• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5440 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۱۳ اسفند

نتايج ارزيابي خدمات فروش خودروسازان در سال 1401 مشخص كرد

جايگاه اول ارزيابي خدمات فروش به گروه بهمن تعلق گرفت

نتايج ارزيابي خدمات فروش خودروسازان داخلي و وارد‌كنندگان، از مهم‌ترين ارزيابي‌هايي است كه انعكاس‌دهنده سطح كيفيت فروش اين شركت‌هاست. از همين رو در تازه‌‎ترين گزارش منتشر شده از سوي شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران كه به نمايندگي از وزارت صمت و مبتني بر نظرات مشتريان صورت پذيرفته است، شركت بهمن موتور جايگاه نخست در ارايه خدمات فروش به مشتريان را به دست آورده است. گفتني است شركت‌هاي توليد‌كننده محصولات تجاري گروه بهمن (سيباموتور و بهمن ديزل) نيز در حوزه ارزيابي فروش خودروهاي تجاري با اختلافي قابل‌توجه، موفق به كسب جايگاه اول و دوم در بين تمامي شركت‌هاي توليد‌كننده و وارد‌كننده خودروهاي تجاري شدند .
خشنودي مشتري براي گروه بهمن يك اصل است
سيدامير ميرمنصف رييس سازمان فروش و خدمات پس از فروش گروه بهمن، از كسب جايگاه نخست در آخرين ارزيابي فروش خودروسازان سواري و تجاري كشور خبر داد. وي اين موفقيت را نشانه اهميت و اولويت رضايتمندي مشتري براي يكايك همكاران گروه بهمن دانست.ميرمنصف با تاكيد بر اين موضوع كه استانداردهاي ارزيابي خدمات فروش در اين دوره در مقايسه با دوره‌هاي قبل ارتقا يافته و سخت‌گيرانه‌تر شده بود عنوان داشت: با همت و تلاش تمامي همكاران گروه بهمن و با التزام تمامي همكاران به اصل مشتري‌مداري و رعايت حقوق مشتريان، با لطف و نظر مشتريان در شركت بهمن موتور موفق به كسب امتياز 882 (از 1000) در رضايتمندي مشتريان شديم. وي افزود: ما براي رسيدن به اين جايگاه از هيچ تلاشي فروگذار نكرديم و نخواهيم كرد. در گروه بهمن رضايتمندي مشتريان اولين و مهم‌ترين اصل است. رييس سازمان فروش و خدمات پس از فروش گروه بهمن در پاسخ به اين سوال كه اين ارزيابي شامل چه مواردي است، گفت: از ديدگاه مشتريان، در سه مقوله سرعت، كيفيت و هزينه مورد پايش قرار مي‌گيرد و عملا ديدگاه مشتريان و خريداران محصولات از اين سه شاخص نامبرده است. وي همچنين اظهار كرد: علاوه بر ديدگاه مشتريان شركت‌ها از منظر انطباق با قوانين و رعايت حقوق مشتريان نيز با يكديگر مقايسه مي‌شوند كه در اين زمينه نيز شركت بهمن موتور با كسب امتياز 878 (از 1000) در بين تمامي شركت‌هاي خودروساز بالاترين امتياز را كسب كرده است. ميرمنصف درخصوص وضعيت شركت‌هاي بهمن ديزل و سيبا موتور در ارتباط با اين شاخص گفت: اين دو شركت نيز با اختلافي قابل توجه بالاترين جايگاه را در بين شركت‌هاي توليد‌كننده محصولات تجاري به دست آورده‌اند.
كسب امتياز 880 در رضايتمندي مشتريان يك شاهكار است
گروه بهمن با طراحي واحد «رضايت و خشنودي مشتريان» توانست استانداردهاي مشتري‌مداري در صنعت خودروسازي ايران را ارتقا دهد. اين واحد با ارتباط دايمي با مشتريان خود تلاش مي‌كنند علاوه بر پيگيري خواسته‌هاي مشتريان با رصد نياز‌هاي آتي آنها، براي تحقق آن برنامه‌ريزي كند.
 خدمت‌رساني نمايندگي‌هاي مجاز گروه بهمن در اوج
رييس سازمان فروش و خدمات پس از فروش گروه بهمن در پاسخ به اين سوال كه «برتري فاحش گروه بهمن با ساير خودروسازان در شاخص وضعيت نمايندگي‌هاي مجاز، چه علتي دارد؟» گفت: علت وجود اين اختلاف قابل توجه با ديگر شركت‌ها توجه به خواسته‌هاي مشتريان از تكوين محصول تا آخرين نقطه خدمات و رعايت استانداردها و حقوق مشتريان در نمايندگي‌هاي مجاز است. وي افزود: ما در نمايندگي‌هاي مجاز نيز در تمامي زمينه‌ها از قبيل منابع انساني متخصص و آموزش‌ديده؛ طراحي فضا و رعايت الزامات و استاندارد‌هاي محيطي و فرآيندي و همچنين تجهيزات تعميرگاهي، الگوهاي واحد و استاندارد داريم و به همين دليل خدماتي باكيفيت و پايدار را در سراسر كشور به مشتريان ارايه مي‌كنيم.
 خودروسازان برتر تشويق نمي‌شوند!
گزارش سالانه ارزيابي شركت‌هاي خودروساز مي‌تواند پرفايده باشد، مشروط به آنكه نمره شركت‌ها تاثيري در وضعيت آنها داشته باشد. طبق آنچه رييس سازمان فروش و خدمات پس از فروش گروه بهمن مي‌گويد، در شرايط فعلي اين جايگاه فقط مي‌تواند اطمينان‌بخش مشتريان بالقوه و بالفعل ما باشد كه گروه بهمن بهترين و شايسته‌ترين خدمات را نسبت به سايرين به مشتريان خود ارايه مي‌دهد.
وي در همين رابطه گفت: در ارزيابي خودروهاي سنگين، هفده شركت مورد بررسي قرار گرفته كه دو شركت سيبا موتور و بهمن ديزل كه هر دو زيرمجموعه گروه بهمن هستند موفق به كسب بالاترين نمره و جايگاه نخست شده‌اند. اين در حالي است كه بسياري از شركت‌هاي ديگر نتوانسته‌اند حتي امتياز قابل قبول را كسب نمايند. وي در پايان گفت: با وجود آنكه برخي شركت‌ها حتي حداقل استانداردهاي لازم براي فروش محصولات خود را رعايت نمي‌كنند، از سوي سازمان‌ها و حوزه‌هاي مرتبط هيچ‌گونه تمايزي بين آنها قائل نمي‌شوند كه تامل در اين زمينه چه از نظر نهادهاي قانون‌گذار و چه از نظر نهادهاي ضابط و اجرايي ضرورتي بيش از پيش دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون