• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5413 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۸ بهمن

در لیست بهترین‌های جهان که طارمی هم حضور دارد

مسی به عنوان بهترین بازیکن معرفي شد

نشریه انگلیسی گاردین طبق سنت هر ساله در ابتدای سال جدید میلادی لیست صد بازیکن برتر سال ۲۰۲۲ را معرفی کرد. به گزارش اعتمادآنلاین، سورپرایز لیست امسال حضور یک ایرانی در بین ۱۰۰ بازیکن برتر سال بود. مهدی طارمی ستاره ایرانی تیم پورتو به انتخاب گاردین در رده هفتادوهشتم بهترین‌های جهان در سال ۲۰۲۲ قرار گرفت. مهدی طارمی در فصل گذشته عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود به نمایش گذاشت و با ثبت 20 گل و 12 پاس گل برای پورتو نقش مهمی در موفقیت این تیم ایفا کرد. مهدی طارمی همچنین در تیم ملی ایران هم درخشش فوق‌العاده‌ای از خود به نمایش گذاشت و در جام جهانی هم تبدیل به نخستین بازیکن ایرانی تاریخ شد که در یک بازی دو گل به ثمر می‌رساند.  گاردین در مورد طارمی نوشت: «مهاجم ایرانی فرم حیرت‌انگیزی برای پورتو به نمایش گذاشته است و با زدن 20 گل و ثبت 12 پاس گل اولین قهرمانی‌اش با پورتو را جشن گرفت. این بازیکن استعداد زیادی در زدن گل‌های دیدنی دارد» و به گل او به چلسی در سال 2021 که نامزد پوشکاش شد اشاره کرد. گاردین تصریح کرد: او نخستین بازیکن ایرانی است که در بین 100 بازیکن برتر سال قرار گرفته است.
مهدی طارمی در لیست گاردین بالاتر از ستاره‌های بزرگی نظیر کالیدو کولیبالی، داروین نونیز، رافائل واران، فرانکی دیونگ، مانوئل نویر، سرژ گنبری و لروی سانه قرار گرفت. 
اما در نهایت روز گذشته گاردین لیست ۱۰۰ بازیکن برتر را که به مرور منتشر می‌نمود تکمیل کرد. در این فهرست لیونل مسی در صدر بهترین‌ها قرار گرفت و بعد از او رتبه‌های دوم و سوم به کیلیان امباپه و کریم بنزما رسید.  مسی در سال گذشته موفق شد عنوان قهرمانی جام جهانی را با آرژانتین به دست آورد و عنوان بهترین بازیکن مسابقات را هم از آن خود کند. بعد از آن قهرمانی خیلی از کارشناسان و هواداران فوتبال اعلام کردند که مسی با کسب این جام می‌تواند به عنوان بزرگ‌ترین بازیکن تاریخ معرفی شود. هرچند این بحث بسیار مناقشه‌برانگیزی است.
بعد از مسی امباپه که در فینال جام جهانی هت‌تریک کرد و در نهایت عنوان آقای گلی مسابقات را به دست آورد در جایگاه دوم قرار گرفت. بعد از امباپه کریم بنزما برنده توپ طلای 2022 فرانس فوتبال عنوان سوم را به خود اختصاص داد. بنزما ابتدا به دلیل مصدومیت و سپس مشکلاتی که با دشان داشت از تیم ملی فرانسه کنار گذاشته شد و فرصت حضور در قطر را از دست داد. خیلی‌ها معتقدند اگر فرانسه بنزما را در فینال جام جهانی به همراه داشت می‌توانست عنوان قهرمانی را تصاحب کند. 
در رتبه‌های بعدی لیست گاردین ارلینگ هالند که درخشش خیره‌کننده‌ای در منچسترسیتی داشته، لوکا مودریچ که در 37 سالگی با کرواسی عنوان سوم جهان را کسب کرد و همچنین کوین دیبروینه، روبرت لواندوفسکی، وینیسیوس جونیور، تیبو کورتوا و محمد صلاح قرار گرفتند. 
علاوه بر جایگاه مسی و حضور مهدی طارمی در این لیست، رتبه نازل رونالدو نیز جالب توجه است. فوق ستاره پرتغالی که بعد از ناکامی در جام جهانی منچستر را به مقصد خاورمیانه ترک کرد در رتبه 51 این لیست حضور دارد. 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون