• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5461 -
  • ۱۴۰۲ يکشنبه ۲۷ فروردين

روی موج خبر

دولت برنامه‌اش را به گونه‌اي تدوين كند كه بازكننده گره‌ها باشد

يك نماينده مجلس گفت: قبل از تغيير و تحولات در دولت، دولت بايد برنامه‌اش را به گونه‌اي تدوين كند كه بتواند گره‌ها و گيرهاي موجود را باز كند و از بين ببرد.
جعفر قادري درباره تغيير و تحولات در كابينه دولت كه از سوي سخنگوي قوه مجريه اعلام شد و اينكه آيا اين تغييرات مي‌تواند رافع مشكلات فعلي اقتصاد كشور باشد، گفت: تغيير و تحولات خوب است اگر آدم‌هاي توانمندي بيايند كه بتوانند برنامه‌هاي دولت را اجرا كنند. اين عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: اما پيش از آمدن و رفتن افراد آنچه مهم است اين است كه دولت برنامه كاري‌اش را به گونه‌اي تدوين كند كه بتواند گره‌ها و گيرها را باز كند و از سوي ديگر از نيروهايش در جاهاي مختلف استفاده كند. وي افزود: تغيير و تحولات اگر به اين شكل باشد كه خوب است اما اگر وزارتخانه‌ها بدون تغيير باشند آن تحولات لازم را نمي‌توانند داشته باشند. قادري ادامه داد: آقاي ميركاظمي از قبل خودشان بناي رفتن داشتند و اميدواريم فردي براي وزارت جهاد بيايد كه توانمند‌تر از قبلي باشد و بتواند برنامه‌هاي دولت را در بخش كشاورزي به يك جايي برساند. وي درباره اينكه گفته مي‌شود يك نامه نانوشته بين دولت و مجلس است كه وزرا قبل از استيضاح، خودشان استعفا دهند و در واقع مساله استيضاح وزرا يك خط قرمز است، عنوان كرد: خير، اينگونه نيست. به‌طور مثال اصلا استيضاح وزير جهاد كشاورزي مطرح نبود، دليل تغيير را بايد خودشان بيايند توضيح دهند. نماينده مجلس گفت: استيضاح‌هايي عليه وزراي بهداشت و درمان، اقتصاد، صمت و ورزش و جوانان مطرح بود اما استيضاحي براي وزير جهاد مطرح نبود.


با رعايت قانون حضور مردم در انتخابات بهتر و بيشتر خواهد شد
 ايسنا| يك فعال سياسي اصولگرا گفت: در انتخابات بايد براساس قانون كار كنيم. اگر اين كار را انجام دهيم، مردم هم قاعدتا حضورشان در موضوع انتخابات كه حالا انتظار داريم اين دوره هم خوب باشد، بهتر و بيشتر خواهد شد. مهدي چمران در پاسخ به اين سوال كه رهبر انقلاب در انتخابات گذشته از تعبير جفا در حق برخي از كانديداهاي رد صلاحيت شده استفاده كردند؛ با توجه به اين مساله چقدر ضرورت دارد كه در انتخابات پيش رو همه جريان‌هاي سياسي در انتخابات شركت داده شوند و شاهد تبلور هرچه بيشتر جمهوريت نظام باشيم، گفت: اول از همه بحث تبيين است. چون متاسفانه برخي تبليغات مي‌كنند كه اين عمل خلاف قانون اساسي است. انجام قانون اساسي و اجراي قانون بحث اول ما است. وي افزود: ما هم بايد براساس قانون و قانون اساسي كار كنيم. اگر اين كار را انجام دهيم، مردم هم قاعدتا حضورشان در انتخابات كه حالا انتظار داريم اين دوره هم خوب باشد، بهتر و بيشتر خواهد شد.
چمران در پاسخ به اين سوال كه فكر مي‌كنيد چه الزامي وجود دارد كه انتخابات با حضور اكثريت گروه‌ها و جريانات سياسي انجام شود، گفت: وظيفه گروه‌هاي سياسي اين است كه قطعا در انتخابات شركت كنند. اصل بحث‌ آنها انتخابات است بنابراين به عنوان يك وظيفه ملي، شرعي و اسلامي بايد در آن حضور داشته باشند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون