• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5433 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۴ اسفند

پيگيري «اعتماد» از آخرين وضعيت پرونده اتهام آزار جنسي در فوتبال پايه مشهد

جلسات كميته اخلاق فدراسيون ادامه دارد

گروه اجتماعي| آخرين خبرها از روند پيگيري پرونده مدرسه فوتبال مشهد نشان مي‌دهد كه فعلا برگزاري جلسات كميته اخلاق فدراسيون ادامه دارد.
آخرين جلسه اين كميته هفته پيش با حضور خانواده‌هاي اين نوجوانان و نماينده كميته اخلاق فدراسيون برگزار شد كه طي آن شواهد و مدارك لازم از خانواده‌ها دريافت شده تا بيشتر بررسي شود. در حال حاضر براي تعدادي از اين نوجوان‌ها از طرف خود خانواده‌ها روانشناس در نظر گرفته شده و در روند مدرسه رفتن آنها اختلالي ايجاد نشده است. 
پيگيري «اعتماد» از نماينده كميته اخلاق فدراسيون در مشهد به نتيجه نرسيد، اما محسن حيدري، رييس هيات فوتبال خراسان رضوي در گفت‌وگو با «اعتماد» مي‌گويد كه «پرونده تكميل شده و به كميسيون اخلاق فدراسيون فوتبال ارايه شده است. كميته اخلاق هم به محض صدور راي درباره آخرين وضعيت اين پرونده اطلاع‌رساني مي‌كند. جلسات كميته اخلاق هم در خراسان رضوي و هم فدراسيون فوتبال در حال برگزاري است.» او ادامه مي‌دهد كه «همه طرف‌هاي درگير در اين ماجرا در اين جلسات حاضر هستند. فدراسيون فوتبال دو هفته قبل از آنها دعوت كرد كه در جلسه‌اي مشترك حضور داشته باشند. نمايندگي‌هاي كميته اخلاق فدراسيون وظيفه جمع‌آوري اطلاعات و ارايه آن را به فدراسيون بر عهده دارند و راي اين پرونده را هم خود كميته اخلاق فدراسيون بايد صادر كند.»
پرونده اتهام اقدامات غير اخلاقي يكي از مربيان فوتبال پايه در مشهد از 30 دي ماه امسال خبري شد كه در جريان آن والدين تعدادي از خانواده‌هاي نوجوانان عضو اين تيم به حراست اداره كل ورزش و جوانان خراسان رضوي مراجعه كردند و از اقدامات غير اخلاقي مربي اين تيم خبر دادند. در روزهاي اول انتشار اين خبر تاييد و تكذيب‌هاي زيادي از سوي مقامات فوتبال مشهد مطرح مي‌شد، اما با گذشت حدود يك ماه از اين ماجرا، جلسات كميته اخلاق در حال برگزاري است و پيگيري پرونده آن هنوز ادامه دارد. حدود يك هفته پيش محمدحسين درودي، دادستان عمومي و انقلاب مركز خراسان رضوي، اعلام كرد كه يك مربي متخلف در پرونده مدرسه فوتبال مشهد بازداشت و براي يكي از مسوولان اداره ورزش و جوانان مشهد نيز قرار تامين صادر شد. در روند تحقيقات انجام‌شده براي سه نفر از خبرنگاران و يكي از مسوولان اداره ورزش و جوانان مشهد قرار تامين قانوني صادر شده كه در نهايت دو نفر از خبرنگاران و مربي اين مدرسه فوتبال طي صدور قرار نظارت قضايي، به مدت شش ماه به ترتيب از فعاليت‌هاي رسانه‌اي و مربيگري منع شده‌اند. دادستان عمومي و انقلاب مركز خراسان رضوي گفته است كه هيچ سند و مدركي مبني بر انجام تعرض فيزيكي از سوي مربي موصوف نسبت به دانش‌آموزان اين مدرسه فوتبال نزد دستگاه قضايي ارايه نشده و به اثبات نرسيده، اين در حالي است كه تمركز اين پرونده بيشتر درباره مسائل غير اخلاقي است. پس از دستور وزير ورزش، اداره كل حراست ورزش و جوانان خراسان رضوي در حال بررسي اين موضوع است و قرار شده گزارش بررسي اين ادعاها به محض تكميل، به وزير ورزش ارايه شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون