• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5489 -
  • ۱۴۰۲ دوشنبه ۱ خرداد

نمايشگاه نفت تهران و ديپلماسي انرژي دولت

۴-نشريه داخلي وزارت نفت به نام مشعل، عكسي از جواد اوجي و مخبر، معاون اول رييس‌جمهور در افتتاحيه نمايشگاه را با تيتر «آيينه تمام‌نماي ديپلماسي انرژي» روي جلد خود منتشر كرده كه به نظرم كاملا گوياست. اين نمايشگاه آيينه تمام‌نماي ديپلماسي انرژي ايران است؛ نگاه افراطي به شرق به جاي نگاه متوازن به شرق و غرب و البته حاصل آن، كم توجهي شركت‌هاي بزرگ و اصلي روسي و چيني به نمايشگاه نفت تهران!
۵-اگر از من سوال كنيد، جز تعدادي از قراردادهاي مهم و عملياتي كه در نمايشگاه امسال منعقد شد، نمايشگاه امسال، همچون سال گذشته، يك گردهمايي از نفتي‌ها در بخش دولتي و خصوصي براي تازه كردن ديدارها بود و دستاورد برجسته‌اي نداشت كه البته بخش مهمي از اين نقص، حاصل تحريم و دوري ايران از بازارهاي جهاني است و‌ تا وقتي تحريم ادامه داشته باشد، اوضاع چندان بهتر نخواهد شد. 
مسووليت اجتماعي در بين شركت‌هاي بزرگ نفتي جهان، يك اصل مهم است كه در ايران كمتر به‌طور اصولي به آن پرداخته شده است. حيف است از نمايشگاه نفت امسال ياد كنيم و به ابتكار يكي از شركت‌هاي خصوصي نفت در حوزه مسووليت اجتماعي اشاره نكنيم كه ترسيم تابلوهاي نقاشي به صورت روزانه با نفت ميدان نفتي سپهر و جفير و قير يك پالايشگاه بود كه در حضور مدير انجمن اتيسم ايران به نفع كودكان طيف اتيسم به حراج گذاشته مي‌شد. طي ۴ روز، چند شركت نفتي ۱۴.۵ ميليارد تومان براي خريد تابلوها و كمك به انجمن اتيسم اختصاص دادند و همچنين متعهد به ساخت يك مدرسه هوشمند براي كودكان اتيسم شدند تا از منظر مسووليت اجتماعي شركت‌هاي نفتي، شاهد برداشته شدن گام بلندي براي اولويت دادن به اصل مهم CSR يا مسووليت اجتماعي باشيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون