• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5420 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۱۷ بهمن

تجربه

شماره‌ شانزدهم دوره جديد مجله «تجربه» با گفت‌وگويي ويژه با علي نصيريان درباره تجربه‌ها و دغدغه‌هايش در روزگارِ امروز با عنوان اصلي «دستگاه سانسور به فيلمسازانِ مهم سوءظنِ هميشگي دارد» و پرونده‌هايي در نسبت عكاسي و تئاتر با سياست و اعتراض منتشر شد.در خبر انتشار اين شماره، بخش‌هاي مختلف اين‌طور معرفي شده‌اند: چهره‌ي‌ماه: صفحاتي به يادِ سيد احمد وكيليان، فرهنگ‌پژوه و مدير مجله «فرهنگ مردم». 
ادبيات: پرونده ويژه رمانِ «مسكو 2042» و نگاه ولاديمير واينوويچ به سياست و زندگي با آثار و گفتاري از بوريس گروزوفسكي، حسن اكبري‌بيرق، مهدي معرف و ميلاد حسيني/ گفت‌وگو با احمد اخوت، نويسنده و مترجم/ گفت‌وگوي مهدي افشارنيك با احمد زيدآبادي با عنوانِ اصلي «رمان عليهِ سنت». 
كتاب‌خانه: گفت‌وگو با عباس مخبر به انگيزه معرفي چهار كتاب تازه‌اش درباره اسطوره‌ها و الهه‌هاي تاريخ‌ساز/ معرفي مهدي تديني و ده كتاب با ترجمه او/ معرفي مجموعه چشم‌‍‌اندازهايي از تاريخ معاصر جهان از نشر ققنوس/ گزارشي از شب يوسف ثبوتي در كتاب‌فروشي فرهنگان زنجان. 
سينماي ايران: گفت‌وگوي حامد قريب با علي نصيريان در زادروز 88 سالگي‌اش/ نگاهي نشانه‌شناختي به فيلم «قصيده گاو سفيد ساخته بهتاش صناعي‌ها به قلمِ ونداد الوندي‌پور و…». مدير مسوول تجربه كتايون بناساز است و پژمان موسوي سردبيري آن را بر عهده دارد. ناشر «تجربه» هم فرهنگان است. تصوير جلد نيز از مهدي حسني است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها