• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5477 -
  • ۱۴۰۲ يکشنبه ۱۷ ارديبهشت

سرپرست صنعت نفت آبادان در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاين»:

ساپينتو شروع‌كننده دعوا بود

چرا سرمربي استقلال به بازيكن ما حمله كرد؟

تيم فوتبال صنعت نفت موفق شد در تهران استقلال را متوقف كند تا آباداني‌ها همچنان اميدوار به بقا در ليگ برتر باشند. شاگردان عبدالله ويسي با كسب اين مساوي ارزشمند حالا با روحيه بهتري آماده دو بازي باقي‌مانده پيش رو خواهند شد، اما از آنجايي كه استقلال در كورس رقابت براي كسب عنوان قهرماني بود فشار بازي شرايطي به وجود آورد كه در جريان بازي و بعد از آن مربيان دو تيم از خجالت هم درآمدند! يك طرف دعوا علي فيروزي سرپرست بي‌حاشيه صنعت نفت قرار داشت. فيروزي در فوتبال جنوب و كشورمان چهره‌اي شناخته شده به حساب مي‌آيد. با سرپرست صنعت نفت درخصوص بازي با استقلال گفت‌وگويي ترتيب داديم كه در ادامه مي‌خوانيد.

   صنعت نفت با انجام يك بازي منطقي نتيجه خوبي را در مقابل استقلال به دست آورد. بازي چطور بود؟ 
كسب نتيجه خوب در مقابل تيمي كه براي نزديك شدن به موقعيت قبلي تلاش مي‌كند و اميدوار براي قهرماني به ميدان آمده بود اتفاق خوبي است، آن‌هم با حضور آن همه تماشاگر. به هر ترتيب توانستيم بازي پاياپايي به نمايش بگذاريم و گرفتن مساوي نتيجه خوبي بود. با تمريناتي كه در طول هفته انجام داديم اين نتيجه خوب را به دست آورديم. متوقف كردن استقلال نشان مي‌دهد ما خيلي خوب كار كرديم.
   اين روزها صحبت از اين است كه هر تيمي كه مقابل يك تيم مدعي بازي مي‌كند بايد برنده شود تا هواداران دو تيم مدعي ديگر خوشحال شوند. شما كه قطعا براي ماندن صنعت نفت در ليگ يك امتياز از استقلال گرفتيد؟
هر تيم مقابل اين سه تيم مدعي امتياز بگيرد طرفداران تيم‌هاي ديگر را خوشحال كرده است! بازي ما با استقلال هم همين‌طور بود و طرفداران پرسپوليس و سپاهان خوشحال شدند. اما ما بيشتر براي خوشحالي مردم آبادان بازي كرديم تا در گام‌هاي بعدي هم قوي باشيم و صنعت نفت را در ليگ برتر حفظ كنيم.
   داوري چطور بود؟ 
داوري خوب بود و چيزي نديدم كه بخواهد تيمي متضرر شود. ما هم تمام تمركزمان را گذاشتيم روي اين بازي‌ها تا وارد حاشيه نشويم. با انرژي مثبت درون زمين به دنبال كسب  نتيجه  هستيم .
   درگيري شما با ساپينتو هم سر و صداي زيادي كرد. 
من اهل حاشيه نيستم. من نمي‌خواستم تيمم ۱۰ نفره شود چون توان اين را نداشتيم ۱۰ نفره مقابل استقلال بازي كنيم. در آن لحظه هم ساپينتو توپ را انداخت تا بازيكن ما بازي را شروع كند. اما آيا وظيفه او اين است كه توپ به بازيكن ما بدهد؟ وقتي بازيكن تيم ما توپ را رها كرده چرا به او حمله مي‌كند؟ مربي كه ادعای تجربه حضور در جام جهاني را دارد بايد برخورد متين و شايسته داشته باشد تا بقيه الگو بگيرند‌. من دويدم و آمدم تا بازيكن تيم ما با او درگير نشود و كارت قرمز نگيرد. ساپينتو فكر كرده من به طرف او حمله كردم و با من درگير شد! مي‌گويند چرا آمدي تا آن منطقه؟ سوالم اين است چرا ساپينتو بارها از منطقه خودش خارج شده اما كسي از او نمي‌پرسد؟ به داور چهارم اين موضوع را گفتم كه چرا ۲ تا مربي استقلال در كنار زمين هستند؟ نبايد ۲ نفري در كنار زمين باشند. فقط مترجم مي‌تواند لحظه‌اي بيايد و صحبت‌ها را انتقال دهد و سريع برگردد. اين كارها درست است؟
   ساپينتو بعد از بازي صحبت‌هايي را هم عليه شما و مربي صنعت نفت مطرح كرد. پاسخي به صحبت‌هاي او داريد؟ 
اصلا نيازي نيست ويسي را ساپينتو بشناسد، عبدالله ويسي را يك ايران مي‌شناسند. او رزومه‌اش مشخص است، قهرماني و نايب قهرماني دارد و بازيكن ملي بوده است.
   از باشگاه استقلال خبر رسيده قرار است از شما و سرمربي صنعت نفت شكايت ‌كنند. نظر شما چيست؟ 
شكايت كنند ما هم شكايت مي‌كنيم چون ما هم حرف براي گفتن داريم. هم در زمان بازي و هم بعد از بازي و در كنفرانس مطبوعاتي اين ساپينتو بود كه دعوا را شروع كرد.
   تعداد بيانيه و دعوا و شكايت در فوتبال ما خيلي زياد شده. براي ليگ برتر ما زشت نيست؟ 
خيلي زياد شده، چون نتوانستيم كنترل كنيم. هرقدر جلوتر برويم اگر باز هم كنترل نشود اين حركات بيشتر هم خواهد شد و فوتبال بيشتر ضرر مي‌بيند. مسلما بايد برخورد جدي باشد تا اين رفتارها تكرار نشود.
   به عنوان سوال آخر، صنعت نفت در ليگ برتر مي‌ماند؟ 
هنوز هيچ چيز مشخص نيست. تمام عوامل تلاش مي‌كنند كه اين اتفاق رخ دهد تا دل مردم آبادان را شاد كنند. در بازي با استقلال ديديد ۳ تا ۴ اتوبوس از آبادان آمدند تا كنار تيم باشند. جاي تقدير دارد و ما هم تلاش خودمان را خواهيم كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون