• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3290 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۱ تير

خبر كوتاه

در برابر ولايتي‌هاي بي‌ولايت و انجمن حجتيه قرار داريم

الياس حضرتي، عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي و مديرمسوول روزنامه اعتماد با حضور در مراسم افطاري اصلاح‌طلبان استان گيلان با انتقاد از كج‌سليقگي برخي نهادهاي نظارتي گفت: اميدواريم اين نهادها با در نظر گرفتن مصالح كشور، وصاياي حضرت امام، قانون اساسي و تجربه سال‌هاي مختلف با حسن نظر و وسعت نظر و تدابير لازم و قانوني به گونه‌اي امور را پيش ببرند كه نتيجه‌اش مانعي در مسير اعلام نظر و راي مردم قرار نگيرد و مردم بتوانند مجلسي قوي و قدرتمند تشكيل دهند كه مجلس قوي و براي همه جناح‌ها نافع و مفيد خواهد بود.

حضرتي در اين مراسم گفت: اكثريت كساني كه به اصول انقلاب، امام، اصول قانون اساسي و خون شهدا وفادار هستند و راهي را كه راه مردم و آرمان مردم است دنبال مي‌كنند، در خانواده سياسي بزرگ اصلاح‌طلبان جاي گرفته‌اند.

نماينده اصلاح‌طلب مجلس ششم بيان كرد: اصلاح‌طلبان امروز با درك متقابل براي منافع ملت و كشور به دور از اختلاف سليقه‌ها در كنار يكديگر خدمت مي‌كنند.

اين فعال سياسي با اشاره به نبرد سنگين ديپلماسي در مقابل كشورهاي 1+5 اظهار كرد: ريشه همه مشكلات «تحريم‌ها» نيست بلكه بخش مهمي از آنها به دليل مشغول شدن به جزييات و تپه‌هاي كوچكي است كه خودمان با دست خودمان مي‌سازيم.

وي ادامه داد: ديد اصلاح‌طلبي، انقلابي بودن و فرزند امام بودن، به ما ياد داد كه مشكلات را بزرگ نكنيم و بزرگ نبينيم. حضرتي اظهار كرد: فرزندان اين ملت در حوزه‌هاي اصلاح‌طلبي با تفكرهاي مختلف و تكثري كه در درون‌شان وجود دارد، آماده مي‌شوند تا با استفاده از تجربه انتخابات 92، كار بزرگ‌تري را در اسفند 94 انجام دهند.

مدير مسوول روزنامه اعتماد تاكيد كرد: همه ما براي حراست از آرمان‌هاي بلند انقلاب اسلامي و امام راحل و دفاع از حيثيت جمهوري اسلامي و دفاع از منافع ملي و ايران هميشه سربلند، در مقابل جريان‌هاي افراطي، واپس‌گرايي، خشك مقدسي امثال انجمن حجتيه و ولايتي‌هاي بي‌ولايت قرار داريم و امروز اين آمادگي در لايه‌هاي مختلف اجتماعي ملت ايجاد شده است.

حضرتي خاطرنشان كرد: در حال حاضر در هيچ طيف و گروه و حزبي صحبت از تحريم انتخابات نيست و ملت به اين نتيجه رسيده كه بايد سرنوشت‌شان پاي صندوق‌هاي راي رقم بخورد. مراسم ضيافت افطاري جمعه شب گذشته در رشت به ميزباني مجموعه «ياران اصلاحات» و با حضور الياس حضرتي، احمد رمضان‌پور، عبدالرضا بي‌آزار، جمشيد رسايي، غلامحسن بخشي، اسحاق راستي، دكتر احمديان، حسن ايزدي،صميد حضرتي، محمد محموديان، هادي بلوكي، اسماعيل حسيني، عبدالغفار يوسفي، اسماعيل عبداللهي، دكتر جعفري ،محمد نوري ، خلقت‌دوست، دكتر جمشيدي، حميد انزاني ،شاپور باقري، دكتر افتخاري، رضا صارمي، سهيلا مدارايي، سكينه گلبندي،عليرضا سحر‌خيز،محم‌علي رفيعي نوده ،دكتر جباري فرهاد منتصر كوهساري،امين افقي ،حسن لطيفي ،مجيد گل‌آرا و برخي اعضاي شوراي مشورتي اصلاح‌طلبان در شهرستان‌هاي گيلان و گروه‌هاي فعال اجتماعي از جمله شخصيت‌هاي آذري زبان استان گيلان برگزار شد.

لازم به ذكر است كه استقبال شخصيت‌ها و فعالان سياسي به اندازه‌اي بود كه باعث ترافيك شديد در مسير جاده رشت - انزلي شد و با حضور ماموران راهنمايي و رانندگي رفع و رجوع شد.

 

اختلاف تازه در ميان اصولگرايان

سخنگوي جبهه پيروان خط امام و رهبري جلسات وحدت سه‌ضلعي ايثارگران، پايداري و موتلفه را ناكامل توصيف كرد. كمال‌الدين سجادي در گفت‌وگو با ايلنا، تصريح كرد: نشست گروه‌هاي هجده‌گانه اصولگرايان تحت پرچم جبهه پيروان خط امام و رهبري به صورت منظم برگزار مي‌شود و با توجه به انگيزه‌اي كه بين گروه‌هاي اصولگرا وجود دارد، رسيدن به وحدت غيرممكن نيست. رسيدن به وحدت صددرصدي بين اصولگرايان شايد كاري بسيار دشوار باشد و حتي اگر به وحدت 80 درصدي برسيم موفقيت بزرگي كسب كرده‌ايم. دبيركل جامعه اسلامي كارمندان با اشاره به وفات شخصيت‌هاي كاريزماتيك جريان اصولگرايي مثل عسگراولادي و مهدوي كني گفت: در نبود اين بزرگواران رسيدن به وحدت براي اصولگرايان دشوارتر از گذشته شده، چرا كه شخصيت‌هاي جديد اين جريان هنوز آن كاريزما را براي تاثيرگذاري ميان اصولگرايان ندارند. در حال حاضر براي رسيدن به وحدت جلساتي بين موتلفه و ايثارگران و پايداري برگزار مي‌شود كه كافي نيست و جلسات بايد بتواند چتري براي حضور همه گروه‌هاي اصولگرا باشد. چنانچه جلساتي كه آقاي تقوي برگزار مي‌كنند نيز جامعيت لازم را ندارد. وي با اشاره به اينكه وقتي اين جلسات كامل مي‌شود كه گروه‌هاي هجده‌گانه خط امام و رهبري نيز در اين جلسات شركت كنند، گفت: اگر اصولگرايان در انتخابات پيش رو از منافع فردي و حزبي بگذرند، مي‌توان اميدوار بود به وحدت برسند. سخنگوي جبهه پيروان خط امام و رهبري با اشاره به اينكه قرار نيست اگر يك دوره يك ائتلاف سه‌ضلعي شكل گرفت، اجراي آن وحي منزل باشد، گفت: ائتلافي نتيجه مي‌دهد كه چتر آن روي سر همه گروه‌هاي اصولگرا باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها