• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5489 -
  • ۱۴۰۲ دوشنبه ۱ خرداد

وزير اطلاعات:

بايد از قضات انقلابي دوران اغتشاشات و همراهي آنها با نيروهاي امنيتي تقدير كرد

اسماعيل خطيب وزير اطلاعات در بيست و سومين همايش دادستان‌هاي عمومي و انقلاب، نظامي و ويژه روحانيت سراسر كشور با اشاره به برخي حوادث، اتفاقات و رويدادهاي مهم سال ۱۴۰۱ گفت: براساس اسناد و مدارك به دست‌ آمده، در جريان اغتشاشات سال گذشته بيش از ۲۰۰ رسانه، ۳۵ انديشكده و ده‌ها سرويس اطلاعاتي عليه جمهوري اسلامي ايران فعاليت داشتند.
به گزارش «ايسنا»، وزير اطلاعات تصريح كرد: جنگ رسانه‌اي كه در جريان اغتشاشات سال گذشته توسط دشمنان ملت ايران اجرا شد بسيار قوي‌تر از آن قضايايي بود كه در برخي خيابان‌هاي كشور اتفاق افتاد كه با هوشياري مردم، نظام جمهوري اسلامي ايران و دستگاه‌هاي امنيتي و اطلاعاتي كشور، ابعاد مختلف جنگ تركيبي سال گذشته را به‌خوبي درك كرده و درنهايت سرافرازانه از اين جنگ بيرون آمدند.
خطيب در ادامه، حضور باشكوه مردم در مراسمات ملي و مذهبي سال گذشته را خنثي‌كننده توطئه‌ها و نقشه‌هاي دشمن دانست و گفت: تنها چند روز بعد از حضور گسترده مردم در راهپيمايي ۲۲ بهمن سال گذشته، ده‌ها سرويس اطلاعاتي اروپايي و غيراروپايي درخواست ارتباط با جمهوري اسلامي ايران داشتند و اين درحالي بود كه در جريان اغتشاشات سال گذشته، قالب روسا، شخصيت‌ها و مسوولان همين دولت‌ها در حال ايجاد اجماع عليه جمهوري اسلامي ايران بودند و كار نظام را تمام‌شده مي‌دانستند. او افزود: در كنار هوشياري مردم ارتباطات، تعاملات و توافقات داخلي و خارجي دولت آيت‌الله رييسي در سال گذشته، يكي ديگر از عوامل شكست دشمنان در اجراي توطئه‌هاي‌شان عليه نظام جمهوري اسلامي ايران بود.
توافقات منطقه‌اي مقدار زيادي از فشار تحريمي را كاهش دهد
وزير اطلاعات با اشاره به وضعيت معيشت اقتصادي مردم گفت: باتوجه به شرايطي كه با آن روبه‌رو هستيم و تمام همتي كه دولت آيت‌الله رييسي به كار گرفته است شاهد رشد اقتصادي هستيم و در فروش نفت و معيانات با يك جهشي همراه شديم يا شاهد كاهش تورم به‌طور نسبي در سال گذشته بوديم و همچنين تعاملات خارجي دولت و توافقنامه‌هاي ايران و چين، ايران و روسيه و توافقات منطقه‌اي، ايران و عربستان و امارات، طبيعتا توانسته مقدار زياد و قابل‌توجهي شرايط فشار تحريمي و حداكثري را كه دشمنان طراحي كرده بودند كاهش دهد و همچنين تلاش شده است مقدار قابل‌توجهي از سرمايه‌هاي بلوكه‌شده كشور برگردد و در راستاي منافع كشور قرار بگيرد و در بحث صادرات با جهش خوبي روبه‌رو هستيم.
عفو گسترده پيام اقتدار به جهانيان بود
وزير اطلاعات با اشاره به عفو گسترده سال گذشته متهمان و محكومان نيز گفت: عفو گسترده محكومان و متهمان در سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي از سوي رهبر معظم انقلاب اسلامي، پيام اقتدار و عظمت جمهوري اسلامي ايران به جهانيان بود كه بايد از قوه قضاييه تقدير كرد.خطيب با اشاره به ضربات پي ‌در پي دستگاه‌هاي امنيتي و اطلاعاتي كشور به گروهك‌هاي تروريستي و شبكه‌هاي جاسوسي و نفوذ در سال ۱۴۰۱، گفت: اين ضربات سبب شد كه دشمن اعتراف كند ايران توانسته در حوزه امنيت خود، شرايط بازدارندگي ايجاد كند.
دستگيري تيم تروريستي مرتبط با رژيم صهيونيستي در مرزهاي غربي
وزير اطلاعات در ادامه ضمن تشريح برنامه‌هاي دشمنان در سال ۱۴۰۲ اظهار كرد: در سال جاري نيز جنگ تركيبي دشمن به شكل‌هاي مختلف ادامه خواهد داشت و لازم است كه ما برآورد اطلاعاتي و امنيتي دقيقي در مواجهه با اين جنگ تركيبي داشته باشيم. خطيب با اشاره به دستگيري تيم تروريستي اخير مرتبط با رژيم صهيونيستي كه از مرزهاي غربي به كشور وارد شده بود، گفت: با همكاري دولت جديد عراق و تضمين‌هاي داده ‌شده، اميدواريم شاهد امنيت در مرزهاي غربي و عدم تكرار آن باشيم و مسووليت اقليم عراق را يادآوري و تاكيد مي‌كنيم. وزير اطلاعات هشدار داد، در صورت ايجاد ناامني براي جمهوري اسلامي با هرگونه اقدامي در مرزها با پاسخ قاطع و كوبنده فرزندان اين ملت در نيروهاي مسلح و دستگاه‌هاي امنيتي مواجه خواهند شد.
بايد از همراهي قضات با نيروهاي امنيتي و انتظامي در اغتشاشات تقدير كرد
خطيب ضمن اشاره به برخي برنامه‌هاي دشمنان براي انجام اقدامات ايذايي و قاچاق سلاح و مهمات به داخل كشور از طريق مرزهاي زميني، اظهار كرد: دادستان‌ها و ضابطان بايد توجه داشته باشند كه درقبال آن دسته از حوادث و اتفاقاتي كه در پشت‌صحنه آن دشمنان قرار دارند، موضوع را با دقت نظر و اِشراف كامل دنبال كنند. لذا بايد از قضات شجاع و انقلابي دوران اغتشاشات و همراهي آنها با نيروهاي امنيتي و انتظامي به ‌صورت ويژه تقدير و تشويق گردند.
وزير اطلاعات با بيان اينكه امروز دشمن تلاش مي‌كند با بهره‌گيري از برخي آسيب‌هاي اجتماعي در كشور، آن را به هنجارشكني و عادي‌سازي فضاي ناهنجاري‌ تبديل كند، گفت: خنثي‌سازي اين توطئه دشمنان نيز نيازمند تلاش، همت و تدبير همه مسوولان به‌ويژه قوه قضاييه است.
خطيب در ادامه، به تشريح برخي چالش‌هاي پيشراني پرداخت كه كشور با آنها مواجه است و در همين راستا گفت: در سال جاري مسوولان براي كاهش مشكلات و فشارهاي معيشتي زندگي مردم، نهايت تلاش خود را به كار خواهند گرفت.
رژيم صهيونيستي در سال گذشته به‌شدت زمين‌گير شد
وزير اطلاعات در بخش‌هاي ديگري از صحبت‌هاي خود با بيان اينكه رژيم صهيونيستي در سال گذشته به‌شدت نسبت به سال‌هاي قبل زمين‌گير شد، گفت: دليل اصلي اين موضوع آن‌ بود كه رژيم صهيونيستي در سال گذشته با آفندها و تهاجم‌هاي متقابل و جدي روبه‌رو شد؛ طي روزهاي گذشته نيز شاهد اعتراف صريح نتانياهو بوديم كه گفت «اجازه نمي‌دهم ايران طناب وحشت به دور گردن اسراييل بيندازد.»
خطيب در ادامه اظهار كرد: وزارت اطلاعات در سال ۱۴۰۲ نهايت تلاش خود را در جهات مختلف ازجمله مبارزه با رژيم صهيونيستي، مبارزه با تروريسم، مبارزه بانفوذ و جاسوسي و همچنين مبارزه با فساد و ناكارآمدي، در عين توجه به صيانت دارايي‌هاي انساني و امكاناتي و آفند نسبت به دشمن، به كار خواهد گرفت و اميدواريم كه مجموعه‌هاي اطلاعاتي در سال جاري بتوانند با كمك قوه قضاييه نقش جدي‌تري از خود بروز بدهند.
وزير اطلاعات تصريح كرد: در شرايط اقتصادي كنوني، نيازمند آن هستيم كه از توليد، اشتغال و سرمايه‌گذاري در كشور حمايت كنيم و در برنامه‌ريزي‌ها و اقدامات خود به اين نكات توجه داشته باشيم‌.
دشمن راهبردي را براي انتخابات تعريف كرده
خطيب با اشاره به انتخابات مجلس شوراي اسلامي در سال جاري گفت: دشمن براساس مستندات موجود راهبردي را براي انتخابات تعريف كرده، بنابراين حضور و مشاركت مردم در انتخابات، نقش مهمي در پيشرفت كشور دارد و تعامل و ارتباط با مردم نقش‌آفرين است.
وزير اطلاعات با اشاره به فرمايشات رهبر معظم انقلاب پيرامون اميدآفريني در جامعه گفت: در مصاحبه‌ها، اظهارنظرها و سخنراني‌ها بايد به اين نكته توجه شود كه اين اظهارات، به چه اندازه مي‌تواند اميدزايي داشته باشد و چقدر مي‌تواند به آنچه اختلاف، سوءتفاهم، فضاسازي و شايعه‌پراكني است، دامن بزند. خطيب گفت: اميدواريم دستگاه قضا در عرصه جهاد تبيين نيز بتواند با همكاري مجموعه‌هاي اطلاعاتي و امنيتي كشور، نقش پررنگ‌ و اثرگذاري را در كشور ايفا كند. لذا بايد از قضات شجاع و انقلابي دوران اغتشاشات و همراهي آنها با نيروهاي امنيتي و انتظامي به‌صورت ويژه تقدير و تشويق گردند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون