• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5444 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۲۰ اسفند

الحاق ناو اقيانوس‌پيماي شهيد مهدوي به نيروي دريايي سپاه

سپاه‌نيوز| دهمين آيين الحاق تجهيزات تخصصي و دفاعي (شناوري) به نيروي دريايي سپاه پنجشنبه با حضور سردار حسين سلامي فرمانده كل سپاه، سردار عليرضا تنگسيري فرمانده نيروي دريايي سپاه و جمعي از فرماندهان ارشد نظامي و مقامات و مسوولان كشوري در بندرعباس برگزار شد. در اين مراسم شناور اقيانوس‌پيماي شهيد مهدوي و 95 شناور جديد در كلاس‌هاي مختلف رونمايي و به توانمندي‌هاي راهبردي نيروي دريايي سپاه الحاق شد. شناور موشك‌انداز سلمان فارسي مجهز به موشك‌هاي برد بلند با سرعت ۶۵ نات و شناور‌هاي عملياتي داراي سرعت بالاي ۹۰ نات در كلاس طارق همراه با شناور‌هاي آمبولانسي با ماموريت امداد و انتقال و شناور آتش‌نشان با ماموريت اطفاي حريق از جمله تجهيزات الحاق شده به نيروي دريايي سپاه در اين مرحله بود.


دشمن تلاش كرد  تا جوانان ما را به خيابان‌ها بكشاند
سردار سلامي در اين مراسم گفت: فشار بيش از حد براي تشديد تحريم‌ها تا يك جنگ رواني براي ترويج شايعه و دروغ و سلب اعتماد ملي همه ابزارهايي است كه دشمنان مي‌توانند به‌ كار بگيرند. او افزود: غير از آن اتهام زدن و حتي رحم نكردن به جوانان و نوجوانان معصوم ما در مدارس، يك زنجيره كامل از تمام مخاطرات، توطئه‌ها و تهديدات در حد ممكن آن يعني دشمن با تمام قدرت به صحنه آمده است. اما هر چه عمل مي‌كند، كمتر نتيجه مي‌گيرد و از اهداف خود دورتر مي‌شود. فرمانده كل سپاه تاكيد كرد: هم تجربه تاريخ نزديك به ما نشان داده و هم رخدادهاي چند ماهه اخير، اين واقعيت را اثبات كرده است كه هرگاه دشمن با شدت در هر عرصه‌اي عليه انقلاب پرشكوه اين ملت اقدام مي‌كند، واكنش مردم به شكل شگفت‌انگيز و خارج از قاعده تصور عادي در مقابل دشمن يك واكنش تمام‌كننده است. او افزود: دشمن تلاش‌هاي وسيعي را صورت داد تا تعدادي از جوانان ما را به خيابان‌ها بكشاند و آنها را مضطرب و ذهن آنها را ناآرام و اعتماد آنها را سلب كند و آنها را در مقابل نظام قرار دهد.


ناو اقيانوس‌پيماي شهيد مهدوي  يك شهر دريايي متحرك است
فرمانده نيروي دريايي سپاه گفت: ارتقاي سطح توان رزم دريايي با تبديل شناورهاي راكت‌انداز در كلاس شناورهاي عاشورا و طارق به موشك‌انداز‌هاي نقطه‌زن با برد موشكي حداقل ۱۰ و حداكثر بيش از ۱۸۰ كيلومتر برد مفيد در نيروي دريايي سپاه محقق شده است. عليرضا تنگسيري طي سخناني در اين مراسم گفت: با الحاق اين تجهيزات تخصصي درياپايه، نيروي دريايي سپاه توانسته گام مهم و موثري در ارتقاي سطح توان رزم دريايي با تبديل شناورهاي راكت‌انداز در كلاس شناورهاي عاشورا و طارق به موشك‌اندازهاي نقطه‌زن با برد موشكي حداقل ۱۰ و حداكثر بيش از ۱۸۰ كيلومتر برد مفيد بردارد كه به نوعي در جهان بي‌سابقه و براي اولين‌بار توسط «دلاوران از جان گذشته جمهوري اسلامي» اتفاق مي‌افتد. او افزود: در اين مرحله الحاق تجهيزات، شناور پشتيبان رزم به نام «شهيد عبدالله قرباني» و ناو اقيانوس‌پيماي «شهيد نادر مهدوي» كه شناوري سنگين، چند منظوره و دوربرد با قابليت حمل و عملياتي كردن انواع بالگردها، پهپادها، شناورهاي تندرو موشك‌انداز و سامانه‌هاي موشكي، پدافندي و راداري به سازمان رزم نيروي دريايي سپاه انجام شده است. وي افزود: ناو اقيانوس‌پيماي شهيد مهدوي به نوعي يك پايگاه دريايي متحرك است به طول ۲۴۰ متر، عرض ۳۲ متر، تناژ سبك ۱۴۰۰۰ تن، ظرفيت بارگيري ۴۱۰۰۰ تن، تجهيزات و ادوات قابليت پيمايش دريانوردي ۱۸۰۰۰ هزار مايل دريايي، سرعت ۱۸ گره، مجهز به تجهيزات رزم دريايي و هوايي، داراي رادار آرايه فازي سه‌بعدي، موشك‌هاي سطح به سطح، سطح به هوا، سامانه‌هاي مخابراتي يكپارچه بسيار پيشرفته جنگال و موشك كروز دريايي با برد بيش از ۷۰۰ كيلومتر، قابليت حمل و نشست و برخاست بالگردها، پهپادها و آب‌گيري و به آب‌اندازي شناورهاي مختلف كه بازسازي و تغيير كاربري كاربرد جديد آن توسط جوانان متخصص، مومن و انقلابي كشور عزيزمان طراحي و عملياتي شده است. سردار تنگسيري تصريح كرد: ناو اقيانوس‌پيماي رزمي، اطلاعاتي و پشتيباني شهيد مهدوي به مثابه يك شهر دريايي متحرك است كه با تمام تجهيزات و امكانات لازم آماده انجام ماموريت‌هاي اقيانوسي براي ايجاد امنيت پايدار در خطوط مواصلاتي دريايي، حفاظت و صيانت از منابع و منافع كشور جمهوري اسلامي و ملت قهرمان ايران، امدادرساني به ناوگان تجاري و صيادي جمهوري اسلامي و كشورهاي منطقه‌ و درخواست‌كننده و حضور در آب‌هاي دوردست است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون