• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5446 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۲۲ اسفند

تزريق يك اسكناس درشت ديگر به بازار

ايران‌‏چك‌‏هاي ۲۰۰هزار توماني چاپ شده و به احتمال بسيار زياد تا عيد امسال به بازار عرضه خواهد شد. خبرگزاري فارس در اين باره نوشت: توزيع ايران‌‏چك‌‏هاي ۲۰۰ هزار توماني كه بنا بود به همراه ۱۰۰ هزار توماني به بازار عرضه شود، به دليل اشباع بازار از ايران‌‏چك‌‏هاي ۱۰۰ و ۵۰ هزار توماني به زمان ديگري موكول شد تا در آستانه نوروز و در جهت تنظيم نياز مردم به بازار عرضه شود. 
مجيد صنيعي، رييس سازمان چاپ اسكناس و ضرب مسكوك بانك مركزي در اين باره ابراز داشت: آمادگي براي چاپ ايران‌‏چك‌‏هاي ۲۰۰ هزار توماني وجود دارد و بخشي از اين ايران‌‏چك‌‏ها هم‌اكنون چاپ شده و آماده توزيع است. وي افزود: دستور توزيع ايران‌‏چك‌‏ها را بايد بانك مركزي و اداره نشر اسكناس و مسكوك صادر كند كه هنوز دستوري براي توزيع صادر نشده است.
رييس سازمان چاپ اسكناس و ضرب مسكوك بانك مركزي از اعلام ميزان ايران‌چك‌‏هاي ۲۰۰ هزار توماني آماده توزيع امتناع كرد و گفت: به ميزان نياز جامعه ايران‌‏چك‌‏هاي ۲۰۰هزار توماني منتشر شده است، اما هنوز توزيع نشده و در آينده با توجه به سياست‌هاي بانك مركزي توزيع خواهد شد. 
وي در خصوص ويژگي‌‏هاي ايران‌‏چك‌‏هاي ۲۰۰هزار توماني گفت: روي ايران‌‏چك‌‏هاي ۲۰۰ هزار توماني طرح سد كارون ۳ چاپ شده است و رنگ اصلي اين ايران چك سبز است. 
رييس سازمان چاپ اسكناس و ضرب مسكوك بانك مركزي در خصوص اسكناس‌‏هاي ۱۰هزار توماني نيز ابراز داشت: طرح اين اسكناس آماده است، اما از آنجايي كه مردم به ايران‌‏چك‌‏هاي ۱۰۰ و ۵۰ هزار توماني اقبال زيادي نشان دادند، بنابراين در حال حاضر سياست چاپ اين اسكناس‌‏ها مطرح نيست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون