• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3290 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۱ تير

رقابت كاري دو افغاني به قتل انجاميد

 

اعتماد| كارگر افغاني كه يكي از دوستان خود را با ضربات چاقو كشته بود انگيزه خود از ارتكاب قتل را «تصاحب شغلش توسط مقتول» اعلام كرد.

ساعت دو بامداد سي‌ام فروردين امسال در تماس مردمي با فوريت‌هاي پليسي 110، ماموران كلانتري 148 انقلاب از جراحت شديد كارگري افغاني به نام ضيا در بيمارستان با خبر شدند. با حضور ماموران در بيمارستان مشخص شد ضيا به دليل اصابت ضربات متعدد چاقو دچار خونريزي شديد شده است. دو نفر از كارگران افغاني كه ضيا را به بيمارستان منتقل كرده بودند نيز در اظهارات خود به ماموران گفتند هنگام استراحت با صداي خس خس كردن ضيا بيدار شده و با ديدن خونريزي شديد او از ناحيه ران پاي چپ، با اورژانس تماس گرفته‌اند.

تحقيقات ماموران از دو كارگر افغاني ادامه داشت تا اينكه كادر پزشكي بيمارستان خبر فوت ضيا را به پليس آگاهي اطلاع داد. به اين ترتيب پرونده‌اي با موضوع «قتل عمد» تشكيل شد و براي رسيدگي در اختيار دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز رسيدگي به پرونده، تحقيقات از ساير كارگران ساختمان محل وقوع قتل در دستور كار قرار گرفت و مشخص شد مقتول دو هفته قبل از مرگ به عنوان نگهبان مشغول به كار شده است. تحقيقات نشان مي‌داد او پس از اخراج يكي از كارگران افغاني به نام موسي مشغول استخدام شده و موسي چند بار نيز او را تهديد به تلافي كرده است.

به اين ترتيب ذهن كارآگاهان بر فرضيه قتل با انگيزه انتقام‌گيري متمركز شد تا سرانجام دوم ارديبهشت ماه، محل سكونت موسي در خيابان نظام‌آباد شناسايي و او توسط پليس دستگير شد. موسي در بازجويي‌هاي اوليه ارتكاب قتل را انكار كرد اما سرانجام 18 تيرماه به قتل اعتراف كرد و گفت: «چند روز قبل از قتل با مقتول كتك‌كاري كرده بودم. وقتي پيمانكار آمد عصباني شد و من را اخراج كرد. پس از اخراج، مقتول جاي من را در ساختمان گرفت. از آن موقع به بعد به فكر انتقام گرفتن افتادم. نقشه كشيده بودم تا با ناقص كردن پايش كاري كنم كه ديگر نتواند مثل گذشته راه برود و پيمانكار مجبور شود اخراجش كند، اما شب وقوع قتل وقتي از راه داربست‌هاي نصب شده روي ديوار خودم را به اتاقك محل استراحت كارگران در طبقه دوم ساختمان رساندم، ديدم دو نفر ديگر هم آنجا هستند. به آرامي خودم را بالاي سر ضيا رساندم و با ضربه‌اي شديد و ناگهاني روي سينه‌اش نشستم. دهانش را محكم گرفتم و چند ضربه چاقو به پايش زدم. پس از آن به سرعت از محل فرار كردم و از ساختمان خارج شدم.»

سرهنگ كارآگاه آريا حاجي‌زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ با اشاره به اعتراف صريح متهم به ارتكاب قتل از صدور قرار بازداشت موقت او از سوي مقام قضايي و انجام تحقيقات تكميلي در اداره دهم ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ خبر داد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها