• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5434 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۶ اسفند

درآمد ۹ هزار و ۹۰۰ ميليارد توماني قوه قضاييه به نفع دولت

۵ مرداد ماه امسال بود كه حجت‌الاسلام والمسلمين محسني اژه‌اي با سفر به استان بوشهر از انبارهاي اموال تمليكي استان بازديد و دستور تعيين تكليف كالاهاي رسوبي را صادر كرد.
۲۱۱ روز بعد سفر رييس قوه قضاييه به استان بوشهر، صبح روزگذشته در جريان بازديد مهرانگيز رييس كل دادگستري استان بوشهر از انبارهاي اموال تمليكي و گمركات استان با اقدامات قضايي صورت گرفته تمام كالاهاي موجود و رسوبي در انبارها تعيين تكليف شده‌اند.اقدامي كه باعث درآمد 9هزار و 900 ميليارد توماني به نفع دولت شده است.
به گزارش مركز رسانه قوه قضاييه، مهرانگيز رييس كل دادگستري استان بوشهر با اشاره به بازديد از انبارهاي اموال تمليكي استان به منظور تعيين تكليف كالاهاي موجود در انبارها اظهار كرد: پس از سفر رييس قوه قضاييه در مرداد ماه امسال به استان بوشهر و بازديد از انبارهاي اموال تمليكي استان، دستوراتي را درخصوص تعيين تكليف خودروهاي دپو شده در پاركينگ‌ها و كالاهاي موجود در انبارهاي اموال تمليكي صادر كرد.
رييس كل دادگستري استان بوشهر بيان كرد: ۳۰۱ خودروي سنگين راهسازي چندين سال در پاركينگ‌هاي استان وجود داشت كه با دستور رييس قوه قضاييه به سرعت تعيين تكليف شدند و از طريق مزايده فروخته شدند و در حال حاضر فقط ۳۰ دستگاه خودروي سنگين باقي مانده‌اند كه در فرآيند فروش و برگزاري مزايده قرار دارند.
مهرانگيز بيان كرد: همچنين در زمان سفر رييس دستگاه قضا به استان بوشهر ۹۷۶ دستگاه خودروي سبك در پاركينگ‌هاي استان بلاتكليف باقي مانده بود كه ۸۷۰ دستگاه از اين خودروها مربوط به خودروهاي ثبت سفارش شده و ۱۰۶ دستگاه نيز مربوط به پرونده ايرتويا بودند كه در حال حاضر در مورد خودروهاي ثبت سفارش شده تنها ۱۳ دستگاه خودرو در پاركينگ‌ها باقي مانده است كه در مرحله فروش قرار دارند. وي افزود: در رابطه با خودروهاي مرتبط با پرونده ايرتويا نيز تنها ۴۰ دستگاه خودرو در پاركينگ‌ها باقي مانده است كه پرونده اين خودروها در دادگاه كيفري استان تهران در حال رسيدگي است و به محض دادن نيابت از سوي دادگاه، خودروها به صاحبان آنها تحويل داده خواهد شد.
وي ادامه داد: در رابطه با تعيين تكليف كانتينرهاي كالا در گمركات كه سال‌ها بلاتكليف بودند اقدامات زيادي انجام شده است و در حال حاضر تمام موارد تعيين تكليف شده‌اند و كالاي بلاتكليف كه تعيين تكليف نشده باشد در گمركات و انبارهاي اموال تمليكي استان وجود ندارد.
رييس كل دادگستري استان بوشهر تصريح كرد: درآمد سازمان اموال تمليكي استان از فروش كالا حدود ۳ هزار ميليارد تومان بود و درآمد گمركات استان نيز از ابتداي سال حدود ۶ هزار و ۸۰۰ ميليارد تومان بوده است.
مهرانگيز افزود: همچنين در مورد ۳ هزار پرونده رسوبي موجود در اداره كل تعزيرات استان طي جلساتي كه با مديران اداره كل تعزيرات استان، سازمان بنادر و گمركات و اموال تمليكي برگزار شد به تمام پرونده‌هاي رسوبي رسيدگي شد و در حال حاضر فقط ۱۰۰ پرونده جاري در اداره كل تعزيرات استان در حال رسيدگي است.
وي تصريح كرد: درآمد اداره كل تعزيرات استان حدود ۱۰۰ ميليارد تومان برآورد شده است.
رييس كل دادگستري استان بوشهر با اشاره به بازديد از تمام پاركينگ‌ها و انبارهاي اموال تمليكي و گمركات استان بيان كرد: در حال حاضر تمام كالاهاي موجود در انبارهاي استان تعيين تكليف شده‌اند و پرونده‌هاي موجود، پرونده‌هاي به‌روز هستند و مشكلي وجود ندارد.
براساس اين گزارش، حجت‌الاسلام والمسلمين محسني اژه‌اي رييس قوه قضاييه، ۵ مرداد ماه در سفر به استان بوشهر با حضور در منطقه ويژه اقتصادي بوشهر، در بازديدي چهار ساعت و نيمه وضعيت اين منطقه اقتصادي را از حيث فرآيندهاي مختلف ناظر بر ورود و خروج كالاها و نگهداري آنها، مورد نظارت، بررسي و ارزيابي قرار داد.
در جريان بازديد رييس قوه قضاييه از منطقه ويژه اقتصادي بوشهر، وضعيت ۳۰ كانتينر بلاتكليف در اين منطقه ويژه اقتصادي مورد بررسي قرار گرفت، كانتينرهايي كه در جريان انبارگرداني‌هاي اداره بنادر و دريانوردي بوشهر كشف شده بودند اما سابقه و اطلاعاتي از اين كانتينرها در هيچ كدام از سامانه‌‎هاي اداره بنادر و دريانوردي بوشهر وجود نداشت، علاوه بر اين، طبق استعلام از يكي از شركت‌هاي مالك اين كانتينرها، آنها نيز از محتواي داخل اين كانتينرها اظهار بي‌اطلاعي كرده بودند. 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون