• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5445 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۱ اسفند

انتشار «بچه‌ها در جنگل قديمي» از نويسنده «داستان نديمه»

آتوود اين ‌بار با يك مجموعه داستان آمد

مارگارت آتوود، نويسنده ۸۳ ساله كانادايي با يك مجموعه داستان كوتاه به كتابفروشي‌ها بازگشت.
به گزارش مهر و به نقل از ان‌پي‌آر، آتوود پس از سال ۲۰۱۴ اولين‌بار است كه با يك مجموعه داستان كوتاه بازگشته است. اين نويسنده كانادايي داستانگويي را كاري مي‌داند كه همه انسان‌ها انجام مي‌دهند و هر فردي هميشه داستاني‌هايي از زندگي‌اش دارد تا تعريف كند. او به تازگي يك مجموعه داستان كوتاه با نام «بچه‌ها در جنگل قديمي» منتشر كرده كه در آن درباره روابط انساني، ازدواج، از دست دادن‌ها، پيري و زوال عقل نوشته است. او در اين داستان‌ها حلزوني را به قالب انسان درآورده و از مادري گفته كه به جادو متوسل مي‌شود تا مشكلات را دفع كند. 
آتوود از جورج اورول به عنوان چهره‌اي ياد مي‌كند كه تاثير زيادي بر او داشته است. او به شوخي گفته: «اورول با «مزرعه حيوانات» زندگي من را از وقتي ۹ يا ۱۰ ساله بودم به‌هم ريخت! هيچ چيز درباره تروتسكي يا استالين نمي‌دانستم و كتاب به نظرم مثل جريان باد در شاخه‌هاي بيد بود.»
آتوود در طول چند دهه كار نويسندگي ده‌ها كتاب براي نسل‌هاي مختلف نوشته و گاهي خوانندگان خود را ناراحت هم كرده است، زيرا برخي از اين نوشته‌ها مبتني بر حقيقتي خاص هستند. او درباره استفاده از تجربيات خود وقتي درباره زوجي مسن نوشته: «داستان‌هايي كه درباره تجربه انساني هستند بسيار پيچيده‌اند. در واقع هر چه مي‌نويسيم به نوعي از زندگي خودمان مي‌آيد. اگر منظورتان زندگي شخصي من است؛ بله. اين داستان‌ها ريشه در زندگي شخصي من دارند و افرادي كه شناخته‌ام. ما در طول زندگي دايم داستان‌هاي‌مان را تغيير مي‌دهيم و اين كار برحسب افزايش تجربه و بالا رفتن سن انجام مي‌شود. كاري كه داستان‌نويس حرفه‌اي انجام مي‌دهد اين است كه احتمالا آنها را فشرده‌تر و جذاب‌تر مي‌كند.»
آتوود معتقد است: «وقتي داريد داستاني مي‌نويسيد كه درباره حال است، در واقع درباره حال نيست، چون وقتي منتشر مي‌شود ديگر از آن زمان گذشته است. بنابراين براي آينده است كه شما در محدوده‌اي آزاد قرار داريد و بايد به جزييات بسيار توجه كنيد، زيرا اگر اشتباه كنيد فورا با شما تماس مي‌گيرند و انتقاد مي‌كنند.»
آتوود نويسنده بيش از ۵۰ رمان، داستان، شعر و كتاب نقد است. «چشم گربه»، «قاتل كور» و سه‌گانه «آدام ديوانه» از كتاب‌هاي اوست. او سال ۱۹۸۵ «داستان نديمه» را نوشته و سال ۲۰۱۹ با انتشار ادامه آن به كتاب شماره يك جهان بدل شد و جايزه بوكر را برد. سال ۲۰۲۰ او «عزيزم» را نوشت كه اولين مجموعه اشعارش در بيش از يك دهه اخير بود.
«بچه‌ها در جنگل قديمي» ۷ مارس (۱۶ اسفند) در ۲۷۲ صفحه منتشر شده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون