• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5410 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۴ بهمن

ويژه

در  بيست ‌و پنجمين دوره رتبه‌بندي صد شركت برتر اعلام شد 

همراه  اول   برترين  اپراتور تلفن  همراه  در  حوزه  فروش

همراه اول در رتبه‌بندي صد شركت برتر ايران، جايگاه نخست را از منظر «فروش» در بين اپراتورهاي تلفن همراه كسب كرد و در گروه ارتباطات و مخابرات دوم شد. به گزارش اداره كل ارتباطات شركت ارتباطات سيار ايران، «همراه اول» به عنوان نخستين و بزرگ‌ترين اپراتور تلفن همراه كشور توانست با فروش بيش از 312 هزار ميليارد ريال در سال 1400، جايگاه دوم گروه «ارتباطات و مخابرات» را در بيست و پنجمين دوره رتبه‌بندي شركت‌هاي برتر ايران كسب كند. اين رويداد سالانه به همت سازمان مديريت صنعتي در مركز همايش‌هاي بين‌المللي صداوسيما با حضور مقامات كشوري برگزار و از شركت‌هاي بزرگ و موثر در اقتصاد كشور تقدير و تجليل شد. در اين ارزيابي، شركت‌هاي برتر براساس شاخص‌هايي همچون «بيشترين فروش»، «بيشترين سودآوري»، «بالاترين ارزش بازار»، «بالاترين ارزش افزوده»، «بيشترين دارايي»، «بالاترين اشتغال‌زايي» و «بهره‌وري كل عوامل» معرفي شدند. با نگاهي به وضعيت گروه «ارتباطات و مخابرات» از منظر بيشترين فروش، هولدينگ مخابرات ايران به عنوان سهامدار شركت ارتباطات سيار ايران توانسته با بيش از 391 هزار ميليارد ريال فروش در جايگاه نخست و سپس «همراه اول» در جايگاه بعدي قرار گيرد. جايگاه سوم اين گروه نيز به شركت نقش اول كيفيت به عنوان يكي از شركت‌هاي ارايه‌دهنده سرويس‌هاي مديريت شده مخابراتي و فناوري اطلاعات و همچنين وابسته به همراه اول، با فروش بيش از 29 هزار ميليارد ريال در سال گذشته تخصيص يافته است. گفتني است سازمان مديريت صنعتي ايران، به عنوان تنها متولي رسمي و معتبر ارزيابي صنايع كشور، از سال ۱۳۷۷ اقدام به رتبه‌بندي شركت‌هاي برتر ايران كرده و بيست و پنجمين رتبه‌بندي صورت گرفته براساس عملكرد سال 1400 شركت‌ها بوده است.


رتبه  برتر  اداره كل   راهداري  استان مركزي  در   بين  دستگاه‌هاي  عملياتي
  مديركل راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي استان مركزي گفت: در سال گذشته با اقدامات انجام‌شده و با پيگيري‌هاي صورت‌گرفته اداره كل راهداري استان مركزي در رتبه‌بندي سازمان حائز رتبه‌ برتر، در بين دستگاه‌هاي عملياتي در زمينه‌هاي مختلف شد. مهرداد جهاني در جمع خبرنگاران اظهار كرد: در ۸ ماهه سال جاري در سطح استان مركزي بيش از ۱۳ ميليون تن كالا جابه‌جا شده است. وي با بيان اينكه عمده‌ترين كالاها از شهرستان‌هاي اراك و ساوه و دليجان به اصفهان، تهران و خوزستان ارسال شده، افزود: در اين راستا بيش از ۸ هزار بارنامه صادر شده است. جهاني اضافه كرد: با توجه به اينكه يكي از وظايف ما جابه‌جايي كالاهاي اساسي از بندر امام است در اين رابطه استان مركزي رتبه نهم كشوري را داراست و روزانه ۱۲۳ دستگاه از استان اعزام شده است. وي خاطرنشان كرد: اين ميزان جابه‌جايي از لحاظ تناژ ۲ درصد و از لحاظ بارنامه ۶ درصد افزايش داشته است. جهاني در خصوص بندر خشك ادامه داد: استان مركزي يكي از اعضاي كميسيون بندر خشك و بنادر لجستيكي است و در اين رابطه در كنار فرودگاه و راه‌آهن و... ايفاي نقش مي‌كند. وي گفت: راهداري استان مركزي از لحاظ روكش راه‌ها، شناسايي ابنيه و همچنين جابه‌جايي كالاهاي اساسي در رتبه اول قرار دارد. مديركل راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي استان مركزي بيان كرد: بخش راه‌هاي روستايي طي سه سال گذشته بر اساس برنامه‌ها به راهداري‌ها محول شده و در اين مدت با اقدامات انجام شده، ۱۰ درصد وضعيت راه‌ها ارتقا يافت، ۹۳ درصد راه‌هاي بالاي ۲۰ خانوار روستايي به طول ۱۰۰ كيلومتر آسفالت شده است. وي افزود: در راستاي هوشمندسازي جاده‌ها ۳۲ دستگاه دوربين ثبت تخلف نصب شده، ۱۴ دستگاه نيز در حال نصب و ۵ دستگاه نيز در حال جانمايي است؛  در كل ۷۲  دستگاه  تاكنون  نصب شده  است.


پيش‌بيني سوخت اضطراري نقاط فاقد گاز در چهارمحال‌وبختياري
ساسان تيموري مدير منطقه چهارمحال‌وبختياري اظهار كرد: نفت سفيد و گاز مايع مورد نياز خانوارهاي ساكن در مناطق فاقد گاز طبيعي تامين و توزيع شده است. به گزارش روابط عمومي شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه چهارمحال‌وبختياري، ساسان تيموري با بيان خبر فوق، اظهار نمود: در سال جاري با تدابير در نظر گرفته‌شده، قبل از تشديد سرما با اقداماتي به موقع، سوخت مورد نياز خانوارهاي واجد شرايط ساكن در نقاط فاقد گاز طبيعي ارسال شد و توسط فروشندگي‌هاي نفت سفيد و گاز مايع در اختيار سهميه‌بگيران قرار گرفت. مدير منطقه چهارمحال‌وبختياري با اشاره به توزيع حدود 9 ميليون ليتر نفت سفيد و 14 ميليون و 404 هزار و 670 كيلوگرم گاز مايع از ابتداي سال جاري تاكنون در سطح استان، عنوان كرد: برنامه‌ريزي‌هاي لازم جهت تداوم تامين سوخت نقاط فاقد گاز طبيعي تا پايان سال انجام شده است و سوخت‌رساني به نحو مطلوبي بدون وقفه با وجود شرايط جوي نامساعد زمستاني ادامه دارد. ساسان تيموري همچنين افزود: در صورت بروز شرايط اضطراري، شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي استان و شركت‌هاي موزع گاز مايع در تامين و توزيع سوخت مورد نياز آمادگي كامل دارند. اين مقام مسوول از مردم استان درخواست كرد به منظور تداوم تامين انرژي عموم مردم در اقصي‌نقاط كشور، در مصرف بهينه حامل‌هاي انرژي مانند: گاز طبيعي، برق و سوخت‌هاي مايع از قبيل بنزين، نفت سفيد، گاز مايع، نفت گاز و سوخت‌هاي ديگر، حداكثر صرفه‌جويي را داشته باشند.


لزوم احداث بيمارستان تخصصي در شهرستان كوهرنگ 

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني شوراي اسلامي استان چهارمحال‌وبختياري، جعفر عسگري حسنوند نماينده شهرستان كوهرنگ در شوراي اسلامي استان و عضو شوراي عالي استان‌ها در جلسه نشست با استاندار خاطرنشان كرد: شهرستان كوهرنگ سردترين شهرستان در كشور است و ميزان بارش برف و باران در اين شهرستان بالا و توريست‌پذير است لذا مي‌طلبد اصلاح راه‌هاي كوهستاني اين شهرستان جهت تسريع در تردد‌ها در دستور كار قرار گيرد. وي افزود پروژه تونل چري و حوني در بخش بازفت زمان‌بر شده و لازم است جهت كاهش بار ترافيكي و تسهيل در رفت‌وآمدها، در تكميل اين پروژه‌ها تسريع شود. عسگري حسنوند گفت: شهرستان كوهرنگ در زمينه امكانات بهداشتي و درماني بسيار ضعيف است و لازم است با توجه به پراكندگي و بعد مسافت مردم اين شهرستان به مركز استان بيمارستان تخصصي و فوق تخصصي در اين شهرستان احداث شود. وي افزود: درمانگاه درمان بستر بخش بازفت سال‌هاست به صورت منفعل رها شده و با وجود اينكه اتاق براي آزمايشگاه، سونوگرافي و ... وجود دارد ولي هميشه درب اتاق‌هاي اين مركز بسته و فاقد نيروي انساني است. عسگري حسنوند يادآور شد: روساي ادارات شهرستاني از ظرفيت شوراها در سطح شهرستان جهت حل معضلات مردمي استفاده نمايند. همچنين حضور شوراها در بازديدهاي ميداني مديران استاني و كشوري از مناطق و پروژه‌هاي شهرستان‌ها بسيار راهگشاست چراكه شوراهاي اسلامي افرادي مطلع  و آگاه به مسائل حوزه‌هاي مختلف هستند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون