 
ميرمرادزهي درباره واكنش مادر مونا مي‌گويد: «مادر مونا مي‌گويد كه كاري به اين ندارد مونا چگونه كشته شده، چون معتقد است خدا دخترش را گرفته و قسمت همين بوده.» 

پدر و پسر از مرگ مونا به «اعتماد» مي‌گويند
پدر مونا هم درباره مرگ دخترش به سوالاتي كه مي‌پرسم به شرح زير جواب مي‌دهد. 

  چند فرزند داريد؟ مونا فرزند چندم بود؟
هشت فرزند دارم. مونا فرزند هفتم من بود. در حال حاضر پنج پسر دارم و دو دختر. 
    شغل‌تان چيست؟ 
كشاورز هستم ولي فعلا كار نمي‌كنم. 
   روز حادثه چه اتفاقي افتاد؟ 
صبح زود مونا همراه با خواهرش به مدرسه مي‌رفت. نرسيده به مدرسه دو ماشين باهم درگير شدند و تيراندازي شد. يكي از تيرها هم به مونا برخورد كرد و باعث شد دخترم كشته شود. 
   چگونه به شما اطلاع دادند؟ 
دخترم با من تماس گرفت. 
   مونا را به كدام بيمارستان رسانديد؟ 
بيمارستان رازي در سراوان. يكي از پزشكان پزشكي قانوني هم بالاي سر مونا آمده بود. جسد مونا دو، سه ساعت در بيمارستان بود بعد هم او را به خاك سپرديم.
   مي‌دانيد از آن دو ماشين كدام‌يك به مونا شليك كرد؟ 
ماشين عقبي كه پژو مشكي‌رنگ بوده چند تير به ماشين جلويي شليك مي‌كند. يكي از تيرها هم به مونا برخورد مي‌كند.
   مشخص شد افرادي كه تيراندازي كردند چه كساني بودند؟ 
يكي از آنها اسمش عبدالله است و خودم در آگاهي او را ديدم ولي دو نفر ديگر را هنوز نديدم. 
   اين افراد خلافكار بودند و سابقه كارهاي خلاف داشتند؟ 
بله. سابقه‌هاي زيادي داشتند. فكر كنم باهم فاميل بودند و مشكل داشتند. 
يكي از برادران مونا هم در ادامه صحبت‌هاي پدرش به من مي‌گويد: «مونا كلاس اول بود. اول آبان ماه ساعت ۶ و نيم صبح وقتي با يكي ديگر از خواهرنم به مدرسه مي‌رفت اين اتفاق برايش افتاد و يك تير به «شاهرگ» مونا برخورد كرد. چون صبح زود بود كسي آنجا نبود. مدرسه‌شان شش، هفت كوچه با خانه ما فاصله دارد. وقتي اين اتفاق افتاد خواهرم به ما خبر داد و ما هم او را به بيمارستان رازي رسانديم. مادرم فقط گريه مي‌كرد. الان هم من و برادرانم كار مي‌كنيم و مخارج خانه را مي‌دهيم.» 

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون