• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5420 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۱۷ بهمن

زندگي ديجيتالي كرك داگلاس

بنياد داگلاس در بخش آرشيو خود با افزودن ۱۰ هزار مورد شخصي از كرك داگلاس و همسرش، همه آنها را به صورت آنلاين براي عموم مردم در دسترس قرار داد.
به گزارش مهرو به نقل از ددلاين، مايكل داگلاس اكنون مشغول فيلم سينمايي «مرد مورچه‌اي و زنبور: كوانتومانيا» است كه قرار است از ۱۷ همين ماه اكران شود و دوشنبه شب اولين نمايش جهاني خود را در وست وود تجربه مي‌كند. وي همچنين يك سريال ۸ قسمتي با عنوان «فرانكلين» درباره بنجامين فرانكلين دارد كه در آن در نقش اصلي بازي كرده و قرار است از اپل تي‌وي پخش شود. اما اين بازيگر به عنوان معتمد با بنياد داگلاس هم فعاليت مي‌كند؛ نهاد خيريه‌اي كه به ياد كرك داگلاس كه ۳ سال پيش در ۱۰۳ سالگي درگذشت و همسرش «آن» كه يك سال بعد در ۱۰۲ سالگي درگذشت، فعاليت مي‌كند و ۱۱۸ ميليون دلار را به صورت وقف دراختيار دارد. بنياد اين زوج كه ۶۶ سال با هم زندگي كردند از آن زمان تاكنون چندين ميليون دلار وقف كرده است.
حالا اين بنياد كه توسط كرك داگلاس در سال ۱۹۶۴ و زماني كه پسرش مايكل ۲۰ ساله بود بنياد شده، براي نخستين‌بار يك كتابخانه آنلاين متشكل از اسناد، تصاوير و يادبودهاي ديجيتالي شده از آرشيو خصوصي بيش از ۷۰ ساله زوج كرك-آن را راه‌اندازي كرده است كه در مجموع ۱۰‌ هزار مورد مربوط به اين زوج را ارايه مي‌كند. اين ۲ به عنوان سفيران حسن‌نيت امريكا به بيش از ۴۰ كشور سفر كرده بودند و اسناد مربوط به اين سفرها و مراودات فرهنگي آنها توسط «آن» نگهداري مي‌شد و مدارك مربوط به آنها شامل بيش از ۸۰ فيلم و ۱۲ كتاب مربوط به كرك است. «آن» همسر كرك به دليل كارهاي خيريه و بشردوستانه‌اش شهرت زيادي داشت. مايكل داگلاس ۷۸ ساله درباره زندگي پدر و نامادري‌اش مي‌گويد: پس از درگذشت آنها ما كار دلخراش جست‌وجو در مخفيگاه‌هاي آنها در بورلي هيلز و مونته‌سينو را داشتيم و بايد چندين انباري مربوط به كارهاي تجاري را بررسي مي‌كرديم ولي «آن» همه‌ چيز را نجات داده بود. هر چند درباره كميت و كيفيت اين اسناد در كتابي از آنها كه سال ۲۰۱۷ با نام «كرك و آن: نامه‌هاي عشق، خنده و يك عمر در هاليوود» منتشر شد، گفته شده بود اما خيلي بيشتر از آن چيزي بود كه تصور مي‌شد. مايكل نمي‌دانست اين مسووليت در بنياد داگلاس وي را به سمتي مي‌برد كه هرگز در زندگي تجربه نكرده بود.
او مي‌گويد: از آنجا كه بچه عصر ديجيتال نبودم، تصور مي‌كردم بازتوليد همه اين چيزها سال‌ها طول بكشد و خيلي گران باشد و دسترسي محدودي ايجاد كند، اما با يك عكاس آشنا شدم كه با تكنيك و دوربيني كه اختراع كرده اين امكان را فراهم كرده تا از شكننده‌ترين چيزها تصاويري با كيفيت بالا بگيرد. وي اسناد واتيكان و اسناد موجود در آرشيو آلبرت اينشتين و نلسون ماندلا را تهيه كرده و فكر كردم مي‌توان به او اعتماد كرد. باورم نمي‌شد او تنها و اين‌قدر سريع كار مي‌كند. با يك چمدان آمد كه داخلش دوربين او جاي داشت كه ارزشش ۵۰ هزار دلار است و با بالاترين رزولوشن تا ۱۲۰۰ مگاپيكسل كار مي‌كند. اين آرشيو در چند بخش دسته‌بندي شده كه كرك و آن، فيلم‌ها، سفرها، هاليوود و مطبوعات را در بر مي‌گيرد. همه اين اسناد به لطف اين فناوري ديجيتال شده و در آدرس بنياد داگلاس قابل دسترسي است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها