• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5437 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۹ اسفند

در جست‌وجوي قضاوت منصفانه

در پاسخ به انتشار گزارشي تحت عنوان «در جست‌وجوي كالاي تخفيف‌دار» به تاريخ دوم اسفند ۱۴۰۱، ضمن تاكيد بر اينكه فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي در كشور در حال عرضه كالاها با تخفيفات ويژه به مردم عزيزمان هستند، توضيحات زير را براي آگاهي مخاطبان فرهيخته آن روزنامه وزين اعلام مي‌دارد.
1- اجراي طرح از فجر تا فطر با هدف حمايت از معيشت مردم و كمك به سفره خانواده‌ها در فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي كشور از دهه مبارك فجر آغاز شده است و با توجه به اينكه تقاضاي كالاهاي اساسي توسط مردم در هفته‌ها و روزهاي پاياني سال، تعطيلات عيد سعيد نوروز و ايام ماه مبارك رمضان افزايش مي‌يابد، اجراي اين طرح تا روز عيد سعيد فطر ادامه خواهد داشت.
2- بنا بر اعلام رييس اتحاديه فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي، در اين طرح 34 قلم كالاي اساسي با تخفيف از 5 تا 25درصد عرضه مي‌شود كه با اعمال اين تخفيفات، قيمت كالاهاي مذكور براي مصرف‌كننده به ميزان قابل ملاحظه‌اي كاهش مي‌يابد. البته برخي فروشگاه‌ها علاوه بر تخفيف اين طرح، تخفيفات ويژه ديگري را نيز به مشتريان خود ارايه مي‌كنند.
3- اجراي طرح از فجر تا فطر، از طريق رسانه‌ها اطلاع‌رساني شده است، ضمن اينكه فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي مجري طرح از طريق انجام تبليغات محيطي و نصب بنر در فضاي بيروني فروشگاه‌ها و از طريق اختصاص قفسه‌ها و جزيره‌هاي مجزا و نصب تراكت روي كالاهاي مشمول طرح در فضاي داخلي فروشگاه‌ها، معرفي و مشخص شده‌اند.
4- اينكه بنا بر اذعان گزارش، هماهنگي‌‌هاي به عمل آمده و تخفيفات ارايه شده در اين طرح، توانسته باشد حتي نيمي از رشد قيمت‌ها در بخشي از كالاهاي اساسي را نيز پوشش دهد، مي‌تواند حاكي از موفقيت طرح باشد.
5- يك مقايسه ساده ميان قيمت كالاهاي مشمول طرح با قيمت اين كالاها قبل از اجراي طرح، غيرواقعي بودن موضوع مندرج در گزارش مبني بر واقعي نبودن تخفيفات را آشكار مي‌كند، موضوعي كه اگر ناشي از كم‌اطلاعي در تهيه گزارش نباشد، نشان‌دهنده قضاوت غيرمنصفانه در مورد اين طرح است.
6- براساس ارزيابي‌هاي آماري و ميداني به عمل آمده از ميزان استقبال شهروندان و افزايش فروش فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي مجري طرح، اجراي اين طرح و تخفيفات اعمال شده در آن، كمك موثري به مردم براي خريد كالاهاي اساسي در جهت حمايت از سبد خريد خانواده‌ها بوده، ضمن اينكه تسهيلات پيش‌بيني در طرح تا پايان ماه مبارك رمضان ادامه خواهد داشت.
در خاتمه و در شرايطي كه مردم عزيزمان با مسائل و مشكلات اقتصادي و معيشتي روبه‌رو هستند، از رسانه‌ها انتظار مي‌رود در اجراي طرح‌هايي كه مردم از آثار و نتايج مثبت آن برخوردار مي‌شوند و مي‌توانند در بهبود شرايط اقتصادي و معيشتي خانواده‌ها موثر باشند، همراهي و همكاري لازم را داشته باشند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون