• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5437 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۹ اسفند

زن جوان قرباني نقشه شوم دوست همسرش شد

مرد جواني كه نقشه سرقت طلاهاي دوستش را كشيده بود، در جريان دزدي همسر دوستش را به طرز هولناكي به قتل رساند. بعدازظهر روز شنبه ششم اسفند ماه، فرياد‌هاي 
كمك كمك مرد جواني در خانه‌اي در جنوب تهران در يك ساختمان پيچيده شد و دقايقي بعد همسايه‌ها سراسيمه براي كمك‌رساني به سمت خانه موردنظر رفتند و متوجه شدند همسر اين مرد جوان به قتل رسيده است.
 با اعلام اين خبر به مركز فوريت‌هاي پليسي 110، ماموران كلانتري 161 ابوذر، تيمي از كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي، متخصصان پزشكي قانوني و كارشناسان تيم تشخيص هويت به همراه محمدمهدي براعه؛ بازپرس ويژه قتل عمد شعبه سوم دادسراي امور جنايي، راهي محل حادثه شدند و تحقيقات ابتدايي را آغاز كردند.
تيم جنايي در محل حادثه با جسد زن حدودا 25 ساله‌اي مواجه شدند كه بر اثر خفگي با يك پتو طوسي رنگ، به قتل رسيده و رگ دست راستش با يك كارتك از سوي فرد ناشناسي بريده شده بود؛ همچنين به‌هم‌ريختگي خانه نشان مي‌داد عامل جنايت از خانه مقداري طلاي بدليجات و لوازم ديگر سرقت كرده است.
تيم تحقيق كه در محل حادثه متوجه وجود دوربين‌هاي مداربسته ساختمان شده بودند به بازبيني فيلم آن پرداخته و متوجه شدند يك مرد جوان با پوشاندن صورت خود وارد خانه شده و اين جنايت هولناك را مرتكب شده است كه همسر مقتول پس از مشاهده فيلم تردد مرد جنايتكار در مانيتور، متهم را به عنوان دوست و همكارش در بازار پيچ و 
مهره فروشي معرفي كرد. همين سرنخ كافي بود تا بازپرس پرونده دستور جلب متهم را صادر كند كه در ادامه كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي راهي خانه مرد جنايتكار شدند و در يك عمليات ضربتي وي را دستگير كردند.


اعترافات تكان‌دهنده مرد جنايتكار
بدين‌ترتيب متهم پرونده هدف بازجويي قرار گرفت و به تيم تحقيق گفت: مي‌دانستم همسر مقتول كه دوست و همكار من در بازار پيچ و مهره‌فروشي است، 160 گرم طلا به ارزش 500 ميليون تومان خريداري كرده كه به همين خاطر نقشه سرقت از خانه او را طراحي كردم.
قاتل ادامه داد: به همين دليل به سمت خانه موردنظر رفتم و خودم را پستچي معرفي كردم و پس از اينكه مقتول را ديدم به او حمله‌‌ور شدم كه در ادامه هنگامي كه زن جوان من را ديد مقاومت كرد و با چنگ زدن ماسك صورتم را كنار زد.
متهم پرونده گفت: به دليل اينكه چهره‌ام معلوم شد خيلي ترسيدم و به همين دليل دست و پاي مقتول را به يك صندلي در پذيرايي خانه‌اش بستم كه با مقاومت او مواجه شدم؛ در ادامه به سمت اتاق‌هاي ديگر رفتم و مقداري طلا پيدا كردم كه الان پي بردم آنها بدليجات بوده است!
مرد جنايتكار ادامه داد: پس از سرقت طلا‌ها به دليل اينكه چهره من مشخص شده بود با پتوي طوسي رنگي كه داخل خانه قرار داشت زن جوان را خفه كردم و از خانه بيرون رفتم اما با خودم فكر كردم اگر زن جوان هنوز زنده باشد لو مي‌روم كه به همين ‌خاطر بازگشتم و رگ دست راستش را با كاتر بريدم.


سرقت مرد جنايتكار در محل كارش
پس از اعتراف صريح متهم به قتل زن جوان با انگيزه سرقت، تحقيقات تيم جنايي نشان مي‌داد، طلاهاي خريداري شده براي تامين امنيت بيشتر در خانه يكي از اقوام مقتول نگهداري مي‌شده و در خانه مقتول طلايي وجود نداشته همچنين متهم پرونده چند روز قبل از ارتكاب اين جنايت در محل كارش اقدام به سرقت پيچ و مهره كرده اما مالباخته شكايتي از اين موضوع نداشته است.
با دستور محمدمهدي براعه؛ بازپرس ويژه قتل عمد شعبه سوم دادسراي امور جنايي، جسد مقتول براي معاينات دقيق‌تر به پزشكي قانوني منتقل شد و متهم براي روشن شدن زواياي پنهان پرونده دراختيار كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي قرار گرفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون