• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5464 -
  • ۱۴۰۲ چهارشنبه ۳۰ فروردين

منصور رشيدي در گفت‌وگو با «اعتماد»:

شاید دلیل دیگری داشته که فقط به ۱۵ هزار تماشاچی‌ مجوز حضور در دربی را دادند

مي‌گفتند‌ تارتار هم ‌به پرسپوليس راه مي‌دهد!

روزبه دلاور| هر وقت صحبت از دربي مي‌شود و سراغ قديمي‌هاي سرخابي‌ها مي‌رويم امكان ندارد گريزي هم به بازي‌هاي گذشته پرسپوليس و استقلال نزنيم! پس از آنكه در روز گذشته صحبت‌هاي جواد ‌الله‌وردي متهم درجه اول شكست شش بر صفر استقلال در مقابل پرسپوليس را منتشر كرديم و‌ الله‌وردي تمام تيم استقلال را مقصر آن شكست تاريخي معرفي كرد اين‌بار سراغ منصور رشيدي دروازه‌بان آن بازي معروف رفتيم. رشيدي در آن بازي، چهار گل از شش گل پرسپوليس را در درون دروازه استقلال يا همان تاج سابق قرار گرفته بود و سپس جاي خود را به ناصر حجازي داد تا مرحوم حجازي هم در آن شكست فراموش نشدني سهمي داشته باشد! رشيدي از رفاقت بين بازيكنان آن زمان گفت و از تفاوت‌هاي بازيكنان آن نسل و نسل فعلي. وي همچنين اعتقاد دارد استقلال با يك گل اختلاف برنده دربي صد خواهد شد. در زير ماحصل گفت‌وگوي خبرنگار «اعتماد» با منصور رشيدي تنها دروازه‌بان تاريخ فوتبال آسيا كه با بسته نگه داشتن دروازه‌اش در تمامي بازي‌هاي جام ملت‌هاي آسيا قهرمان اين بازي‌ها شده را مي‌خوانيد.

   يك دربي ديگر در پيش است. دربي هميشه براي فوتبالي‌ها جذاب است. براي شما هنوز هم همين‌طور است؟
بله. دربي يك بازي حساس است كه البته بيشتر كري‌خواني‌ها براي هواداران دو تيم است. شيريني دربي به اين است كه دو تيم هواداران بسيار زيادي دارند و اين موضوع باعث‌ شده تا در ۵۰، ۶۰‌ساله گذشته اين بازي جذاب باشد .
   وضعيت استقلال را در آستانه دربي چطور ارزيابي مي‌كنيد؟
به عنوان يك استقلالي خوشحالم كه در اين چند هفته اين تيم روند رو به رشدي داشته و هر بازي بهتر از بازي قبلي كار كردند. به خصوص قائدي كه تا هفته هفتم، هشتم ليگ بازي‌هاي انتقادآميزي انجام مي‌داد و همه از او انتقاد مي‌كردند كه چرا رفته و حالا با اين وضعيت بد برگشته است. نمي‌دانم مساله او روحي بود يا چيز ديگر اما از هفته دهم وضعيتش بهتر شد و هرروز بهتر كار كرد و حالا در سه، چهار هفته اخير ستاره تيمش بوده و بهترين عملكرد را بين بازيكنان استقلال داشته است‌. با بهتر شدن وضعيت قائدي تيم استقلال هم در شرايط خوبي قرار گرفت.
   پرسپوليس چطور؟
پرسپوليس هم بازيكنان و هم كادرفني خوبي دارد. اين تيم روند رو به رشدي داشته و در اين چند هفته اخير نتايج خوبي به دست آوردند. در مجموع اميدوارم بازي خوبي در پيش باشد، يك بازي جوانمردانه كه تماشاگران از ديدن آن لذت ببرند .
   شرايط كدام تيم را بهتر مي‌دانيد؟
فكر مي‌كنم استقلال بهتر باشد و وضعيت آنها بهتر است و در اين چند هفته واقعا عالي كار كردند. بعد از وضعيتي كه در خصوص مديريت اين تيم پيش آمد و آن همه پول و چك رد و بدل شد و در نهايت از آسيا حذف شدند گمان مي‌كردم در روحيه بچه‌هاي تيم تاثير منفي بگذارد و در بازي‌ها خوب كار نكنند اما نمي‌دانم چه صحبتي با بچه‌ها كردند كه روحيه خيلي خوبي دارند.
   استقلال بازي قبل از دربي را با ۶ گل برد، بازي كه بعضي‌ها چند بازيكن هوادار را متهم به كم كاري كردند. نظر شما درباره اين صحبت‌هايي كه مطرح شده چيست؟
اين صحبت‌ها قبلا راجع به پرسپوليس هم بوده كه همه آنها حرف‌هاي بي‌اساس و شايعه است‌‌. يك زماني مي‌گفتند تارتار كه زماني بازيكن پرسپوليس بوده وقتي مربي ذوب‌آهن شد به تيم خودش راه داده كه بيايد پرسپوليس تيم ذوب‌آهن را ببرد، نه اينطور نيست. اين حرف‌ها شايعه است كه اعتباري به آن نيست‌. هيچ بازيكن يا مربي نمي‌آيد آبرو و شرف خودش را بگذارد و بخواهد براي تيم ديگري همچين كاري كند. نه در اين چند دوره ليگ در تاريخ اين دوباشگاه خيلي كم پيش آمده كه شايعات اينچنيني باشد‌.
   به گذشته دربي هم مي‌پردازيم. اما يك زماني جمعيت زيادي براي تماشاي دربي به آزادي مي‌آمد و حالا مي‌گويند تعداد كمي مجوز حضور در استاديوم را دارند.
مي‌گويند ورزشگاه آماده نيست و خطرناك است و بعضي جاهايش بايد مورد تعمير قرار بگيرد اين مساله مديريتي در فوتبال اين مملكت است .در اين ۴۳‌ساله نتوانستند تعميراتي انجام بدهند مقصر شخص ديگري نيست، زماني بيش از ۱۲۰ هزار تماشاگر مي‌آمد بازي را نگاه مي‌كرد و آزادي گنجايش بيش از اين هم داشت. حالا مساله اين است استاديوم تحمل تماشاگر را ندارد يا مساله چيز ديگري است كه مي‌گويند ۱۵ يا ۳۰ هزار نفر را بيشتر مجوز نمي‌دهند.
   انتظار تماشاي يك دربي پر گل را داريد يا كم گل؟
هركي عقيده خودش را دارد من هم عقيده خودم را دارم. اميدوارم پيشكسوتان دو تيم، تيم ديگر را تخريب نكنند. در فوتبال هيچ چيز قابل پيش‌بيني نيست، به نظر خودم يا بازي مساوي مي‌شود يا با اختلاف يك گل به سود استقلال تمام‌ مي‌شود‌.
   برسيم به دربي ۶تايي‌ها. جواد ‌الله‌وردي در گفت گو با روزنامه«اعتماد» خودش را در آن باخت تبرئه كرد و مي‌گفت هيچ كدام از بازيكنان تاج در آن بازي خوب نبودند و مثلا شما هم با اينكه از بهترين گلرهاي تاريخ استقلال هستيد در آن بازي گل از فاصله چهل متري دريافت كرديد. نظر شما درباره آن بازي چیست؟
حق پرسپوليس بود و بايد بيشتر از اينها به ما گل مي‌زدند چون روز ما نبود و ممكن بود ده يا پانزده گل از پرسپوليس مي‌خورديم! فوتبال همين است اما من روي يك صحبتي بعد از آن بازي حساس بودم، اكثر بازيكنان در رختكن بودند و من در كنار جواد ‌الله‌وردي بودم كه او با خنده گفت من كه دارم ميرم اونجا (پرسپوليس) و سال بعدش هم رفت پرسپوليس. خب آدم شك مي‌كند و ناراحت مي‌شود.
   شما در طول بازي كم‌كاري از‌ الله‌وردي ديديد؟
نه. من هم بد بودم. خدابيامرز ناصر هم آماده نبود و بقيه بازيكنان هم از لحاظ روحي خيلي پايين بوديم. تيم از هم‌ پاشيد و آن اتفاق رخ داد. اما آن صحبت ‌الله‌وردي همه ما را ناراحت كرد.
   بگذريم. هميشه صحبت از رفاقت‌هاي قديم است، شما در صحبت‌هاي‌تان هميشه از مرحوم بهزادي و مرحوم ايرانپاك و مهندس‌كلاني و بقيه پرسپوليسي‌ها به نيكي ياد مي‌كنيد. در آن سو هم شرايط همين است. برد و باخت روي رفاقت شما تاثيري نداشت؟
نه آقا. من رفاقت‌ پرسپوليس و استقلالي‌هاي امروزي را قبول ندارم. ما با هم دوست بوديم و بعد از تمرينات و مسابقات اكثر مواقع باهم بوديم؛ بعد از بازي يك كلمه از فوتبال حرف نمي‌زديم. دوستي و رفاقت و صميميت و يكرنگي بود. الان كه دو بازيكن در يك پست دارند همديگر را مي‌خواهند بخورند چه برسد به بازيكن طرف مقابل!
   سوال آخر، در خصوص حذف استقلال از آسيا؟
مديرعامل استقلال ما را از همه مديران فوتبال نااميد كرد! ما كه نفهميديم تكليف آن پنج ميليارد پول چي شد ؟ كجا خرج شد؟ فتح‌الله‌زاده روز اول كه مدير شد به ما زنگ زد گفت از تجربيات ما استفاده مي‌كند اما‌ نمي‌دانم چه اتفاقاتي رخ داد‌ كه اين تيم از آسيا هم ‌حذف شد و باعث‌ ناراحتي هواداران استقلال شدند .

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون