• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5407 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۱ بهمن

ماجراي يك فايل صوتي!

چرا تاج و اصولي از خبرنگاران مي‌ترسند؟

سامان سعادت

 

سفر تاج به مشهد و حضورش در مجمع سالانه هيات فوتبال خراسان رضوي با حاشيه‌هاي زيادي همراه بود. از حضور نداشتن مديركل ورزش و جوانان در اين مجمع كه منجر به راه‌ ندادن اصولي به ساختمان اين اداره به‌ همراه تاج شد، تا موضوع بركناري اصولي از سخنگويي فدراسيون فوتبال و حتي بركناري از سمتش در هيات فوتبال خراسان رضوي كه هيچ ‌وقت تاييد نشد. همه اين مسائل باعث شد تاج و دوستانش تصميم بگيرند عصر چهارشنبه با برگزاري يك نشست خبري در مشهد، به سوالات خبرنگاران پاسخ بدهند اما وقتي با حضور خبرنگاران مشهدي روبه‌رو شدند، تصميم گرفتند خبرنگاران را به بيرون اتاق منتقل كنند و تنها به سوال يك خبرنگار پاسخ دهند.
اين در شرايطي بود كه فايل لو رفته از اتاق محل مصاحبه نشان از ديكته‌ كردن سوالات به خبرنگار از سوي تاج، اصولي و ديگر دوستان‌شان دارد. در اين فايل صوتي تاج خطاب به خبرنگار مي‌گويد كه تنها درباره وضعيت احسان اصولي در فدراسيون فوتبال و همين‌طور جلسه در اداره كل ورزش و جوانان استان پاسخ مي‌دهد و خبرنگار هم با تاييد اين موضوع دقيقا همين دو سوال را پرسيده و پاسخ تاج را دريافت مي‌كند.
اختلافات در فوتبال مشهد چند سالي است كه به اوج خود رسيده و هر روز هم موضوع جديدي مطرح مي‌شد. احسان اصولي به عنوان رييس هيات فوتبال استان خراسان رضوي و عضو هيات رييسه فدراسيون فوتبال، اختلافات زيادي با رييس اداره كل ورزش و جوانان استان دارد و اين موضوع باعث شده فوتبال ايران درگير حواشي زيادي شود. حالا در آخرين حاشيه، اصولي كه مجمع عمومي فوتبال خراسان را برگزار كرده بود، اين موضوع را با هماهنگي اداره كل پيش نبرده بود به خاطر همين رييس اداره كل ورزش و جوانان خراسان رضوي هم در مجمع شركت نكرد.
حالا در اين اختلاف به نظر مي‌رسد تاج سمت احسان اصولي ايستاده و قصد دارد با حمايت از او نشان دهد از عملكرد هيات فوتبال استان خراسان رضوي رضايت دارد. در اين فايل صوتي كه توسط خبرنگاران مشهدي لو رفته است، تاج صراحتا مي‌گويد فقط مي‌خواهد درباره احسان اصولي صحبت كند و بگويد كه او سخنگوي فدراسيون فوتبال است و از طرف ديگر شايعه راه ندادن اصولي به اداره كل ورزش و جوانان هم صحت ندارد.
مهدي تاج كه با حواشي فراواني روي صندلي رياست فدراسيون فوتبال نشست، حالا با حاشيه جديدي روبه‌رو است. مدتي قبل او درگير حواشي مصاحبه با يك شبكه تلويزيوني شد كه ادبيات مناسبي در آن مصاحبه مورد استفاده قرار نگرفته بود و حالا هم بايد پاسخگوي اين فايل صوتي باشد. اينكه چرا و چطور به خود اجاره داده به خبرنگاري سوالي را ديكته كند تا فقط آن سوال را پاسخ دهد، سوالي است كه فقط رييس فدراسيون فوتبال بايد به آن پاسخ دهد.
البته اين اقدام تاج حدود يك ماه پيش به شكل ديگري صورت گرفته بود. بعد از آخرين جلسه هيات رييسه فدراسيون فوتبال برخلاف هميشه كه سخنگوي فدراسيون در جمع خبرنگاران حاضر مي‌شد و به سوالات آنها پاسخ مي‌داد، احسان اصولي به يك اتاق دربسته رفت و تنها مقابل دوربين روابط عمومي فدراسيون فوتبال حاضر به مصاحبه شد. آن هم با سوالاتي از قبل هماهنگ شده. 
اين رفتار باعث شده افكار عمومي سوال كنند چرا مقامات فدراسيون از روبه‌رو شدن با خبرنگاران مي‌ترسند؟ آيا خبرنگاران و مردمي كه قرار است سوالات‌شان از طريق خبرنگاران پرسيده شود، نامحرم هستند و نبايد در مورد اتفاقات فوتبال سوال كنند؟
تاج در حالي هر روز درگير يك حاشيه جديد مي‌شود كه اين روزها همه در انتظار اتخاذ تصميم از سوي او هستند تا هر چه زودتر تكليف سرمربي تيم ملي مشخص شود. با اين حال به نظر مي‌رسد حواشي اين روزها به آقاي رييس قالب شده و او را از وظيفه اصلي‌اش دور كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون