• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5464 -
  • ۱۴۰۲ چهارشنبه ۳۰ فروردين

پاسخ شركت آبفا خوزستان به گزارش «اعتماد»

شركت آبفا خوزستان در واكنش به گزارش «اعتماد» درباره عدم كارايي بزرگ‌ترين تصفيه‌خانه اهواز جوابيه‌اي ارسال كرده است. در اين گزارش اداره كل حفاظت محيط‌زيست خوزستان تاييد كرده است كه با گذشت نزديك به يك‌سال از افتتاح، اين تصفيه‌خانه تا اوايل زمستان پارسال غيرفعال بوده و اكنون نيز خروجي آن تناسبي با تعهدات آبفا ندارد. همچنين هيچ‌كدام از ورودي‌هاي فاضلاب به رودخانه كارون در اهواز تاكنون مسدود نشده است. مديرعامل آبفا خوزستان نيز در گفت‌وگو با «اعتماد» اعلام كرده تصفيه‌خانه شرق اهواز روزانه 20 هزار تا 60 هزار مترمكعب فاضلاب را تصفيه مي‌كند. اين درحالي است كه در جوابيه آبفا اين اظهارات مديرعامل هم نقض شده است.  
مدير مسوول محترم روزنامه اعتماد
سلام عليكم
احتراما در پاسخ به مطلب مندرج در شماره 5454 آن روزنامه، مورخ 16/1/1402 با عنوان «كارون، قرباني طرح‌هاي نيمه‌تمام»، مقتضي است جهت تنوير افكار عمومي و براساس قانون مطبوعات نسبت به انتشار كامل توضيحات شركت آب و فاضلاب خوزستان در همان صفحه اقدام نماييد.
توضيحات : 
- پيشرفت كلي طرح فاضلاب اهواز از سال 1372 (شروع پروژه‌هاي اجرايي) تا سال 1400 برابر 31 درصد بوده است. اما از آغاز دولت سيزدهم و با نگاه ويژه اين دولت به استان خوزستان پيشرفت فيزيكي پروژه فاضلاب اهواز با تلاش همكاران و اجراي پروژه‌هاي ضربتي و تشكيل 200 جبهه اجرايي در يك‌سال در سطوح كلان‌شهر اهواز پيشرفت فيزيكي از 31 به 54درصد افزايش يافته است. يعني معادل ۲۳درصد افزايش پيشرفت طرح را داشته‌ايم.
- طرح جامع فاضلاب اهواز براي مدت 3 سال تعريف و مقرر شده در اين طرح فاضلاب شرق و غرب رودخانه كارون جمع‌آوري و از ورود فاضلاب به اين رودخانه جلوگيري شود.
- در مدت آغاز طرح ساماندهي فاضلاب اهواز اقدامات بسيار ارزشمندي توسط شركت آب و فاضلاب خوزستان انجام شده كه در اين راستا مي‌توان به فعاليت ۱۵۴ جبهه كاري در كلان‌شهر اهواز، اصلاح شبكه فاضلاب در ۶۵۰ خيابان اهواز طي يك‌سال گذشته، اصلاح 57 نقطه بحراني، اورهال ايستگاه‌هاي پمپاژ و... اشاره كرد.
- به‌رغم اظهارات نگارنده، تصفيه‌خانه فاضلاب شرق اهواز در 24 ارديبهشت‌ماه سال 1401 با حضور استاندار خوزستان به‌طور رسمي وارد مدار بهره‌برداري شد و با تمام ظرفيت، روزانه 112 هزار متر مكعب، فاضلاب نيمي از جمعيت شهرستان اهواز را تصفيه و وارد رودخانه كارون مي‌كند.
- در بخش ديگري از سخنان نگارنده به وعده‌هاي بي‌سرانجام اشاره شده است كه در جواب اين نگارنده عزيز بايد گفت كه شركت آب و فاضلاب خوزستان به تعهدات خود در اجراي طرح ساماندهي شبكه فاضلاب اهواز پايبند است و با فعاليت همه‌جانبه در راستاي رفع اين معضل در شهر اهواز در تلاش است. اما نتيجه نهايي تمامي اين اقدامات با اجراي كامل طرح و ورود تصفيه‌خانه فاضلاب غرب اهواز قابل لمس خواهد بود.
- بايد اشاره كرد كه تصفيه‌خانه فاضلاب غرب اهواز با ظرفيت 200 هزار مترمكعب در شبانه‌روز و با استفاده از فاينانس خارجي در حال ساخت است كه ان‌شاءالله با تامين و تخصيص اعتبار و تكميل اين تصفيه‌خانه نيز فاضلاب نيمي ديگر از جمعيت شهرستان اهواز مورد تصفيه قرار مي‌گيرد تا ديگر هيچ نوع فاضلابي وارد رودخانه كارون نشود.
- اما نگارنده محترم بايد به اين نكته توجه داشته باشد كه مطالبه حقوق حقه مردم و هم استاني‌هاي خود در هر جايگاهي بايد با انتقادي سازنده همراه باشد نه زير سوال بردن طرح بزرگي چون طرح جامع فاضلاب اهواز كه سال‌هاي سال به تعويق افتاده بود و با آغاز دولت سيزدهم پيشرفت قابل‌توجهي داشته است.
يادآور مي‌گردد كاركنان شركت آبفا خوزستان با تمام توان در تلاشند تا سطح خدمات‌دهي به شهروندان محترم را ارتقا بخشند و اميدواريم اصحاب رسانه همچون گذشته ضمن طرح دغدغه‌ها و مشكلات، اطلاع‌رساني نموده و ما را در انجام وظايف و خدمات‌رساني به شهروندان محترم ياري نمايند.
روابط عمومي شركت آب و فاضلاب خوزستان

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون