• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5406 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۲۹ دي

ويژه

مشاركت  و حمايت همراه اول  از  رويداد  بين‌المللي تغييرات آب ‌ و هوايي كليماتون
اولين دوره رويداد بين‌المللي كليماتون با حمايت مركز تحقيق و توسعه همراه اول برگزار مي‌شود. به گزارش اداره كل ارتباطات شركت ارتباطات سيار ايران، نخستين دوره رويداد بين‌المللي كليماتون كه برنامه‌اي بين‌المللي مبتني بر پايداري است و مسيري را براي توسعه اقدامات در زمينه مقابله با تغييرات آب و هوايي ارايه مي‌دهد، توسط شهرداري تهران و با حمايت مركز تحقيق و توسعه همراه اول برگزار مي‌شود. اين رويداد فرصتي براي افراد دغدغه‌‌مند است تا ايده‌هايي را كه به چالش‌هاي آب و هوايي محلي مي‌پردازد، خلق كنند. از جمله اهداف «كليماتون» افزايش آگاهي مردم در زمينه مقابله و سازگاري با تغييرات آب و هوايي، برهم‌ زدن وضعيت موجود و بازنگري در مكان‌هايي است كه در آن زندگي مي‌كنيم تا بتوانيم آينده‌اي پايدار را براي آنجا رقم بزنيم. 
در نخستين دوره كليماتون، پنج چالش مديريت مصرف انرژي و توسعه انرژي‌هاي پاك، كاهش توليد پسماند، توسعه ساختمان‌هاي سبز، حمل و نقل پايدار و ارتقاي كيفيت هوا، استفاده بهينه از منابع آبي و بازچرخاني آب، حل معضلات محيط‌زيست شهري با كمك فناوري‌هاي ارتباطي و هوش مصنوعي مطرح شده است. 
همچنين رويكردهاي مطرح براي اين رويداد شامل نوآوري، هوشمندسازي و توسعه فناوري‌ها، ارتقاي مشاركت‌هاي اجتماعي و مسووليت‌پذيري، نقش‌آفريني زنان و جوانان در مواجهه با تغييرات اقليمي و افزايش تاب‌آوري شهر در برابر تغييرات اقليمي مي‌شود.
همراه اول در اين رويداد با ارايه رويكرد «نوآوري، هوشمندسازي و توسعه فناوري‌ها» چالش «حل معضلات محيط‌زيست شهري با كمك فناوري‌هاي ارتباطي و هوش مصنوعي» را براي ارايه راهكارهاي احتمالي ارايه داده و در ادامه راهبري اين راهكارها نيز همكاري لازم را با برگزاركنندگان اين رويداد خواهد داشت. 
محققان مي‌توانند تا ۳۰ دي ۱۴۰۱ اقدام به ثبت‌نام اوليه كرده و تا ۳۰ بهمن نيز براي ارسال ايده‌هاي خود زمان خواهند داشت. همچنين لازم به ذكر است رويداد حضوري كليماتون در اسفند ماه برگزار خواهد شد. شركت‌كنندگان مي‌توانند با مراجعه به سايت اين رقابت به نشاني climathon-climate.ir اقدام به تكميل فرم‌هاي مربوطه و شركت در اين رويداد كنند.


اخذ گواهينامه9001 ISO: 2015 تحت ليسانس كنكورد كانادا
به گزارش روابط عمومي شركت آب منطقه‌اي چهارمحال و بختياري، در راستاي اجراي مطلوب‌تر فرآيندها و بهبود عملكرد سازماني و هر چه بهتر اجرايي شدن اهداف باشگاه بهينه‌كاوي، مميزي صدور گواهينامه سيستم مديريت كيفيت در اين شركت برگزار و موفق به دريافت گواهينامه 
سيستم مديريت كيفيت برمبناي الزامات9001
 ISO: 2015 تحت ليسانس كنكورد كانادا گرديد. در همين راستا مديرعامل شركت آب منطقه‌اي ضمن ابراز خرسندي از كسب اين گواهينامه گفت: استاندارد‌سازي فرآيندها و فعاليت‌ها، بهبود كيفيت در جهت خدمات‌رساني مطلوب به متقاضيان و در نتيجه ارتقاي سطح رضايتمندي ارباب رجوع را از مهم‌ترين اهداف استقرار اين سيستم برشمرد. فردوس كريمي در ادامه اظهار اميدواري كرد: با رعايت استانداردهاي اين سيستم شاهد تحولات عظيم در حوزه خدمات‌رساني موثرتر به متقاضيان و بهره‌برداران در شركت باشيم.


حجم  بارگيري  بي‌سابقه  در طول فعاليت انبار نفت ساري
مدير شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه ساري گفت: حجم بارگيري بي‌سابقه در طول فعاليت انبار نفت ساري با ركورد 14 ميليون ليتري بارگيري فرآورده‌هاي نفتي طي 24 ساعت گذشته با تعداد 529 نفتكش جاده‌پيما به ثبت رسيد كه نشان از تلاش بي‌وقفه و كار جهادي كاركنان عملياتي در انبار نفت منطقه ساري است.
 باتوجه به ذخيره مناسب سوخت در انبارهاي شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه ساري و ارسال مستمر سوخت، جايگاه‌هاي عرضه سوخت استان مازندران در حال سوخت‌رساني هستند. به گزارش روابط عمومي، سبحان رجب‌پور مدير شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه ساري قابليت‌هاي بالاي ذخيره‌سازي و حجم بالاي بارگيري انبار نفت ساري را برشمرد و بيان كرد: اين انبار با تجهيزات به‌روز و با پرسنل مجرب و بيش از 50 سال سابقه عملياتي در حال سوخت‌رساني به مازندران و ديگر استان‌ها مي‌باشد و از تاريخ 23/10/1401 تا امروز با افزايش تقاضا، ركورد دو برابري تامين و توزيع انواع فرآورده‌هاي نفتي موردنياز مردم را به ثبت رساند. وي افزود: باتوجه به افزايش ميزان تقاضاي بنزين به‌دليل قطع گاز جايگاه‌هاي سي‌ان‌جي و افزايش ترددها و مسافرت‌ها به خاطر تعطيلات بين هفته‌اي از تاريخ 25 دي ماه تا 26 دي ماه 1401، ميزان توزيع و مصرف بنزين تا مرز 14 ميليون ليتر در روز افزايش يافت. سبحان رجب‌پور افزود: حتي در پيك مصرف مسافرت‌هاي نوروزي در مازندران نيز اين مقدار مصرف مشاهده نشده است و بنزين مصرف شده در تعطيلات نوروز حداكثر هفت ميليون ليتر در روز بود. رجب‌پور اظهار كرد: ميزان ذخيره بنزين در سطح استان مازندران مطلوب و هيچ‌گونه كاستي در عرضه بنزين وجود ندارد، با توجه به تعطيلي جايگاه‌هاي سي‌ان‌جي به دليل افت فشار گاز و تشديد شايعات، برخي مراجعات غيرضروري به جايگاه‌هاي سوخت باعث شد تا بنزين توزيعي در جايگاه‌ها زودتر از موعد پيش‌بيني شده به اتمام برسد و حجم بالاي بارگيري و ترافيك شهري و جاده‌اي باعث تاخير در رسيدن نفتكش‌ها به جايگاه گرديد كه موجب وقفه كوتاه‌مدت در برخي پمپ‌بنزين‌ها شده كه از عوامل ايجاد صف‌هاي طولاني پمپ‌بنزين‌ها مي‌باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون