• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5409 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۳ بهمن

چرا اروپايي‌ها از سپاه خشمگين هستند؟

امير موسوي

اروپايي‌ها به چند دليل از سپاه پاسداران انقلاب اسلامي عصباني هستند، چرا كه سپاه چندين توطئه و حركت‌هاي موذيانه آنها را در منطقه خنثي كرده است. اقدام اروپايي‌ها در پيشنهاد قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌هاي تروريستي، منفك از رويكرد امريكا نيست. مشخص است كه لابي صهيونيستي و فشار واشنگتن در اروپا نتيجه داده است. صهيونيست‌ها مدتي است خيلي تلاش كرده‌اند كه اروپايي‌ها هم از توافق هسته‌اي خارج شوند و هم هرگونه تعامل با جمهوري اسلامي ايران را كنار بگذارند و عليه سپاه اقداماتي انجام دهند. اين فشارها بعد از روي كار آمدن مجدد بنيامين نتانياهو تشديد شد. تلاش‌هايي كه نتانياهو انجام داد و همچنان انجام مي‌دهد تا هم محدوديت‌ها عليه سپاه پاسداران را تشديد كند و هم توافق هسته‌اي را از بين ببرد، به تدريج نتايج خود را در عملكرد اروپايي‌ها نشان مي‌دهد.
سپاه پاسداران كار بسيار بزرگي در منطقه انجام داده و در پشتيباني از ملت‌هاي منطقه جلوي توطئه‌هاي غربي را در منطقه گرفته است. اين اقدامات غربي‌ها را بسيار عصباني كرده است. به دليل تلاش‌هاي سپاه بود كه حاميان داعش موفق نشدند اين گروه تروريستي را در منطقه مسلط و عراق و سوريه را تجزيه كنند يا حزب‌الله لبنان را از بين ببرند. به‌رغم فشارهايي كه در سال‌هاي اخير روي ملت لبنان وارد شده است و به ويژه اقدامات امانوئل مكرون كه تلاش كرد ملت لبنان را عليه حزب‌الله بشوراند، اما تاكنون موفق نبودند. اخيرا هم در رابطه با عراق اقداماتي را آغاز كرده‌اند و در كنفرانس بغداد ۲ در پايتخت اردن، فرانسوي‌ها تلاش داشتند تا عراق را به سمت فرآيند سازش متمايل و پشتيباني نفتي عراق را از رژيم صهيونيستي از طريق فروش نفت اقليم كردستان به اسراييل عملي كنند. اما به هر حال اين توطئه‌ها در حال خنثي شدن است، از جمله اينكه حسين اميرعبداللهيان، وزير خارجه كشورمان در اردن حضور قدرتمندي داشت.
به‌رغم همه تلاش‌هايي كه در ماه‌هاي اخير در داخل انجام شد تا نظام جمهوري اسلامي ايران را تضعيف كنند و باعث تضعيف موضع نظام در مقابل مسائل منطقه‌اي و بين‌المللي شوند، اما نتيجه‌اي نگرفته‌اند. اقدام اخير پارلمان اروپا، براي تصويب پيشنهاد قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در فهرست گروه‌هاي تروريستي، اقدامي مذبوحانه و نمايشي از سوي اروپايي‌ها بود كه به ملت‌هاي خود وانمود كنند كه ما همچنان مقتدريم و مي‌توانيم با جمهوري اسلامي ايران برخورد بكنيم. اين اقدام از يك سو نشان‌دهنده عصبانيت و از سوي ديگر نشان‌دهنده شكست‌هايي است كه از جمهوري اسلامي ايران خورده‌اند. بازوي جمهوري اسلامي ايران در منطقه، سپاه پاسداران است كه نماد اقتدار تهران است. عصبانيت امروز اروپا به اين دليل است كه تمام توطئه‌هاي غربي در عراق، سوريه، لبنان، يمن و فلسطين شكست خورد. در داخل ايران هم تلاش كردند حركت‌هايي انجام دهند كه باز هم موفق نشدند و بالاخره عصبانيت خودشان را در قالب قطعنامه پارلمان اروپا نشان دادند.
در جلساتي كه برگزار مي‌شود، اروپايي‌ها خودشان هم اذعان مي‌كنند كه اگر سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نبود، داعش الان در پايتخت‌هاي اروپايي در حال نبود. تلاش‌هاي موفقي كه شهيد قاسم سليماني و همراهانش انجام دادند و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، ده‌ها شهيد در مبارزه با تروريسم داعش در سوريه و عراق داد، باعث شد تا غده سرطاني به نام داعش كه در منطقه منتشر شده ‌بود از بين برود. اروپايي‌ها دقيقا با همان نهادي كه با تروريسم مواجه شد و آن را نابود كرد، چنين برخوردي را انجام مي‌دهند. يكي از نتايج مهم كه مي‌توان از برخورد اروپايي‌ها گرفت، اين است كه آنها مستقل نيستند و تحت‌تاثير و نفوذ صهيونيسم و امريكا قرار دارند. امريكا تمام برگه‌ها و گزينه‌هاي خود را براي برخورد با جمهوري اسلامي ايران خرج كرده است. چهارسال است كه امريكايي‌ها سپاه پاسداران انقلاب اسلامي را در فهرست گروه‌هاي تروريستي قرار داده‌اند. ديگر كاري نمانده است كه امريكايي‌ها عليه نظام جمهوري اسلامي ايران و مردم ايران انجام دهند، جز برخورد نظامي كه فعلا قدرت آن را ندارند. در نتيجه واشنگتن روي اروپايي‌ها فشار وارد كرده است تا آنها از اين برگه استفاده كنند. جمله‌اي كه آقاي اميرعبداللهيان گفت، واقعا صحيح است كه اروپايي‌ها به پاي خودشان تيري شليك كرده‌اند، چرا كه بعدا پشيمان خواهند شد. اگر اروپايي‌ها مي‌خواهند در كشورهاي خودشان آرامش داشته‌ باشند و شرايط سختي در مقابل تروريست‌ها نبينند، مجبور هستند كه با سپاه تعامل كنند، چرا كه اين قدرت سپاه پاسداران بود كه تروريست‌ها را در منطقه نابود كرد و نشان داد قدرت بي‌نظيري است كه مي‌تواند با تروريسم مقابله كند. سپاه تروريست‌ها را خوب شناخته است و مي‌داند چه برخوردي با آنها بكند و چه روش‌هايي مي‌توان در مقابله با آنها به كار گرفت. سپاه عملا در ميدان نبرد زميني با تروريست‌هاي داعش مواجه شد، در حالي كه امريكايي‌ها و اروپايي‌ها با كارزارهاي عمليات هوايي و بمباران و استفاده از پهپادها سراغ داعش رفتند كه اثر عملي چنداني نداشت. سپاه در نبردهاي رودررو و تن به تن و شرايط بسيار سخت با داعش مواجه شد و اين گروه را از بين برد.
حركت پارلمان اروپا، يك اقدام مذبوحانه بود كه نشان مي‌داد به مرحله يأس رسيده است. شرايط اروپايي‌ها چندان خوب نيست. متاسفانه لابي برخي ايرانيان كه وطن‌دوست نيستند، وجود دارد. آنها در آنجا حرف‌هايي زدند و اقداماتي كردند كه در راستاي اهداف امريكا و رژيم صهيونيستي بود و در اين اقدام بي‌اثر نبود. اين افراد به كشور و ملت خودشان آسيب زدند و اروپايي‌ها را جري كردند كه اين اقدام را انجام دهند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون