• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5454 -
  • ۱۴۰۲ چهارشنبه ۱۶ فروردين

اخبار رسمي

كشف حجاب‌ براي تحريك جامعه ارزشي

اعتمادآنلاين | نشريه «اخبار و تحليل‌ها» متعلق به معاونت سياسي نمايندگي ولي‌فقيه در سپاه پاسداران در دومين شماره در سال 1402نوشت: اين روزها تلاش براي دغدغه‌سازي و مشغول كردن بيش از حد اذهان جامعه ديني به مقوله بي‌حجابي‌ها و القاي بي‌ارادگي دولت و نظام براي برخورد با آن و سوءاستفاده از غيرت و تعصبات ديني و تحريك نيروهاي ارزشي براي اقدام خودجوش عليه بي‌حجاب‌ها، تكميل‌كننده پازلي است كه از ديگر سو كشف حجاب‌هاي غيرمتعارف با هدف تحريك جامعه ارزشي و انقلابي را طراحي كرده و به‌طور گسترده تصاوير آن را آگاهانه در فضاي مجازي بازنشر مي‌دهد، سناريويي با هدف دوقطبي‌سازي و ايجاد درگيري.


شكايت سازمان برنامه و بودجه از رييس كميسيون آموزش مجلس
 فارس| پس از اعلام برخي اظهارنظرها در خصوص تخلف سازمان برنامه و بودجه در واريز نشدن حقوق اسفندماه معلمان، سازمان برنامه و بودجه از رييس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس به هيات نظارت بر نمايندگان مجلس و ديگر نهاد نظارتي شكايت كرد. روابط عمومي سازمان برنامه و بودجه در اين باره اعلام كرد: «رييس كميسيون آموزش و تحقيقات براي چندمين بار با سوءاستفاده از موقعيت كميسيون آموزش و تحقيقات و تحريك فرهنگيان عزيز و توصيه‌هاي انجام خلاف قانون درگفت‌وگو با رسانه‌ها مطالبي را به اين سازمان نسبت داده كه مصداق عناوين مجرمانه است. متاسفانه اظهارات خلاف واقع آقاي عليرضا منادي سفيدان و اقدامات تحريك‌آميز ايشان در سطوح مختلف وزارت آموزش و پرورش و تشويش اذهان معلمان گرامي در سراسر كشور توسط نامبرده، مبني بر توصيه و اجبار به اقدامات خلاف قانون، قابل رسيدگي و پيگرد قانوني است.»


آغاز طرح تذكر حجاب در مترو تهران
خبرگزاري شهر| شركت بهره‌برداري مترو تهران و حومه از آغاز «طرح تذكر لساني، وظيفه همگاني» در ايستگاه‌هاي مترو تهران و حومه خبر داده و نوشته است: «اين طرح پيرو بيانيه وزارت كشور و دعوت از همه مراجع ديني، فرهنگي و اجتماعي براي حضور مسوولانه خود در ميدان و تبيين اين موضوع حساس و باب گفت‌وگوي مثبت در امر حجاب صورت مي‌گيرد. البته غالب مسافران محترم مترو تهران و حومه به مساله حجاب كه يك ضرورت شرعي و الزام قانوني مورد اتفاق آحاد جامعه است، اهتمام دارند و اين شركت خود را موظف مي‌داند نسبت به رعايت هرچه بيشتر اين مهم، اقدامات لازم فرهنگي را انجام دهد».

گاف احمدي‌نژاد و مصادره پول‌هاي ايران
جماران| محمد خوش‌چهره، اقتصاددان و نماينده پيشين مجلس گفت: در زمان احمدي‌نژاد ما را چپ و راست تحريم مي‌كردند چون او قطعنامه‌ها را كاغذپاره مي‌دانست. در همان دولت با توصيه يك آقايي چند ميليارد دلار را براي خريد سهام در امريكا از كشور خارج كردند. يعني پول ملي را بردند در كشوري كه ما با آن در حال جنگ بوديم سپس دادگاهي همه آن پول‌ها را مصادره كرد. شما گوشت لخم را جلوي يك ببر كه دشمن شماست گذاشته‌ايد و شعار امريكاي خونخوار را هم سر مي‌دهيد؟ 

 آمر به معروف حق حمله ندارد
 رويداد ۲۴| غلامرضا مصباحي مقدم، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: امر به معروف تا آنجايي براي مردم تكليف است كه امكان اثرگذاري وجود داشته باشد در غير اين صورت، امر به معروف و نهي از منكر واجب نيست. آمر به معروف حتي نبايد بايستد و ببيند كه اين امر به معروفي كه انجام داده اثرگذاشته يا نه؛ چه برسد به آنكه بخواهد به كسي توهين يا حمله كند. وظيفه مردم در امر به معروف و نهي از منكر اين است كه اگر كسي انجام معروفي را فراموش كرد يا منكري را انجام مي‌دهد، به او تذكر دهند. 

چك سفيد امضا دست نوري نبود
 انتخاب| سپهر خلجي، رييس شوراي اطلاع‌رساني دولت با انتشار بخشي از سخنان رييس‌جمهوري در روز يكم فروردين نسبت به استعفاي وزير آموزش و پرورش واكنش نشان داد و در حساب كاربري خود در توييتر نوشت: رييس‌جمهور اول فروردين سال جاري گفت كه هيچ‌كدام از مديران دولتي چك سفيد دريافت نكردند كه به صورت مستمر در دولت و دستگاه‌ها حضور داشته باشند. به صورت مستمر در معرض ارزيابي هستند. اگر ببينيم فردي توان يا صلاحيت خدمت جهادي به مردم را ندارد با نيروي باانگيزه و متخصص ديگري جابه‌جا مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون