• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5448 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۴ اسفند

چامه

بيست‌و‌هشتمين شماره مجله ادبي «چامه»، ويژه زندگي و آثار موسي بيدج، با شعرها و داستان‌هايي از شاعر و نويسندگان امروز ايران منتشر شد.
در خبر انتشار اين مجله آمده است: «صادق رحماني در سرآغاز مجله ادبي «چامه» درباره ويژه‌نامه موسي بيدج گفته است: «ترجمه شعر، وضعيت ادبيات فارسي در حوزه ترجمه و ماهيت تعامل فرهنگي حاصل از ترجمه كتاب ادبي، سه مقوله‌اي است كه همواره در موضوع بررسي ترجمه، محل بحث بوده است. اگر بتوان در طول اين چهل سال تلاش موسي بيدج را در چند خط خلاصه كرد، اين است كه او يك تنه ايده‌اي را دنبال كرد كه نياز به تشكيلات فرهنگي منسجمي داشت تا بتوان فرهنگ و ادبيات فارسي را به جهان عرب شناساند». همچنين گفت‌وگو با موسي بيدج به همراه هشت داستان و شعرهاي دوزبانه فارسي و عربي در بخش ويژه‌نامه منتشر شده است. علاوه بر آن شاعران، مترجمان و منتقداني چون: غلامرضا امامي، محمدعلي‌ شمس‌الدين، صادق دارابي، احلام غانم، ايمان طرفه، حسن الوزاني، مژده پاك‌سرشت، علوان سلمان، حسن صراف، ايرج ضيايي، عبدالحميد ضيايي، فرزدق اسدي، صادق رحماني، شكوفه صمدي، ضياءالدين خالقي، محمدالامين الكرخي، بهادر باقري، رحمت حقي‌پور و اسكندر صالحي درباره شخصيت ادبي و آثار موسي بيدج قلم زده‌اند». 
اين شماره با سردبيري صادق رحماني در ۱۷۴ صفحه منتشر شده است و مي‌توانيد اين مجله را از فروشگاه‌هاي اينترنتي فيديبو، طاقچه و جار تهيه كنيد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون