• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5477 -
  • ۱۴۰۲ يکشنبه ۱۷ ارديبهشت

فيلم جديد ناني مورتي با استقبال مواجه شد

فيلم جديد ناني مورتي، كارگردان ايتاليايي با عنوان «يك فرداي روشن‌تر» كه يك نامه عاشقانه چند لايه به فيلمسازي در دوره غول‌هاي استريم است، در گيشه‌هاي ايتاليا با اقبال روبه‌رو شده است.
به گزارش مهر و به نقل از ورايتي، جديدترين فيلم مورتي -‌كه معمولا اين مجوز ويژه را دارد تا پيش از حضور در كن فيلم‌هايش را در كشورش اكران كند- از زمان اكران در ۲۰ آوريل تاكنون با نمايش در ۵۰۰ پرده سينما در ايتاليا موفق شده تا ۳ ميليون يورو بفروشد.
اين فيلم در ايتاليا پس از «برادران سوپر ماريو» در جايگاه دوم فروش در گيشه‌ها قرار گرفته است.فروش موفق اين فيلم در سينماي ايتاليا پس از كرونا كه هنوز از ديگر كشورهاي اروپايي عقب‌تر است، به معني بهبود اوضاع سينما در اين كشور است.سال ۲۰۲۲ اين كشور ميزبان ۴۴.۵ ميليون تماشاچي فيلم در سينماها بود كه هنوز كاهش ۴۸درصدي با ميانگين دوران قبل از كرونا داشت و از نرخ بهبود سينماها در فرانسه، آلمان، اسپانيا و بريتانيا پايين‌تر بود.
دومينيكو دي‌نويا، رييس انجمن سينماهاي هنري كشور از فروش ۳ ميليون يورويي اين فيلم به عنوان يك نفس تازه براي سينماهاي هنري ياد كرد.مورتي كه اغلب در فيلم‌هايش بازي هم مي‌كند، در فيلم «يك فرداي روشن‌تر» نقش يك كارگردان ايتاليايي را بازي مي‌كند كه در حال فيلمبرداري فيلمي تاريخي است كه در رم سال ۱۹۵۶ مي‌گذرد. اين سال، سال انقلاب مجارستان است كه ميليون‌ها شهروند اين كشور عليه سلطه شوروي شورش كردند. اين فيلم در فيلم تصويرگر ورود يك سيرك مجارستاني به سبك فليني به پايتخت ايتاليا، درست زماني است كه تانك‌هاي شوروي به طرز وحشيانه‌اي قيام بوداپست را سركوب مي‌كنند و حزب كمونيست ايتاليا از اين اقدام حمايت مي‌كند و روشنفكران ايتاليايي را به سمتي مي‌برد كه از ايدئولوژي كمونيستي سرخورده شوند.
در «يك فرداي روشن‌تر» بازيگر و كارگردان فرانسوي متيو آمالريك به عنوان تهيه‌كننده فيلم بازي كرده است. براي نجات اين پروژه، او سعي مي‌كند آن را با نتفليكس پيش ببرد. در اين فيلم جري استور لهستاني، مارگريتا باي بازيگر هميشگي فيلم‌هاي مورتي، سيلويو ارولاندو و باربورا باولوا هم بازي مي‌كنند.مورتي چند روز پيش در حالي كه آخرين كار خود را در يك سالن هنري بولونيا ارايه مي‌كرد، به وضوح در برابر نتفليكس موضع‌گيري كرد و گفت اصلا قصد اكران فيلمش در ۱۹۰ كشور را ندارد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون