• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5462 -
  • ۱۴۰۲ دوشنبه ۲۸ فروردين

رهبر انقلاب در ديدار فرماندهان و مسوولان ارشد نيروهاي مسلح:

دشمن با همه محاسبات و قدرت نظامي خود، قابل شكست دادن است

استكبار هرجا منافعي ببيند از پشت صحنه درگيري راه مي‌اندازد

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي فرمانده معظم كل قوا ظهر ديروز (يكشنبه) در ديدار فرماندهان و مسوولان ارشد نيروهاي مسلح اين نيروها را به فرموده اميرمومنان (ع) حصارهاي مستحكم كشور و ملت خواندند و تاكيد كردند: اين جايگاه بسيار بزرگ، مسووليت‌هاي سنگيني به همراه مي‌آورد كه بحمدالله نيروهاي مسلح با قدرشناسي اين موقعيت پرافتخار، مشغول عمل به وظايف خود هستند. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، ايشان با ابراز خرسندي از حركت و پيشرفت مستمر در نيروهاي مسلح گفتند: به هيچ حدي از استحكام و پيشرفت قانع نباشيد و بدون توقف به جلو برويد. فرمانده كل قوا با استناد به آيه قرآن كريم آمادگي هميشه را فرمان پروردگار و مايه ترس دشمنان خدا و ملت خواندند و افزودند: تهديد، هيچگاه به‌طور كامل از بين نمي‌رود بنابراين بايد هرچه مي‌توانيد بر آمادگي‌‎هاي مختلف بيفزاييد. رهبر انقلاب همچنين نفس آمادگي نيروهاي مسلح را براي دشمنان بازدارنده و هوشياري در مقابل طراحان پشت صحنه حوادث را كاملاً ضروري خواندند. ايشان با اشاره به حرف و اقدام احتمالي عناصر كم‌قدرت، گفتند: نبايد ذهن‌ها را بر اينگونه اقدامات و حرف‌ها متوجه و متمركز كرد بلكه بايد طراحان اصلي و پشت صحنه را ديد. فرمانده كل قوا با اشاره به جنگ‌‌افروزي‌هاي نيروهاي شرير بين‌المللي در مناطق مختلف جهان گفتند: استكبار هرجا منافعي ببيند از پشت صحنه درگيري راه مي‌اندازد. تمركز و دقت بر برنامه‌هاي بلندمدت دشمن نكته مهم ديگري بود كه رهبر انقلاب خطاب به فرماندهان و مسوولان ارشد نيروهاي مسلح تاكيد كردند. ايشان در همين زمينه گفتند: دقت بر برنامه‌هاي پنج يا ده‌ساله دشمن خوب و لازم است اما بايد برنامه‌هاي ميان‌مدت و بلندمدت او را مدنظر و تحت رصد داشت. فرمانده كل قوا با اشاره به دو جنگي كه امريكا حدود دو دهه قبل در شرق و غرب ايران به راه انداخت، گفتند: امريكايي‌ها منافعي در عراق و افغانستان داشتند اما هدف نهايي آنها ايران اسلامي بود كه به دليل بنيه بسيار قوي انقلاب اسلامي، در اين ماجراها و هدف نهايي خود شكست خوردند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با استناد به اين واقعيت گفتند: بنابراين دشمن با همه محاسبات به ظاهر مستحكم و قدرت نظامي خود، قابل شكست دادن است. ايشان موقعيت كنوني رژيم صهيونيستي را نمونه ديگري از اينگونه شكست‌ها برشمردند و گفتند: عمليات ضد فلسطيني رژيم صهيونيستي در ماه رمضان سال گذشته با عكس‌العمل خاصي در جهان روبرو نشد اما امسال در مقابل جنايات او، حتي در امريكا و انگليس تظاهرات مي‌شود.
فرمانده كل قوا غافل نشدن از دشمن را به موازات باور به شكست‌پذيري او، مهم دانستند و افزودند: در هيچ مرحله‌اي نبايد از مكر و طراحي دشمنان غافل شد.
رهبر انقلاب در پايان سخنان‌شان، مراكز و عناصر فكري نيروهاي مسلح را به طراحي دايم و مبتكرانه راهبردها و سياست‌هاي قوي، عقلايي  و  راهگشا فراخواندند.
پيش از سخنان فرمانده كل قوا سرلشكر باقري رييس ستاد كل نيروهاي مسلح گزارشي از برنامه‌ها و اقدامات نيروهاي مسلح در ابعاد مختلف بيان كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون