• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3290 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۱ تير

عدد نوشت

نابودي يك دهه‌اي باغات تهران

دبير شوراي معماري و شهرسازي وزارت راه و شهرسازي گفت: سياست‌هاي غلط ساخت و ساز در ۱۰ سال گذشته، چهار هزار هكتار از باغات تهران را به نابودي كشيد. پيروز حناچي با تاكيد بر سياست‌هاي غلط گذشته كه باغات بسياري را به نابودي كشاند، گفت: طبق بررسي‌هاي شوراي عالي معماري و شهرسازي و بنا به اظهارات رييس كميسيون محيط زيست شوراي شهر تهران و اظهارات رييس كميسيون محيط زيست شوراي شهر تهران تخمين زده مي‌شود كه چيزي بين چهار تا شش هزار هكتار باغات از بين رفته‌ و بررسي‌ها حاكي است كه تخريب حدود چهار هزار هكتار باغات در تهران حتمي است.

 

بدهي خارجي ايران

جديدترين برآوردهاي بانك مركزي نشان مي‌دهد كه بدهي‌هاي خارجي كشور (تعهدات بالفعل) در پايان ارديبهشت ماه سال جاري بالغ بر۵۲۱۵ ميليون دلار بوده است. از مجموع بدهي‌هاي خارجي معادل 428 ميليون دلار مربوط به بدهي‌هاي كوتاه‌مدت و 4787 ميليون دلار مربوط به بدهي‌هاي ميان و بلندمدت بوده است.

 

افزايش توليد گاز ايران

سازمان كشورهاي صادركننده نفت از افزايش 8/6 درصدي توليد گاز ايران در سال ۲۰۱۴ خبر داد و اعلام كرد ايران پس از امريكا و روسيه سومين توليد‌كننده بزرگ گاز جهان در اين سال شناخته شده است. سازمان كشورهاي صادركننده نفت در گزارشي ايران را دومين دارنده بزرگ ذخاير گازي در جهان معرفي و اعلام كرد ذخاير گازي ايران در سال 2014 بدون تغيير نسبت به سال قبل در سطح 02/34 تريليون مترمكعب باقي مانده است. روسيه با ذخاير 5/49 تريليون مترمكعبي در رتبه نخست جهان از اين نظر قرار گرفته و قطر با ذخاير 5/24 تريليون مترمكعبي رتبه سوم را به خود اختصاص داده‌اند. ذخاير گازي روسيه در اين سال 5/1 درصد افزايش و ذخاير گازي قطر 6/0 درصد كاهش داشته است.

 

ثبت نام شغل

مديركل دفتر هدايت نيروي كار و كاريابي‌ها از كاهش تعداد به كارگماردگان در سال ۹۳ نسبت به ۹۲خبر داد و گفت: درسال ۹۲ مطابق آمار ثبت شده ۲۰۴ هزار به كار گمارده داشتيم و در سال ۹۳ اين عدد به ۱۸۴هزار نفر رسيده است. محمداكبرنيا درباره آمارهاي حوزه اشتغال نسبت به آمار ثبت شده در سامانه كاريابي‌ها گفت: تعداد به كارگماردگان در سال 93نسبت به 92 روند كاهشي داشته است. در سال 92براساس آمار ثبت شده در سامانه كاريابي‌ها حدود 204هزار به كارگمارده داشتيم كه اين ميزان در سال 93 به حدود 184 هزار نفر رسيده است. اكبرنيا در پاسخ به اينكه كارجويان متقاضي شغل ثبت نام شده در سامانه كاريابي‌ها از بين فارغ‌التحصيلان دانشگاهي يا افراد ديپلمه هستند، گفت: تعدادكل جويندگان كار در سال 92 و93 حدود يك ميليون و 108هزار نفر بوده‌اند كه 738هزار نفر آنها مرد و 369 هزار نفر زن بوده‌اند.

 

افزايش واردات بنزين

آمارهاي رسمي وزارت نفت از افزايش ۶۶ درصدي واردات بنزين و كاهش ۹۸ درصدي صادرات گازوييل حكايت دارد. بر اساس آمارهاي شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران واردات بنزين در سال 1393 نسبت به سال 1391، حدود 5/66 درصد افزايش داشته است. در سال 1391 حجم واردات بنزين كشور به حدود 5/1 ميليون ليتر در روز كاهش يافته بود اما اكنون دوباره حجم واردات بنزين به چهار ميليون و 570 هزار ليتر در روز افزايش يافته است. همچنين واردات گازوييل نيز در سال گذشته نسبت به سال 1391، 100 درصد افزايش يافته است. سه سال پيش واردات گازوئيل صورت نمي‌گرفت اما به ترتيب در سال‌هاي 1392 و 1393 به‌طور ميانگين روزانه 670 هزار و 840هزار ليتر رسيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها