• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5462 -
  • ۱۴۰۲ دوشنبه ۲۸ فروردين

آناليز دروازه‌بان‌هاي سرخابي در آستانه دربي در گفت‌وگو با محمدعلي يحيوي

نه حسيني نه بيرانوند مثل حجازي و عابدزاده نمي‌شوند

توهين به اين دو دروازه‌بان نباشد اما...

دروازه‌بان سابق استقلال كه سابقه مربيگري در پرسپوليس را دارد در گفت‌وگو با «اعتماد» از نقاط ضعف و قوت بيرانوند و حسيني پرده برداشت!
به گزارش‌ خبرنگار «اعتماد»، اين هفته شهرآورد تهران به عنوان يكي از حساس‌ترين تقابل‌هاي يك دهه اخير بين دو تيم پرسپوليس و استقلال برگزار خواهد شد. بازي كه خيلي‌ها اعتقاد دارند برنده آن شانس زيادي براي كسب عنوان قهرماني‌ خواهد داشت. براي بررسي وضعيت دروازه دو تيم ‌با محمدعلي يحيوي تماس گرفتيم. يحيوي سابقه مربيگري در پرسپوليس را دارد و زماني ‌هم‌ درون دروازه استقلال وظيفه حراست از قفس توري اين تيم را برعهده داشت. 
يحيوي در خصوص شرايط دروازه‌بانان دو تيم در آستانه دربي به «اعتماد» گفت: در حال حاضر دو تا گلر آماده در دو تيم آماده داريم، يك طرف حسيني كه در چند هفته اخير عملكرد بسيار خوبي داشته و با روحيه و آماده است براي دربي و روبه‌روي او بيرانوند قرار است بازي كند، گلر اول تيم‌ ملي كه هم ‌خودش و هم تيمش آماده است. اميدوارم دو تيم بازي خوب و تماشاگرپسندي را ارايه دهند و از اين حساسيت‌هايي كه وجود دارد به دور باشند .
از يحيوي پرسيديم براي حفظ آرامش دروازه‌بانان دو تيم در اين شرايط حساس چه توصيه‌اي دارد: كنترل! اگر مربي آنها بودم، سعي مي‌كردم كنترل‌شان كنم . اگرچه هر دو تجربه خوبي دارند، اما سعي مي‌كردم آنها را از هيجان‌هاي بازي دور نگه دارم. در كل فكر نمي‌كنم در خط دروازه مشكلي براي دو تيم پيش بيايد . اين دو دروازه‌بان ‌آمادگي اين را دارند كه بتوانند بازي خوب براي هواداران خود داشته باشند.
از بازيكن اسبق استقلال كه مربي پرسپوليس هم بوده پرسيديم دوست داشت در شرايط فعلي مربي كدام تيم باشد و يحيوي گفت: من استقلالي‌ام و اين تيم را دوست دارم. مربي ساكش روي دوشش است و ممكن است هر جا برود كار كند، اما من با استقلال زندگي كردم و برايش زحمت كشيدم پس نمي‌توانم بگويم استقلالي نيستم، اما هر جا و هر تيمي كه از من بخواهد حاضرم مربي آن تيم بشوم، من عمان و مالزي هم كار كردم و دليل نمي‌شود جايي كار  نكنم چون استقلالي  هستم.
يحيوي در خصوص نقاط ضعف و قوت حسيني و بيرانوند به خبرنگار «اعتماد» گفت: توهين به اين دوستان نباشد، اما جفت گلرها از شوت‌هاي راه دور مشكلات زيادي دارند و عكس‌العمل‌هاي سريعي در اين مواقع ندارند. اين دو بايد سرعت در عكس‌العمل‌هاي خود را بالا ببرند ضمن اينكه در‌خروج‌ها گاهي به مشكل مي‌خورند و اكثر گل‌هاي خورده اين دو تيم روي خروج‌ها بود كه در مواقعي كه حريفان سانتر مي‌كردند، نتوانستند خوب عمل كنند و نقاط قوت آنها در بازي‌سازي است و تك به تك گير خوبي هستند و پشت مدافعان تيم‌هاي خود را به خوبي پوشش  مي‌دهند. يحيوي در ادامه هر دو گلر سرخابي را در يك سطح دانست و از يك تا  ده  به آنها  نمره هشت داد!
پيشكسوت فوتبال ايران پنالتي زدن حسيني و دريبل‌زني بيرانوند را اشتباه دانست و در اين خصوص گفت: من به حسيني ايراد نمي‌گيرم، ايراد به مربيان او وارد است‌ . البته در فوتبال وجود دارد كه يك گلر كاشته‌زن خوب هم مي‌شود، اما در آن شرايط مي‌توانستند به بازيكن پنالتي مي‌دادند كه شانس آقاي گلي دارد. حسيني هم بايد مراقب باشد تا وارد حاشيه نشود. بيرانوند هم نبايد اين‌ كارها را تكرار كند، چون خيلي‌ها از او الگو مي‌گيرند و درست نيست. 
يحيوي در پايان صحبت‌هايش به «اعتماد» گفت: اگر عابدزاده يا حجازي براي روحيه دادن به تيم خودشان اين كارها را مي‌كردند، چون يك دانه بودند و تكرار نمي‌شوند . اينها اسطوره دروازه‌باني ما هستند و نبايد گفت، چون اين‌ گلرها دريبل  يا پنالتي مي‌زدند بقيه هم انجام بدهند. اينها نامبر وان‌هاي تاريخ ما بودند. ضمن احترام، حسيني و بيرانوند هم بهتر است خودشان باشند براي آيندگان.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون