• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5426 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۲۵ بهمن

استقلال برد، پرسپوليس باخت

ترافيك وحشتناك در صدر!

گروه ورزش

از هفته بيستم رقابت‌هاي ليگ برتر روز گذشته دو تيم سرخابي پايتخت به مصاف رقباي خود رفتند كه ابتدا استقلال موفق شد پيكان را با نتيجه دو بر صفر شكست دهد، اما پرسپوليس در كمال شگفتي با يك گل به هوادار باخت. با اين نتيجه دو تيم با 39 امتياز چسبيده به يكديگر در صدر جدول جا گرفتند. 

تيم فوتبال استقلال در شرايطي ظهر ديروز به مصاف شاگردان مجتبي حسيني در پيكان رفت كه اين بازي قرار بود روز يكشنبه برگزار شود، اما به دليل بارش شديد برف، رقابت دو تيم به روز دوشنبه موكول شد. آبي‌ها بعد از سه برد پياپي در ليگ پا به اين مسابقه گذاشتند و قصد داشتند با كسب چهارمين برد پياپي خود را بيشتر از قبل به صدر جدول نزديك كنند. شاگردان ساپينتو بعد از اينكه نيم فصل دوم را با شكست دو بر يك مقابل سپاهان آغاز كردند، در سه ديدار متوالي موفق شدند ملوان، مس كرمان و نفت مسجد سليمان را از پيش رو بردارند. 
استقلال در ادامه روند رو به رشد خود روز گذشته مقابل پيكان هم بازي خوبي به نمايش گذاشت. اين تيم در همان چند دقيقه نخست بازي روي شوت تماشايي مهدي قايدي به گل نخست رسيد. قايدي در هفته‌هاي اخير عملكردي فوق‌العاده درخشان از خود به نمايش گذاشته به شكلي كه مي‌توان گفت بخش عمده‌اي از نتايج خوب استقلال حاصل عملكرد اين بازيكن است كه به صورت قرضي از تيم اماراتي به تهران آمده است. البته روز گذشته خبري منتشر شد كه با توجه به درخشش باشو، تيم اماراتي دوباره براي داشتن اين ستاره خيز برداشته و مي‌خواهد اين بازيكن را برگرداند. 
استقلال در اين بازي فرصت چنداني به مهاجمان پيكان كه با 9 گل زده در 20 بازي بدترين خط حمله مسابقات لقب گرفته‌اند، نداد. بازيكنان استقلال در اين بين صاحب موقعيت‌هاي ديگري هم شدند كه يا با بي‌دقتي بازيكنان يا عملكرد خوب رشيد مظاهري خريد جديد پيكاني‌ها در خط دروازه هدر رفت. با اين حال در دقيقه 84 صالح حرداني كه بعد از مدت‌ها نيمكت‌نشيني در دقيقه 65 وارد زمين شده بود، توانست با يك والي تماشايي از پشت محوطه گل دوم تيمش را به ثمر برساند. صالح حرداني كه زماني گزينه اول سمت راست خط دفاعي تيم ملي هم بود، بعد از ناكامي در همراهي يوزها در جام جهاني قطر با افت مواجه شد ولي با اين گل توانست خودش را ريكاوري كند. استقلال در نهايت با برد دو بر صفر به چهارمين برد پياپي خود دست يافت. استقلال در اين چهار بازي 12گل نيز به ثمر رسانده كه آمار خارق‌العاده‌اي است. 
اين بازي با وجود روند خوب در پايان با حاشيه‌هايي هم همراه شد و مربيان دو تيم عليه يكديگر اظهاراتي را به زبان آوردند. 
بعد از بازي استقلال، پرسپوليس در ورزشگاه آزادي به مصاف هوادار رفت. قبل از اين مسابقه بيانيه تيم هوادار عليه پرسپوليس و اتهام ارتباط اين باشگاه با «مقامات لشكري و كشوري» حسابي خبرساز شد. بيانيه‌اي كه واكنش سرخ‌ها را نيز به همراه داشت. باشگاه پرسپوليس در بيانيه‌اي اعلام كرد از باشگاه هوادار شكايت خواهد كرد. 
هر قدر اتفاقات بيرون زمين قبل از بازي دو تيم داغ بود، مسابقه پرسپوليس و هوادار چندان گرم شروع نشد. پرسپوليس با دو مهاجم هدف، يعني دياباته و آل‌كثير وارد زمين شد و همين‌طور سعيد صادقي را بعد از مدت‌ها مصدوميت در تركيب اصلي داشت، اما در خلق موقعيت چندان موفق عمل نكرد. سرخ‌ها در روزي كه از حمايت برخي هواداران خود در ورزشگاه آزادي بهره مي‌بردند در مقابل بازي درگيرانه و فيزيكي شاگردان ساكت الهامي در نيمه نخست به توفيق خاصي دست پيدا نكردند. اين در حالي بود كه شاگردان يحيي گل‌محمدي در نيمه اول مثل هميشه از لحاظ ميزان مالكيت توپ تيم برتر ميدان بودند. 
در نيمه دوم يحيي تغييراتي در تركيب و چينش نفرات ايجاد كرد. ورود كمال كاميابي‌نيا و فرشاد فرجي در همان ابتداي نيمه نخست به جاي صادقي و اسدبيگي نشان داد، بازيكنان نتوانسته‌اند تفكرات يحيي را پياده كنند. در ادامه عيسي آل‌كثير هم زمين بازي را ترك كرد و به جاي او مهدي ترابي به زمين آمد. بازيكني كه غيبتش از ابتدا تعجب‌برانگيز بود. 
با تغييرات صورت گرفته پرسپوليس بيشتر به شرايط بازي مسلط شد و موقعيت‌هايي را هم روي دروازه تيم مهمان خلق كرد، اما موفق به گلزني نشد. در اواخر بازي بالاخره سرمربي پرسپوليس از خريد جديد اين تيم نيز رونمايي كرد و لئاندرو پريرا را به جاي شيخ دياباته به زمين بازي فرستاد. 
با اين حال و در شرايطي كه پرسپوليس به صورت كامل در حمله بود، يك اشتباه عجيب از سوي فرشاد فرجي مهاجم هوادار را در موقعيت تك به تك با بيرانوند قرار داد و محمدجواد محمدي در دقيقه 88 دروازه پرسپوليس را باز كرد. البته لحظاتي قبل از گل هوادار محمد عمري بازيكن پرسپوليس برخوردي با بازيكن حريف داشت كه داور اعتقادي به خطا نداشت و اين امر اعتراض پرسپوليسي‌ها را برانگيخت.
در چند دقيقه آخر بازي با وجود فشار پرسپوليس دروازه هوادار باز نشد و در نهايت سرخ‌ها در خانه متحمل شكست شدند. 
با اين نتيجه بعد از مدت‌ها استقلال و پرسپوليس در صدر جدول هم‌امتياز شدند. استقلال در شرايطي با رقيب ديرينه‌اش هم‌امتياز شد كه در مقطعي از فصل 8 امتياز از اين تيم عقب افتاده بود. 
امروز در حساس‌ترين بازي سپاهان در دربي اصفهان به مصاف ذوب‌آهن مي‌رود و در صورتي كه بتواند سه امتياز را بگيرد به تنهايي و با 42 امتياز به صدر جدول خواهد رفت. فعلا و قبل از شروع اين بازي سه تيم 39 امتيازي در صدر جدول قرار دارند!

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون