• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5448 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۴ اسفند

پاسخ وزارت كشور به گزارش «اعتماد» درباره مشكلات زلزله‌زدگان خوي

«نظر به انتشار مطلبي با عنوان «خوي، 35 روز بعد از زمين‌لرزه» در آن روزنامه در مورخ 15/12/1401، توضيحات استانداري آذربايجان غربي در‌خصوص مطلب مطرح‌شده ارايه مي‌شود.
لطفا ترتيبي اتخاذ فرماييد اين توضيحات براي آگاهي مخاطبان شريف، طبق ماده 23 قانون مطبوعات، به نحو متناسب منتشر شود. 
 به اطلاع مخاطبان عزيز مي‌رساند بنا بر تدابير اتخاذشده كمپ‌هاي اسكان زلزله‌زدگان به جهت رعايت مسائل ايمني عمدتا در مدارس و سالن‌هاي ورزشي داير شده و در اين كمپ‌ها مباحث بهداشتي ازجمله سرويس بهداشتي و حمام با توجه به ظرفيت كمپ تامين شده است. علاوه بر تامين سرويس‌هاي بهداشتي ثابت نزديك به 300 چشمه سرويس بهداشتي سيار نيز در كمپ‌ها داير شده است. همچنين تيم‌هاي بهداشتي درماني شامل پزشك، ماما و پرستار به صورت ثابت و سيار در كمپ‌ها و مناطق زلزله‌زده حضور دارند و شهرداري نيز نسبت به مباحث بهداشتي و نظافت اين اماكن اقدام مي‌نمايد. گفتني است در شهر خوي صرفا 300 منزل مسكوني دچار خسارت شده و در همين راستا 70 درصد كمپ‌هاي اضطراري براي بازگشت زندگي عادي مردم برچيده شده است. همچنين براساس مصوبه هيات دولت به 2100 واحد مسكوني كه در شهرستان خوي دچار تخريب شده‌اند وام وديعه مسكن در مناطق شهري 30 ميليون تومان و در روستاها 15 ميليون تومان در حال پرداخت است تا افراد نسبت به اجاره مسكن مناسب به مدت 5 ماه اقدام نمايند. باتوجه به تاكيدات استاندار محترم آذربايجان غربي عمليات بازسازي در مناطق زلزله زده آغاز شده است. درخصوص موضوع مطرح‌شده از سوي مدير انجمن غيردولتي «يارپاق» مبني بر اينكه خانه‌هاي ترك‌برداشته در زمره خانه‌هاي تخريبي قرار نگرفته و جزو واحدهاي تعميري محسوب شده است، بايد به اطلاع مخاطبان عزيز رساند كه مطرح كردن مباحث فني در صلاحيت افراد عادي و غيرمتخصص نيست و ارزيابي‌هاي فني و تخصصي بنياد مسكن توسط مهندسين ناظر نظام فني روستايي و در چند مرحله صورت مي‌گيرد. اگر ناظرين فني كه به جهت تجربه‌هاي اندوخته‌شده از زلزله‌هاي بم و ديگر حوادث جزو با تجربه و متخصص‌ترين افراد به حساب مي‌آيند در ارزيابي‌هاي فني خسارت يك واحد مسكوني را بالاي 80درصد تشخيص دهند آن واحد جزو تخريب‌ها و اگر زير 80 درصد ارزيابي گردد جزو واحدهاي تعميري محسوب مي‌شود.  از آن رسانه محترم انتظار مي‌رود تا با توجه به حساسيتي كه نسبت به وضعيت مناطق زلزله‌زده شهرستان خوي دارد و اين توجه قابل تقدير است در انتشار مطالب جانب دقت و انصاف را رعايت نمايد.
روند ارايه خدمات به مردم مناطق زلزله‌زده متوقف نشده و با توجه به حضور مستمر و شبانه‌روزي دولت و گروه‌هاي جهادي اين خدمت با ارايه امكانات لازم تداوم دارد و به‌طور قطع پيگيري‌هاي رياست محترم جمهوري، معاون اول محترم رييس‌جمهور، وزير محترم كشور و ديگر وزرا درخصوص مناطق زلزله‌زده بيانگر اهميت موضوع براي دولت مردمي بوده و دولت همواره خود را در كنار مردم مي‌داند. مردم زلزله‌زده شهرستان خوي و ملت ايران عزيز اطمينان خاطر داشته باشند تا اتمام بازسازي آخرين واحد مسكوني آسيب‌ديده و روشن شدن دوباره چراغ اميد در مناطق زلزله‌زده در كنار مردم هستيم و از هيچ تلاشي دريغ نخواهد شد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون