• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5413 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۸ بهمن

ويژه

اهدای جایزه همراه اول به پایان‌نامه سال مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات
به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، مراسم «دومین جایزه همراه اول به پایان‌نامه سال مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات» پنجشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۱ با حضور حمید بهروزی قائم‌مقام مدیرعامل همراه اول و جمعی از اساتید و پژوهشگران برجسته حوزه مهندسی کامپیوتر کشور در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.
بهروزی در این مراسم به همکاری صنعت و دانشگاه به عنوان پیشران اکوسیستم نوآوری پرداخت و همکاری سه نهاد دولت، صنعت و دانشگاه را هسته اصلی نوآوری و شکل گیری فناوری های مختلف دانست.
قائم‌مقام همراه اول در ادامه به معرفی فرصت‌های همکاری صنعت و دانشگاه پرداخت و به نمونه‌های موفق جهانی و مدل های هم‌آفرینی صنعت و دانشگاه اشاره کرد. وی اقدامات نخستین و بزرگ‌ترین اپراتور تلفن همراه کشور در همکاری با دانشگاه ها را از قبیل طرح حمایت از پایان‌نامه‌ها، کارآموزی، حمایت از رویدادهای علمی و پژوهشی، نوآوری باز و حمایت از نخبگان برشمرد. گفتنی است در ادامه این رویداد و همزمان با اختتامیه بیست و هشتمین کنفرانس بین‌المللی انجمن کامپیوتر، گزارشی از دومین جایزه پایان‌نامه سال مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات ارائه شد. کمیته علمی و داوری رویداد جایزه پایان‌نامه سال مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات که به همت مرکز تحقیق و توسعه همراه اول و با همکاری دبیرخانه این کنفرانس برگزار شد، بعد از بررسی رساله‌های دکتری، سه رساله را به عنوان رساله‌های برتر این دوره انتخاب کرد. 
مقام رساله های برتر اول تا سوم به ترتیب به سینا دارابی مقدم از دانشگاه صنعتی شریف با عنوان رساله «بهبود بهره‌وری منابع حافظه در پردازنده‌های گرافیکی با استفاده از ناهمگونی کاربردها»، سیده فاطمه علوی از دانشگاه شیراز با عنوان رساله «یادگیری کرنل نیمه معین مثبت منعطف برای مسائل با نظارت و بدون نظارت» و همچنین علی عبدی از دانشگاه فردوسی مشهد با عنوان رساله «مکان‌یابی پویای کنترلرها در شبکه‌های نرم‌افزار محور باهدف کاهش هزینه پیاده‌سازی و افزایش قابلیت بقاء با استفاده از الگوریتم اکتشافی» اختصاص یافت و جوایز ۲۰۰ ، ۱۵۰ و ۱۰۰ میلیون ریالی به صاحبان آنها اهدا شد.


یک میلیون اصله نهال مثمر در چهارمحال و بختیاری توزیع می‌شود
مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: پیش‌بینی می‌شود یک میلیون اصله نهال مثمر شناسنامه‎دار از طریق ۲۲ جایگاه تعیین شده در استان توزیع شود.ابراهیم شیرانی در گفت‌وگو با فارس گفت: پیش‌بینی می‌شود یک میلیون اصله نهال مثمر شناسنامه‎دار از طریق ۲۲ جایگاه تعیین شده در استان از اول اسفند ماه توزیع شود.مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، افزود: از این تعداد، حدود ۵۰۰ هزار اصله نهال به منظور تکمیل و توسعه طرح‌های عمده شامل سایت باغی در مناطق سودجان، شهرستان شهرکرد، افسرآباد و صفا‌آباد شهرستان کوهرنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.وی اضافه کرد: نهال‌های توزیعی شامل گونه‌های هسته‌دار از جمله گردو، بادام، شلیل، هلو، گیلاس و آلبالو و گونه‌های دانه‌دار از جمله سیب، به و گلابی است.شیرانی ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته و تا پایان زمان توزیع نهال، ۱۰۰ هزار اصله نهال دیگر از ارقام کم آب‌بر، دیر گل اصلاح شده مورد تایید کمیته فنی و حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان و انگور دیم از کردستان و استان‌های تولیدکننده و مستعد وارد چهارمحال و بختیاری می‎شود.مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه توسعه و جایگزینی باغات در سال زراعی جاری در استان حدود ۵۰۰ هزار اصله نهال نیاز دارد، اظهار داشت: در سال جاری ۵۰۰ هزار اصله نهال مثمر اصلاح شده در ۱۶ نهالستان با بیش از ۱۰ هکتار مساحت تولید شده که ارزش این مقدار نهال بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال است.شیرانی ادامه داد: ورود نهال‌های دانه‌دار به چهارمحال و بختیاری به دلیل برخی از بیماری‌ها و شرایط قرنطینه‌ای ممنوع است و الزاما بهره‌برداران بایستی از تولید نهالستان‌های مجوزدار استان استفاده کنند.وی در پایان به باغداران توصیه کرد: برای تهیه نهال شناسنامه‌دار به جایگاه‌های مجاز مراجعه و از خرید نهال‌های فاقد شناسنامه خودداری کنند.


تقاضای تجدیدنظر  برای قبوض  مبلغ  بالا
مدیرعامل شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری گفت: ۹۵درصد مشترکین در اقلیم یک هستند و مابقی در اقلیم ۲ که شامل مناطق جنوبی استان است. وی با اشاره به کاهش دمای هوا در دی‌ماه امسال و افزایش مصرف گاز توسط مشترکین خانگی در استان، توضیح داد: قبوض بسیار بالا را به شرکت ملی گاز با تقاضای تجدیدنظر منعکس کردیم.جهانبخش سلیمیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: پهنه‌بندی مناطق مختلف کشور در پنج اقلیم آب و هوایی با سنجش دمای مناطق مختلف در طول سال برای فصول گرم و سرد توسط پژوهشگاه هواشناسی کشور مشخص شده است. مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این تقسیم‌بندی از لحاظ تاثیرات دما بر مصرف گاز صورت پذیرفته که از اقلیم یک یعنی بسیار سرد تا اقلیم پنج یعنی بسیار گرم دسته‌بندی شده است. وی افزود: به طور مثال اگر مشترکی در ماه ۶۵۰ مترمکعب مصرف داشته باشد گازبهای پرداختی آن در اقلیم یک معادل ۸۱۲ هزار و ۹۲۵ ریال است در صورتی که در اقلیم ۲ همین مقدار مصرف معادل یک میلیون و ۷۰ هزار و ۵۷۵ ریال است یعنی حدود ۳۰ درصد افزایش. سلیمیان اضافه کرد: اقلیم‌های سه، چهار و پنج هم به همین شکل افزایش خواهند داشت. وی عنوان کرد: ۹۵درصد مشترکین چهارمحال و بختیاری در اقلیم یک هستند و مابقی در اقلیم ۲ که شامل مناطق جنوبی استان است. مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری با اشاره به کاهش دمای هوا در دی‌ماه امسال و افزایش مصرف گاز توسط مشترکین خانگی در استان، توضیح داد: قبوض بسیار بالا را به شرکت ملی گاز با تقاضای تجدیدنظر منعکس کردیم. وی گفت: استاندار و همچنین نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری موضوع هستند و رایزنی‌هایی نیز شده است. سلیمیان افزود: تاکنون گاز مشترکین خانگی پرمصرف در استان قطع نشده هرچند در این ارتباط هشدار داده بودیم اما به دلیل برودت بسیار بالا اقدامی صورت نگرفت. وی عنوان کرد: ویلاهای خالی از سکنه تماما در طرح پایش قرار داشته و برای قطع گاز آنها اقدام شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون