• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5406 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۲۹ دي

اخبار ايران و جهان

دختري كه از ناپدري‌اش باردار شد
دختر 16 ساله در نيويورك فرزند ناپدري‌اش را به دنيا آورد. گزارش رسانه‌هاي خارجي حاكي از آن است كه دختر 16 ساله به مدت 4 سال برده جنسي ناپدرش بود كه پس از چند سال همخوابي از او باردار شده و چندي پيش نيز فرزند او را به دنيا آورده است. با شكايت اين دختر به اداره پليس و افشاي اين موضوع او مدعي شد كه در اين مدت تهديد به سكوت و تحمل اجباري بارداري‌‌اش شده كه اكنون پس از تولد نوزاد خواهان مجازات ناپدري‌اش است. در پي درخواست و شكايت اين دختر به اداره پليس ناپدري 39 ساله قرباني به جرم تجاوز دستگير و تحت بازجويي قرار گرفت. متهم در بازجويي اعتراف كرد كه پس از مرگ همسرش، عاشق دختر او شده و اين همخوابي‌ها بارداري دختر 16 ساله را رقم زده است. در حال حاضر متهم به صورت موقت به زندان منتقل شد تا به زودي مجازاتي برايش در‌نظر گرفته شود.


دستگيري مرد جوان سارق
مرد جواني كه با قمه اقدام به سرقت خودروي زن جواني در تهران كرده بود، با هوشياري پليس و جي‌پي‌اس خودروي مالباخته به دام افتاد.اواسط دي ماه امسال، زن جواني سراسيمه به پرسنل انتظامات بيمارستان عرفان در غرب تهران مراجعه كرد و گفت: «براي بازديد يكي از بستگانم كه در اين مركز درماني بستري است، به اينجا آمده بودم اما هنگامي كه قصد داشتم به خانه‌ام بروم، سوار خودروي خود شدم كه ناگهان مرد جواني با قمه وارد ماشين شد و با خشونت زياد ماشينم را دزديد.» با اعلام اين خبر به اپراتور مركز فوريت‌هاي پليسي 110، تيمي از ماموران كلانتري 138 جنت‌آباد بلافاصله راهي محل حادثه شدند و تحقيقات ابتدايي را آغاز كردند؛ بررسي‌هاي ابتدايي نشان مي‌داد، متهم چند دقيقه قبل از اينكه مالباخته وارد خيابان شود در حال شناسايي سوژه براي سرقت بوده ناگهان زن جوان را مشاهده و قمه را از جيب كاپشن خود بيرون آورده و در ادامه اقدام به سرقت خودرو كرده است.ماموران پليس كه در جريان تحقيقات ميداني متوجه دوربين‌هاي مداربسته كنار بيمارستان شده بودند آنها را هدف بازبيني قرار دادند و خيلي زود چهره سارق قمه‌كش را شناسايي كردند.تيم پليسي پس از دريافت اين سرنخ مهم، با تجزيه و تحليل‌هاي اطلاعاتي هويت متهم را شناسايي كردند و در ادامه متوجه شدند خودروي زن جوان مجهز به سيستم جي‌پي‌اس بوده و اكنون اين وسيله نقليه در غرب تهران توقف كرده است. همين كافي بود تا ماموران پليس با دستور قاضي كشيك دادسراي ويژه سرقت راهي محل موردنظر شوند و سارق جوان را دستگير كنند كه در ادامه نيز قمه و خودروي مالباخته كشف شد.  متهم نيز پس از انتقال مقر پليس در تحقيقات ابتدايي به جرم سرقت خودروي زن جوان با تهديد قمه در غرب تهران اعتراف و دليل جرم خود را اعتياد به مواد مخدر عنوان كرد.با دستور بازپرس پرونده متهم براي تحقيقات تكميلي و شناسايي ساير شكات احتمالي دراختيار كارآگاهان پايگاه دوم پليس آگاهي قرار گرفت.


كشف جسد مردي كه به خاطر ارثيه به قتل رسيد
جسد مرد جوان كه به خاطر ارثيه با شمشير و قرص برنج به قتل رسيده بود، كشف شد. دي ماه امسال، زن ميانسالي به شعبه دوم دادسراي امور جنايي مراجعه كرد و به بازپرس محمد وهابي، گفت: «پسرم كه چندي قبل به تركيه سفر كرده با من تماس گرفت و مدعي شد دايي‌اش را به خاطر ارثيه به همراه يكي از دوستانش در خانه‌اي در شهريار به قتل رسانده است!» پس از اظهارات اين زن ميانسال كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي خيلي زود مرد جوان را به اتهام قتل عمدي در خانه‌اش دستگير كردند. متهم در جريان تحقيقات به قتل عمدي مرد جوان كه دايي دوستش است اعتراف كرد و گفت: «دچار مشكلات مالي بودم كه يكي از دوستان قديمي‌ام در قبال دريافت پول به من پيشنهاد داد تا دايي‌اش را به خاطر مسائل ارثيه به قتل برسانيم!» متهم گفت: «پيشنهاد دوستم را قبول كردم؛ به همين خاطر يك كارگر را براي كندن زمين كه قرار بود جنازه را در آن قرار دهيم، استخدام و روز حادثه مقتول را به بهانه مهماني به خانه موردنظر در شهريار دعوت كرديم.»  مرد جوان در جريان تحقيقات گفت: «مي‌دانستيم كه مقتول شربت دوست دارد به همين خاطر دوستم يك شربت سكنجبين آماه كرد و داخل آن 2 قرص برنج ريخت! هنگامي كه مقتول شربت را نوشيد حالش بد شد و درخواست كرد تا او را به بيمارستان برسانيم اما اين كار را انجام نداديم.»  او گفت: «دوستم هنگامي كه ديد حال دايي‌اش بد شده است، مقتول را از جلو نگه داشت و از من درخواست كرد كه با شمشير چند ضربه به او وارد كنم كه من هم اين كار را انجام دادم كه در ادامه مقتول 40 ساله را به مكاني كه چند روز قبل از جنايت توسط كارگر كنده شده بود، دفن كرديم!» متهم به بازپرس پرونده گفت: «پس از آنكه مقتول را به قتل رسانديم، دوستم ماشين مزدا 3 دايي‌اش را به عنوان دستمزد به من داد و پس از جنايت فرار كرديم اما دوستم پس از 25 روز با من تماس گرفت و ادعا كرد به‌زودي راهي كشور تركيه خواهد شد.»مرد جوان گفت: «به دليل مشكلات مالي اين اقدام را انجام دادم و هنگامي كه مقتول قرص‌هاي برنج را خورد به قتل رسيد كه ماشين مقتول را هم به صورت غيرقانوني فروختم و اكنون پشيمان هستم.» بدين‌ترتيب تحقيقات تيم جنايي براي صحت و سقم ماجرا آغاز شد؛ بررسي‌ها نشان مي‌داد، خواهر‌زاده مقتول پس از به قتل رساندن دايي‌اش كشور را به مقصد تركيه با هواپيما ترك كرده است. تحقيقات همچنان ادامه داشت تا اينكه روز بيست و چهارم دي ماه، كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي، تيم بررسي صحنه جرم و متخصصان پزشكي قانوني راهي شهريار شدند و جسد مقتول را كه دفن شده بود، كشف كردند. با دستور محمد وهابي جسد مقتول براي بررسي‌هاي بيشتر به پزشكي قانوني منتقل شد و متهم براي كشف زواياي پنهان پرونده دراختيار كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي قرار گرفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون