• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5455 -
  • ۱۴۰۲ پنج شنبه ۱۷ فروردين

روي موج خبر

تاييد و تكذيب حمله ريزپرنده در اصفهان
ظهر روز گذشته خبرگزاري تسنيم از حمله ناكام به مجتمع اميرالمومنين (ع) وزارت دفاع در اصفهان توسط يك ريزپرنده خبر داد و نوشت كه اين ريزپرنده توسط سامانه‌هاي دفاعي سرنگون شد و در اين حمله، هيچ‌گونه خسارتي صورت نگرفته است. پيش از آن نيز كانال صابرين نيوز در اين باره خبر داده بود. ساعتي بعد از انتشار اين خبر اما احمد وحيدي، وزير كشور در پاسخ به سوالي در اين باره گفت كه فعلا گزارش را تاييد نمي‌كند و بايد بررسي دقيق‌تري شود. پس از آن محمدرضا جان‌نثاري، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري اصفهان نيز در گفت‌وگو با خبرگزاري ايرنا اعلام كرد كه هيچ‌گونه رخداد امنيتي در اصفهان اتفاق نيفتاده است و مجموعه‌هاي نظامي، انتظامي و امنيتي استان اصفهان مانند هميشه آماده مقابله با هرگونه تهديد هستند.


مطالبه خانواده شهدا براي تصويب قوانين سخت حجاب
رويداد24|علي خانمحمدي، سخنگوي ستاد امر به معروف و نهي از منكر گفت: خيلي از خانواده‌هاي شهدا مطالبه تصويب قوانين سفت و سخت در خصوص حجاب و عفاف را دارند كه بايد با افرادي كه كشف حجاب مي‌كنند، برخورد كنيد. نبايد اجازه دهيم هر كسي هر هنجارشكني كه دوست داشت، انجام دهد و با همين هنجارشكني فضاي جامعه را به هم بريزد. مجلس انقلابي بايد جدي‌تر و محكم‌تر به حوزه حجاب و عفاف ورود كند. با توجه به اصل هشتم قانون اساسي مردم هم مي‌توانند هر كدام يك آمر به معروف باشند و با تذكر لساني هنجارشكنان را متوجه بي‌قانوني‌شان كنند.


بازداشت فعال صنفي حقوق  معلمان
خديجه پاك‌ضمير، همسر محمد حبيبي، سخنگوي كانون صنفي معلمان از بازداشت وي توسط وزارت اطلاعات خبر داد. به گزارش امتداد، پاك‌ضمير ضمن اعلام اين خبر در توييتر نوشته كه او در زمان بازداشت خانه تفتيش شده و سپس حبيبي به بند ۲۰۹ زندان اوين منتقل شده است. محمد حبيبي‌خوزاني، سخنگو و از اعضاي هيات‌مديره و مسوول تشكيلات كانون صنفي معلمان ايران، حدود دو ماه پيش، در ۱۹ بهمن سال گذشته پس از ده ماه حبس از زندان آزاد شد. گفته شده بود كه او مشمول عفو شده است.


ممنوعيت كانديداتوري براي نمايندگان سه دوره‌اي
ايسنا| علي حدادي، سخنگوي كميسيون امور داخلي كشور و شوراها در مجلس، از بررسي مواد ارجاعي از طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس در نشست اين كميسيون و موافقت اعضاي كميسيون با ممنوعيت ثبت‌نام داوطلباني كه تجربه سه دوره نمايندگي را در كارنامه خود دارند، خبر داد و گفت: طبق مصوبه كميسيون ثبت‌نام داوطلباني كه تجربه سه دوره نمايندگي را در كارنامه خود دارند، ممنوع شد. در صورتي كه معاونت قوانين اشكالي به مصوبات كميسيون وارد نكند، موارد ارجاعي در سامانه ثبت و در صحن علني مجلس مورد بررسي نهايي قرار خواهد گرفت.


در جمهوري اسلامي سركوب نداريم
 ايلنا|اسدالله بادامچيان، دبيركل حزب موتلفه اسلامي گفت: ما بايد قدر نظام‌مان را بدانيم، نظامي كه همه در آن زندگي مي‌كنيم، داراي امنيت است. ملت و اكثريت راهش را مشخص كرده است. شما نگاه كنيد سرود سلام فرمانده از فرامرز‌هاي ما گذشت. از اين دختراني كه با آقا رفته بودند نماز مي‌خواندند، لذت نبرديد؟ مولوي عبدالحميد، امام جمعه يكي از استان‌هاي سيستان‌و‌بلوچستان، خلاف نظام صحبت مي‌كند. موجب اغتشاش مي‌شود، اما باز امام‌جمعه باقي مي‌ماند. نظام، در مداراي كامل صحيح عقلايي با اينها به سر مي‌برد.شما مي‌بينيد در نهايت آزادي شما هر چه مي‌خواهيد مي‌پرسيد و من هر چه مي‌خواهم جواب مي‌دهم.


لابي سنگين وزراي رييسي با مجلس
رويداد 24|مجيد ناصري‌نژاد، نماينده شادگان در مجلس يازدهم با انتقاد از وضعيت موجود اقتصادي كشور گفت: فشار‌هاي اقتصادي و مشكلاتي كه قبل از اين دولت وجود داشت در دولت سيزدهم به مرور بيشتر شده عده‌اي از مديران، انگيزه كار كردن ندارند و در جا‌هايي هم فساد بسيار ديده مي‌شود. متاسفانه نيرو‌هاي كم‌تجربه و بي‌تجربه را روي كار آورد و آنها هم نتوانستند مسلط به امور شوند و نتيجه بگيرند. فساد ريشه‌كن نشده است و نتيجه را بدتر از قبل كرد. با لابي‌هاي سنگيني كه مي‌بينم بعيد مي‌دانم مجلس در سال جديد بتواند وزيري را استيضاح يا عزل كند.


تشكيل ستاد حجاب در وزارت كشور
ايرنا|انسيه خزعلي، معاون امور زنان و خانواده رييس‌جمهور روز چهارشنبه در حاشيه جلسه هيات‌دولت و در جمع خبرنگاران با اشاره به سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب درباره حجاب گفت: ستادي در وزارت كشور تشكيل شده كه بيشتر جنبه‌هاي آموزشي، مهارت‌آموزي و پشتيباني را دارد. معاون امور زنان و خانواده رييس‌جمهور افزود: مقام معظم رهبري به خوبي مشخص كردند كه حجاب يك امر ديني است و همه در مجموعه‌هاي خود موظف هستند از نظر اجرايي به  ستاد كمك كنند.


مساله مدرسه حداد عادل
معصومه ابتكار، معاون امور زنان رياست‌جمهوري در دولت حسن روحاني در واكنش به بيانيه آموزش و پرورش مبني بر ارايه خدمات آموزشي به دانش‌آموزاني كه مقررات پوشش را رعايت نمي‌كنند در توييتر خود نوشت: حق بر آموزش از حقوق بشر و‌ نيز از اصول قانون اساسي ايران است.از سال ۹۶ پيشنهاد داديم كه مانند مدارس خاص و مدرسه حدادعادل حجاب در مدارس دخترانه اجباري نباشد. روي پيشنهاد پيگيري و پافشاري كرديم ولي تنگ‌نظران متحجر ممانعت كردند! شرعا هم در محيطي كه نامحرم نيست نمي‌توانيد حجاب را اجبار كنيد!


بي‌حجابي ابزار براندازي است
همشهري آنلاين|محمدصادق كوشكي، استاد دانشگاه و تحليلگر سياسي گفت: ترويج بي‌حجابي و دامن‌ زدن به آن از سوي رسانه‌هاي بيگانه، سرويس‌هاي امنيتي و فضاي مجازي ولنگار و بي‌قانون در واقع ابزاري براي ايجاد يك جنگ داخلي فرهنگي در كشور و راهي است كه براي براندازي استفاده مي‌شود. رهبر انقلاب در كنار واژه حرام شرعي، حرام سياسي را به كار بردند. منظور از حرام سياسي اين است كه حتي اگر ما در آموزه ديني خودمان گزاره‌اي درباره ممنوعيت بي‌حجابي نداشته باشيم باز هم چون اين پديده ابزاري براي براندازي و ايجاد جنگ داخلي در كشور شده است بايد اين پديده ممنوع باشد .

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون