• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5445 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۱ اسفند

وزارت كشور به ماجراي مسموميت دانش‌آموزان واكنش نشان داد

بازداشت 100 نفر در ماجراي بدحالي دانش‌آموزان

در شرايطي كه تبعات ماجراي مسموميت دانش‌آموزان همچنان ادامه دارد و بسياري از خانواده‌ها از اعزام فرزندان خود به مدارس به دليل نگراني خودداري مي‌كنند، ديروز وزارت كشور از دستگيري بيش از 100 نفر در ماجراي مسموميت دانش‌آموزان خبر داده است. وزارت كشور در بيانيه شماره 4خود جزييات جديدي از نتايج بررسي‌ها درباره برخي مسائل پيش‌آمده در مدارس منتشر كرد و نوشت: « در پي اطلاع‌رساني‌هاي قبلي با موضوع وقوع رخدادهايي در بعضي از مدارس و ايجاد عوارضي در تعدادي از دانش‌آموزان كشور لازم است به اطلاع مردم شريف برسانيم كه با تلاش‌ها و همكاري دستگا‌ه‌هاي اطلاعاتي، انتظامي و تخصصي به نتايج ديگري دست يافته‌ايم كه جهت تنوير افكار عمومي اهم آن به اطلاع رسانده مي‌شود: 
۱- طبق آخرين گزارشات دريافتي در استان‌هاي تهران، قم، زنجان، خوزستان همدان، فارس، گيلان، آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي، كردستان و خراسان رضوي بيش از ۱۰۰ نفر از عوامل موثر در حوادث اخير مدارس شناسايي، دستگير و مورد تحقيق قرار گرفتند.
بررسي اوليه نشان مي‌دهد: 
الف- تعدادي از اين موارد، مشتمل بر افرادي است كه از روي شيطنت يا ماجراجويي و با هدف تعطيلي كلاس درس و تحت تاثير فضاي رواني ايجاد شده دست به اقداماتي نظير استفاده از مواد بدبو و بي‌خطر و... زده‌‌اند كه ضمن تذكر لازم، تحقيقات قانوني از اين دسته از افراد تاحصول اطمينان و كسب نتيجه نهايي ادامه دارد.
ب- در بين دستگيرشدگان افرادي با انگيزه‌هاي معاندانه و با هدف ايجاد رعب و وحشت در مردم و دانش‌آموزان و براي تعطيلي مدارس و ايجاد بدبيني نسبت به نظام وجود دارند كه تحقيقات از اين افراد جنايتكار از جمله كشف ارتباط احتمالي آنان با سازمان‌هاي تروريستي منافقين و... مورد تحقيق و بررسي است.
۲- لازم است تاكيد شود به دليل سوءاستفاده معاندين از اين قبيل اقدامات كه متفاوت با گذشته است، دانش‌آموزان از انجام آن اكيدا خوداري كنند زيرا ابلاغ شده است برابر قوانين توسط مراجع ذي‌ربط با فرد خاطي برخورد شود.
۳- خوشبختانه از اواسط هفته گذشته تا امروز تعداد رخداد‌هاي مدارس روند كاهشي چشمگيري را داشته است و گزارشي از وجود دانش‌آموزان بدحال گزارش نشده است.
۴- همان‌گونه كه وزارت آموزش و پرورش اعلام كرده است، فعاليت آموزشي به‌طور متعارف و مستمر در حال انجام است. به اولياي محترم توصيه مي‌شود كه به منظور جلوگيري از افت تحصيلي فرزندان خود با متوليان امر آموزشي وتربيتي فرزندان‌شان و در برپايي كلا‌س‌هاي درسي، همكاري كامل داشته باشند. بديهي است مديران و معلمان محترم با دانش‌آموزان غايب برابر مقررات آموزشي رفتار خواهند كرد.
۵- مراكز فوريت‌هاي اورژانس دانش‌آموزي به شماره ۱۵۷۰ جهت مشاوره به والدين محترم و دانش‌آموزان عزيز آماده پاسخگويي است.» بايد ديد ماجراي مسموميت دانش‌آموزان ايراني چه سرانجامي پيدا مي‌كند و آيا دولت سيزدهم قادر خواهد بود، تصويري شفاف ازواقعيت ماجرا ارايه كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون