• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5409 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۳ بهمن

گفت‌وگوي اختصاصي «اعتماد» با مدافع گلزن پرسپوليس

گولسياني: ايران خانه دوم من است/ به آمار توجهي نمي‌كنم!

سامان زماني

گئورگي گولسياني يكي از مدافعان ثابت اين فصل پرسپوليس است كه با نمايش خوبش هم خيال گل‌محمدي و هم خيال هواداران پرسپوليس را راحت كرده است. اين مدافع گرجستاني كه در تابستان از سپاهان به پرسپوليس آمد در سه ديدار تيمش هم توانسته گلزني كند تا ازاين نظر هم نشان دهد مدافعي گلزن محسوب مي‌شود. او كه بي‌حاشيه به كارش ادامه مي‌دهد بسيار اميدوار است صدرنشيني پرسپوليس در ليگ بيست‌ودومم تا پايان فصل ادامه داشته باشد و در نهايت پرسپوليس با قهرماني، هوادارانش را خوشحال كند. گولسياني در گفت‌وگو با اعتمادآنلاين درباره شرايط پرسپوليس بعد از برتري برابر ذوب‌آهن اظهار كرد: شرايط تيم خوب است و فضاي داخل تيم بسيار دوستانه و آرام است. ما با اشتياق كار مي‌كنيم تا هواداران را خوشحال كنيم. مي‌دانيم كار سختي تا پايان فصل داريم اما با انرژي كه از هواداران مي‌گيريم به كارمان ادامه مي‌دهيم. در پرسپوليس بازي كردن واقعا لذتبخش است. 

پرسپوليس با پنج دوره قهرماني پياپي در ليگ برتر در اين زمينه ركورددار است و حالا هم مي‌خواهد با كسب قهرماني مجدد نشان دهد، همچنان تيم اول ايران است. گولسياني در پاسخ به اين سوال كه چقدر شانس براي قهرماني تيمش در ليگ بيست‌ودوم قائل است، گفت: نمي‌دانم در آينده چه خواهد شد و بنابراين نمي‌توانم چيزي را پيش‌بيني كنم، اما مطمئنا تا به حال كيفيت خوبي از خود نشان داده‌ايم، و اگر به همين منوال ادامه دهيم مي‌توانيم قهرمان شويم. با اين حال مي‌دانم كار سخت است چون ساير رقبا هم بسيار خوب هستند و خوب كار مي‌كنند. ما براي قهرماني مي‌جنگيم و هدف ما همين است اما نمي‌توان آن را پيش‌بيني كرد. به هر حال فوتبال غيرقابل پيش‌بيني است اما آن چيزي كه مي‌توانم بگويم اين است كه با همه توان كار را پيش ببريم.
پرسپوليس به لطف عملكرد خوب خط دفاع خود در ليگ بيست‌ودوم نمايش قابل قبولي در كارهاي دفاعي داشته و از نظر آماري هم گل‌هاي كمتري نسبت به فصل قبل دريافت كرده است. مدافع پرسپوليس درباره اين موضوع مي‌گويد: راستش را بخواهيد به آمار گلزني و مقايسه آن با فصل‌هاي قبل توجهي نمي‌كنم، چون مهم‌ترين موضوع اين است كه به حال فكر كرده و تلاش كنيم امسال آمار خوبي را ثبت كنيم. ما همه يك تيم هستيم و براي موفقيت پرسپوليس تلاش مي‌كنيم و توجهي هم به آمار گذشته نداريم. آن چيزي كه اهميت دارد الان است.
پرسپوليس چند هفته‌اي است كه بدون مهاجم تخصصي به كارش ادامه مي‌دهد و اين موضوع باعث نگراني هوادارانش است. البته بازيكناني نظير گولسياني و پورعلي‌گنجي به عنوان مدافع در امر گلزني به اين تيم كمك كرده‌‌اند. گولسياني درباره اين موضوع و غيبت لوكاديا مي‌گويد: ما يك تيم هستيم و با تاكتيك بازي مي‌كنيم. با رفتن لوكاديا چيزي براي ما تغيير نكرده است، زيرا ايده و فلسفه ما بالاتر از يك بازيكن است. لوكاديا تنها مهاجم ما نبود و همين كار را مهاجمان ديگر ما هم مي‌توانند انجام دهند. ما مهاجمان فوق‌العاده‌اي داريم و در خط حمله مشكلي نداريم. همان‌طور كه ديديد هم بعد از رفتن لوكاديا بدون مشكل كارمان را ادامه داديم و در گلزني هم مشكلي نداشتيم.
لوكاديا دو روز قبل از داربي در هفته دوازدهم به بهانه نبود امنيت ايران را ترك كرد. گولسياني درباره اين موضوع مي‌گويد: اين تصميم او بود و من حق قضاوت در مورد كسي را ندارم. من در ايران امنيت دارم و احساس امنيت مي‌كنم. ايران كشور دوم من شده است و درد ايران درد من است و شادي ايران خوشحالي من است. برنامه روزانه من خانه به زمين تمرين و تمرين زمين به خانه است و بنابراين خيلي اهل حواشي نيستم .
او در پاسخ به اين سوال كه نظرش درباره زندگي در ايران چيست هم گفت: شش سال گذشت كه من در ايران زندگي مي‌كنم. هميشه شرايط آسان نبود اما روزهاي خوبي داشتم و روزهاي سختي هم وجود داشت، اما اكنون احساس مي‌كنم خانه خودم است. من فرهنگ ايراني را دوست دارم و مردم ايران را دوست دارم.
گولسياني در پايان گفت‌وگوي خود با اعتمادآنلاين درباره همكاري با يحيي گل‌محمدي هم گفت: كار كردن با او باعث افتخار و لذت است. او يك مربي مطمئن و باتجربه بزرگ است كه كارش را خوب بلد است و دقيقا مي‌داند از بازي چه مي‌خواهد و ما هم تلاش مي‌كنيم تفكرات تاكتيكي او را در زمين اجرا كنيم. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون