• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5462 -
  • ۱۴۰۲ دوشنبه ۲۸ فروردين

پاسخ سازمان بهزیستی به گزارش « اعتماد» درباره «سال سخت‌ترمعلولان»

جناب آقاي الياس حضرتي مدير مسوول محترم روزنامه اعتماد
موضوع: جوابيه روزنامه اعتماد
با سلام و احترام
به استحضار مي‌رساند مورخ ۱۹/01/۱۴۰۲ گزارش سال سخت‌تر معلولان در روزنامه اعتماد درج گرديده است. مقتضي است بر اساس قانون مطبوعات و به منظور روشن شدن اذهان عمومي متن ذيل عيناً در همان صفحه منتشر شود. 
- در سال ۱۴۰۱ مستمري مددجويان از دو مرحله رشد برخوردار بوده است كه اين مراحل شامل ۲۰ درصد رشد در ۶ ماهه اول و ۳۰ درصد رشد در ۶ماهه دوم سال بود به عبارتي سرانه ماهيانه مستمري جامعه هدف سازمان بهزيستي كشور در سال ۱۴۰۱ در مجموع به ميزان ۵۰ درصد افزايش داشت و سال جديد با عنايت به بند ۵ مصوب قانون بودجه كل كشور مستمري مددجويان تحت پوشش كميته امداد و سازمان بهزيستي كشور به ميزان ۴۰درصد بايد افزايش يابد ليكن تامين اعتبار افزايش مبلغ سرانه ماهيانه پرداختي كمك هزينه معيشت مستمري به تفكيك بعد خانوار به معلولان مستمري‌بگير بر اساس نامه سازمان برنامه و بودجه كشور از سوي معاون محترم رييس‌جمهور وقت به دستگاه‌هاي اجرايي ابلاغ مي‌گردد.
- بر اساس گزارش معاونت توسعه مديريت و منابع سازمان بهزيستي كشور در پايان سال ۱۴۰۱ مستمري مددجويان كمك هزينه اسفندماه و مابه‌التفاوت ۸ ماهه كمك هزينه نگهداري افراد داراي معلوليت در خانواده و مراكز نگهداري حق پرستاري افراد ضايعه نخاعي و مابه‌التفاوت ۸ ماهه بر اساس مصوبه هيات وزيران سرانه پرونده‌هاي واگذار شده به مراكز مثبت زندگي مربوط به اسفندماه گذشته شهريه دانشجويان داراي معلوليت در ترم اول سال‌هاي ۱۴۰۰-۱۴۰۱ كمك هزينه نگهداري در مراكز روزانه و كارگاه‌هاي توليدي و حمايتي اسفندماه و مابه التفاوت كامل ۷ ماهه سال ۱۴۰۱ كمك هزينه نگهداري فرزندان تحت سرپرستي در مراكز و خانواده‌هاي جايگزين هزينه‌هاي مراكز فوريت‌هاي اجتماعي و مراكز مشاوره و كمك هزينه وسايل بهداشتي مددجويان براي ۱۱ ماه نيز پرداخت شده است.
- شايان ذكر است افراد داراي معلوليت تحت پوشش سازمان بهزيستي كشور علاوه بر مستمري در صورت احراز شرايط از ديگر حمايت‌هاي مستمر سازمان از قبيل كمك‌معيشت افراد داراي معلوليت خيلي شديد و شديد فاقد شغل كمك هزينه حق پرستاري تامين اقلام بهداشتيو...  همچنين از حمايت‌هاي غيرمستمر و موردي از جمله تجهيزات توانبخشي، كمك هزينه دانش‌آموزي و دانشجويي كمك هزينه مناسب‌سازي وديعه مسكن، كمك‌هزينه خدمات توانبخشي در منزل و مركز و... بهره‌مند مي‌باشند. سازمان بهزيستي كشور در حال حاضر به عنوان يك نهاد حمايتي تخصصي در جهت تحقق مفاد اصول ۲۱ و ۲۹ قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران در زمينه حمايت از افراد داراي معلوليت و آسيب‌پذير جامعه از هيچ تلاش و كوششي براي توانمندسازي اين عزيران فروگذاري نخواهد كرد؛ همچنين سامانه ديده‌‌بان با شماره ۱۴۸۲ آماده دريافت چالش‌ها و درخواست‌هاي جامعه محترم هدف سازمان است تا با مشاركت هم به گسترش شفافيت و اجراي عدالت كمك نماييم.
احسان جعفري
مديركل روابط عمومي و امور بين‌الملل

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون