• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5455 -
  • ۱۴۰۲ پنج شنبه ۱۷ فروردين

جزييات تازه از قتل وكيل نيشابوري

كارآگاهان پليس در تعقيب جواني با پيراهن آبي هستند كه متهم است در جنايتي هولناك يك وكيل دادگستري را در دفتر كارش با ضربات چاقو به قتل رسانده و گريخته است.
عصر روز دوشنبه، زني جوان وقتي با همسرش به ‌نام مهدي عمارلوئي كه از وكلاي دادگستري است تماس گرفت و جوابي نشنيد، نگران او شد. خانه آنها درست روبه‌روي دفتر وكالت در نزديكي ميدان امام خميني نيشابور قرار دارد و زن جوان خودش را به دفتر شوهرش رساند و درحالي كه در باز بود وارد آنجا شد. او با ديدن پيكر غرق در خون شوهرش كه روي زمين افتاده بود، وحشت‌زده از همسايه‌ها كمك خواست و به اين ترتيب اورژانس و پليس راهي محل حادثه شدند اما وكيل جوان ساعتي بعد از انتقال به بيمارستان به‌ دليل شدت جراحات وارده جانش را ازدست داد.


شناسايي  مظنون
دقايق كوتاهي از اين حادثه مي‌گذشت كه ماموران كلانتري 11 نيشابور خود را به محل حادثه رساندند. تحقيق از همسايه‌ها نشان مي‌داد كه وكيل جوان از حدود 5 سال قبل در آنجا مشغول به‌كار شده بود. او در دفتري به‌ صورت اشتراكي كار مي‌كرد. در آن واحد 3 اتاق وجود داشت كه 2 اتاق محل كار 2 مهندس بود و وكيل جوان نيز در اتاق ديگري كار مي‌كرد. هنگام وقوع جنايت هيچ‌كدام از 2 مهندس در آنجا حضور نداشتند و وكيل جوان به تنهايي در آنجا بود. در اين شرايط كارآگاهان به بررسي تصاوير دوربين‌هاي مداربسته ساختمان پرداختند. اين تصاوير جواني را با پيراهن آبي نشان مي‌داد كه وارد دفتر وكالت شده و حدود يك ربع پيش از ورود همسر مقتول، سراسيمه از آنجا گريخته است. به اين ترتيب مشخصات وي به عنوان تنها مظنون جنايت ثبت شد.


روايت شاهدان عيني
يكي از كسبه‌اي كه در كوچه ميخك (محل وقوع قتل) مشغول به‌كار است، نخستين كسي بود كه بعد از همسر وكيل جوان با پيكر بي‌جان او مواجه شد. او درباره اين حادثه تلخ مي‌گويد: من از حدود 5 سال قبل اين وكيل را مي‌شناختم. او فرد بسيار آرام و محترمي بود. در كوچه ما حدود 20 وكيل دفتر كار دارند؛ اما او از همه متين‌تر بود و به همه احترام مي‌گذاشت. وي ادامه مي‌دهد: خانه مقتول درست روبه‌روي دفترش بود. روز حادثه او روزه بود و تا عصر در دفترش كار مي‌كرد. وقتي نزديك افطار شد و او به خانه نرفت همسرش از خانه دنبال او آمد اما بعد از اينكه وارد دفتر شد ناگهان ما صداي فريادش را شنيديم. من و برادرانم دوان‌دوان براي كمك خود را به آنجا رسانديم. وكيل جوان چاقو خورده و به پشت روي كرير فرزند 1.5ساله‌اش كه در آنجا بود، افتاده و دچار خونريزي شديدي شده بود. گوشي موبايل او شكسته و در گوشه‌اي از دفتر افتاده بود. فورا با اورژانس تماس گرفتيم و وقتي امدادگران آمدند نبض او نمي‌زد اما آنها توانستند او را احيا كرده و به بيمارستان منتقل كنند. ما هم از اينكه او نجات يافته خيلي خوشحال شديم؛ اما بعد شنيديم كه در بيمارستان فوت شده است.
او درباره شرايط نزديكان مقتول نيز مي‌گويد: همسرش ضجه مي‌زد و حال خوبي نداشت و در ادامه خواهران و برادرانش نيز خود را به آنجا رساندند و باورشان نمي‌شد كه چنين اتفاقي افتاده است. ساكنان كوچه هم شوكه بودند و باورشان نمي‌شد كه وكيل جوان كه تا ساعتي قبل با همه ما صحبت كرده بود در دفترش به قتل رسيده است.
اين شاهد عيني در ادامه مي‌گويد: در اين مدت كه ما با اين وكيل همسايه بوديم هيچ بدي از او نديده بوديم. او اخلاق خوبي داشت و حالا همه از اين حادثه شوكه شده‌ايم. او ادامه مي‌دهد: آن‌طور كه بررسي‌هاي پليس و تصاوير دوربين‌هاي مداربسته ساختمان نشان مي‌داد مظنون حادثه جواني با پيراهن آبي و از موكلان مقتول بود.


توضيح پليس درباره جنايت
از سوي ديگر حسين جعفرياني، معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي شهرستان نيشابور نيز توضيحاتي را درباره قتل اين وكيل ارايه داد و گفت: به ‌دنبال اعلام مصدوميت شديد يك وكيل در محل دفتر كارش بلافاصله ماموران كلانتري۱۱ طالقاني به همراه كارآگاهان دايره مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي و بازپرس ويژه قتل در محل حاضر شدند. در بررسي‌هاي ابتدايي مشخص شد او كه ۴۳ سال داشت به‌ دليل نامعلومي از ناحيه سر و صورت به ‌شدت مصدوم و به بيمارستان منتقل شده اما جان خود را ازدست داده است.
وي ادامه داد: با تاييد قتل از سوي پزشكي قانوني، تحقيقات تخصصي و فني با دستورات مرجع قضايي آغاز كه باتوجه به كشف سرنخ‌هايي تحقيقات و تلاش براي شناسايي و دستگيري متهم به قتل ادامه دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون