• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5432 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۳ اسفند

خبر

بلينكن: در‌هاي ديپلماسي هميشه باز است، اما به ايران بستگي دارد

آنتوني بلينكن، وزير خارجه امريكا مي‌گويد: برعهده ايران است كه در خصوص برنامه هسته‌اي خود تعامل كند. به گزارش فارس و به نقل از رويترز، بلينكن با بيان اينكه «همچنان بر اين باور هستيم كه در خصوص برنامه هسته‌اي، موثرترين و پايدارترين راه براي رسيدگي به اين چالش از طريق ديپلماسي است»، مدعي شد: اما در حال حاضر آن تلاش‌ها در اولويت نيست، زيرا ايران به شكلي معنادار مشاركت ندارد. بلينكن در ادامه ادعاهايش در كنفرانسي خبري در جريان سفر به آتن گفت: اما در هميشه به روي پيش رفتن ديپلماسي باز است. خيلي چيز‌ها بستگي به اين دارد كه ايران چه مي‌گويد و چه مي‌كند و آيا تعامل مي‌كند يا خير.
 اخيرا شبكه امريكايي بلومبرگ مدعي شد كه بازرسان آژانس بين‌المللي انرژي اتمي هفته گذشته در ايران اورانيوم با غناي ۸۴ درصد را شناسايي كرده‌اند. در همين خصوص بهروز كمالوندي، معاون و سخنگوي سازمان انرژي اتمي در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاري فارس، درباره اين ادعاي بلومبرگ اعلام كرد: مايه تاسف است كه آژانس بين‌المللي انرژي اتمي همچنان به عنوان ابزار سياسي براي فشار بر جمهوري اسلامي ايران مورد سوءاستفاده قرار مي‌گيرد.
 وي با ذكر اين نكته كه مطالب منتشر شده در بلومبرگ با هدف سياه‌نمايي و تحريف حقايق صورت گرفته، يادآور شد: آنچه آژانس با ايران مطرح كرده در خصوص وجود ذره يا ذراتي (particle) از اورانيوم با غناي بالاي ۶۰ درصد در محل شير برداشت محصول از طريق نمونه‌برداري متداول است. ميخاييل اوليانوف، نماينده دايم روسيه در سازمان‌هاي بين‌المللي مستقر در «وين» هم در مصاحبه با خبرگزاري روسي «اسپوتنيك» با تاكيد بر اين نكته كه موضوع هسته‌اي ايران بايد از طريق ديپلماتيك و بدون تهديد مورد رسيدگي قرار گيرد، ادامه داد كه نگراني كشور‌هاي غربي از برنامه هسته‌اي ايران همچون «اشك تمساح» است.


خشم نتانياهو  از بيانيه شوراي امنيت 

«بنيامين نتانياهو»، نخست‌وزير رژيم اسراييل روز (سه‌شنبه)، به بيانيه شوراي امنيت سازمان ملل درباره شهرك‌سازي در كرانه باختري و وضعيت قدس اشغالي واكنش نشان داد.
 بنا بر گزارش وبگاه خبري «سوا»، در بيانيه‌اي كه دفتر نخست‌وزيري رژيم اسراييل در حساب كاربري خود در شبكه فيس‌بوك منتشر كرده، آمده است: «شوراي امنيت سازمان ملل بيانيه‌اي يكجانبه صادر كرده كه يهوديان را از حقوق زندگي‌شان محروم مي‌كند و عمليات‌هاي اين ماه فلسطينيان در قدس را كه منجر به كشته شدن ۱۰ اسراييلي شد، ناديده مي‌گيرد.» بنيامين نتانياهو در ادامه اضافه كرد كه شوراي امنيت حمايت تشكيلات خودگردان فلسطين از آنچه آن را تروريست خوانده و همچنين پرداخت حقوق به خانواده‌هاي عمليات‌هاي [استشهادي] چشم‌پوشي مي‌كند. در بخش پاياني اين بيانيه آمده است: «شوراي امنيت از اهميت يهودستيزي كه منجر به كشته شدن ميليون‌ها يهودي شده، مي‌كاهد. شايسته بود اين بيانيه صادر نمي‌شد و امريكا نيز به آن نمي‌پيوست.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون